כרייף יוצאת להגנת חימי: "הפכנו לתליינים"
(צילום: ירון ברנר)

מאז פורסמו הטענות נגד ראש לשכת עורכי הדין המתפטר, עו"ד אבי חימי, ההשוואה המתבקשת הייתה לפרשה מהעבר הלא כל-כך רחוק - גם אז במעורבות ראש לשכת עורכי הדין בעבר - עו"ד אפי נוה. אלא שהשופטת בדימוס אתי כרייף, שהגילויים על דרך מינויה לכס השיפוט, במסגרת הפרשה שכונתה "מין תמורת מינוי", טלטלו את המדינה שוללת קשר בין הפרשות.
בריאיון לאולפן ynet הבוקר (רביעי), פחות מיממה לאחר התפטרות חימי מראשות לשכת עורכי הדין, היא טוענת: "אני לא רואה את הקשר, אפילו לא קצה קצהו של קשר. למעט הכותרת: 'ראש לשכה', והמילה הסקסית, זאת שגורמת לכולנו לפתוח את העיניים ואת האוזניים: 'מין'".
2 צפייה בגלריה
אתי כרייף
אתי כרייף
"לא נפלתי מהכיסא. אם זה לא בהסכמה, זה חמור ממעשה מגונה"
(צילום: אור גפן, יאיר שגיא)
לדבריה, "ככל שיסתבר לאחר חקירה שהדברים נעשו שלא בהסכמה, אז הרי שמדובר בהרבה מעבר למעשה מגונה, למשל הטרדה מינית, מרמה והפרת אמונים, שוחד מיני, ניצול כוח המשרה וכו'. הפכנו להיות תליינים ושופטים מרשיעים מראש". היא הזכירה: "התיק נגדי נסגר, התיק נגד אפי נוה נסגר".
היא נשאלה האם היא מאמינה לחימי שהמעשים נעשו בהסכמה והשיבה: "אני סנגורית והתפקיד שלי הוא בין היתר לייצג את הצד שנחשב לחשוד או נאשם. בשלב הזה לא מעניין אותי נכון או לא נכון. אם אני צריכה להגן עליו, אז יש לו חזקת חפות. ומבחינתי יש לכל אדם חזקת חפות עד שיוכח אחרת. יכול להיות שגם המקרה של אבי חימי ייסגר. אם לא ייסגר, יצטרך לתת את הדין כמו כל אדם במדינת ישראל".
- את מבינה לליבו? "בוודאי. אני לא מבינה לליבו, מתכווצת לי הבטן, נחמץ ליבי. ממש ככה. כואב לי עליהם. זה אף פעם לא נעים. אנחנו אנשים בוגרים, ואם זה דבר שנעשה בהסכמה, מתוך רצון, מתוך אמונה שהדברים לא ייצאו החוצה, אז זה כואב, בוודאי שזה כואב. אם זה נעשה בעבריינות זה משהו אחר".
2 צפייה בגלריה
אפי נוה בגזר הדין
אפי נוה בגזר הדין
"אין קשר בין המקרים, התיק נגדי ונגד נוה נסגר. אולי גם של חימי ייסגר"
(צילום: מוטי קמחי)
בריאיון לחדשות 12 אמש טען חימי כי הקשר בינו לבין עורכת הדין המדובר היה בהסכמה. "אי-אפשר לומר עליי שאני עבריין מין או שעשיתי מעשה מגונה. ציפיתי שיזמנו אותה ואותי לפוליגרף וישאלו מה היה טיב הקשר - אם חד-פעמי קצר שנכפה עליה, או קשר בן כמה שנים. אני צריך לתת דין וחשבון לאשתי ולבנותיי. כשלתי שלא נהגתי בצורה נכונה, אבל זה היה קשר בהסכמה בין שני אנשים בוגרים", טען. מנגד, עורכת הדין אמרה אמש בריאיון לחדשות 13 כי "לא הייתה הסכמה. קפאתי וניתקתי את השיחה אחרי לא הרבה זמן".
כרייף נשאלה האם גרסתו, שלפיה ניהל כראש הלשכה קשר ארוך עם עורכת דין, לגיטימית וטענה כי זה קורה בכל מקום - והיא "לא נופלת מהכיסא". "מה אתם חושבים, שקצינים בצבא ובמשטרה או בפוליטיקה או שופטים, לא מקיימים יחסים עם אנשים שהם עובדים איתם? אז עם מי אנשים מקיימים יחסים? איפה אנשים מפתחים קשרים, לא במקום העבודה?".
"אני לא מחלקת ציונים ובואו לא ניתמם, יש גם קשרים בין אנשים", אמרה. לדבריה, "הוא ראש לשכה והיא עורכת דין? זה לא בסדר, אני לא מגנה עליו, אם זה נעשה שלא בהסכמה אני בכלל לא מגנה עליו. אבל אם זה משהו חברי בהסכמה בין שני אנשים בוגרים, אז אנחנו במקום אחר. אני אמרתי לכם את זה מראש. עוד בעבר בתוכנית 'עובדה', אף אחד הוא לא מל"ו הצדיקים ולא אלוהי המוסר, וביום שאני אפתח על מה שאני יודעת, כל המשטר יתחלף פה. אני פוסקת, לא אומרת, שזה קורה בכל המערכת".
אמש חימי כאמור התראיין, והודיע על התפטרותו. בריאיון הוא אישר את הפרסום ב-ynet, לפיו עורכת הדין המעורבת לא עברה את מיון הסף הראשוני לשיפוט. "אם הייתי רוצה לעזור לה, הייתי מדבר לכאורה עם נציגי הוועדה. לא דיברתי עם אף אחד ולא פעלתי בעניינה. אם עזרתי לה מן הסתם שלפחות את הרף הנמוך הזה היא הייתה עוברת". חימי דחה גם הוא את ההשוואות בינו לבין ראש לשכת עורכי הדין הקודם אפי נוה, והאשים כי הצעד שעשתה עורכת הדין - חשיפת המעשה שלו - היה "ניסיון חיסול", כלשונו.