פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) הגישה היום (רביעי) לבית משפט השלום לנוער כתב אישום נגד שבעה נערים בני 16-14, תושבי תל אביב, בגין תקיפת החייל אוריאן בניאן (18), שניסה להפריד בין שניים מהנערים שהתקוטטו.
1 צפייה בגלריה
אוריאן בניאן
אוריאן בניאן
אוריאן בניאן
על פי כתב האישום, הנערים שהו יחד במרכז שוסטר בשכונת רמת אביב, ושניים מהם החלו לדחוף ולקלל האחד את השני. בניאן, ששהה במקום עם חבריו, הבחין במתרחש וניגש להפריד בין השניים, ובתגובה אחד מהם איים עליו. עימות התפתח ביניהם, כשבמקביל נער אחר איים על החייל עם שוקר חשמלי.
לאחר העימות, בניאן וחבריו עזבו את המקום, אך הנערים איתרו אותם כשהם רעולי פנים והחלו לתקוף את בניאן. בין היתר, הם ריססו אותו בתרסיס גז פלפל, חשמלו באמצעות שוקר חשמלי והיכו אותו באמצעות מנעול. בניאן נפל לקרקע, והם המשיכו להכותו ואף חתכו את ראשו באמצעות סכין יפנית. הם העלימו את הסכין היפנית וחלקם אף העלימו את הבגדים שלבשו. כתוצאה ממעשיהם של הנאשמים, נזקק בניאן לטיפול רפואי.
לנערים יוחסו עבירות של פציעה בנסיבות מחמירות, תקיפה בצוותא הגורמת חבלה של ממש ולשלושה מתוכם גם יוחסה עבירה של שיבוש מהלכי משפט. את התיק חקרו מחלק נוער, תחנת ת"א צפון, מרחב ירקון במשטרת ישראל.
בניאן תיאר את האירוע, שהחל כשישב עם חבריו במרכז שוסטר והבחין בריב. "באתי ונעמדתי בין שני הנערים שרבו", שיחזר, "אחד מהם לקח את זה מאוד קשה והתחיל לקלל אותי בצורה מאוד קשה. הצלחתי לעצור את הריב, אמרתי 'שבת שלום' והמשכתי ללכת עם החברים שלי לגינה במרחק של 300 מטר משם".
כעבור כ-20 דקות, הגיעו שמונה נערים לגינה שבה ישב החייל - והתנפלו עליו. "השניים שזיהיתי מהקטטה ועוד חמישה רעולי פנים נעמדו מולי. אמרתי להם 'שבת שלום' והתרחקתי משם. ואז אחד מהם ריסס אותי בגז פלפל ושניים אחרים חשמלו אותי במקביל עם שוקר. יש לי כוויות בחזה. נפלתי על הרצפה והם בעטו לי בראש ואמרו 'נרצח אותך', 'באנו להרוג אותך'. בסוף, כשכבר הייתי בהכרה מעורפלת, אחד מהם שיסף לי את הראש עם סכין יפנית. הייתי מבוהל, שאלתי את השוטר שהגיע אם הוא חושב שאני אחיה".
"צריך להחמיר את הענישה", הוא פסק. "צריך שהמשטרה תחקור כמו שצריך את מה שקרה ושלא תוותר להם בגלל שהם נערים. היום זה אני שכבר חטפתי את המכה, אבל אני לא רוצה שמחר זה יקרה למישהו אחר".