תושב השטחים אותר בחיים, ארבעה ימים לאחר שהמשטרה פתחה בחקירה בעקבות חשד שנחטף, ככל הנראה על רקע סכסוך עסקי בין קבלנים. משפחתו של הנחטף עיסא סיאעאת, המתגורר באזור חברון, סיפרה כי קיבלה דרישה לתשלום כופר בסך מאות אלפי שקלים, והערב (שבת) אותר סיאעאת ונעצרו חשודים נוספים.
החקירה החלה לפני ארבעה ימים עם קבלת דיווח מתושב השטחים כי אביו, בשנות ה-60 לחייו, נחטף מאזור ראש העין. מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, הטיל את החקירה על ימ"ר מרכז, תוך הפעלת כלל מערכי המשטרה המיוחדים, ובכלל זה יחידת המשא ומתן של אגף המבצעים, יחידת 33 ולוחמי ימ"מ, לצד פעילות סמויה מיוחדת וטכנולוגית בשיתוף פעולה עם יחידות נוספות.
1 צפייה בגלריה
עיסא סיאעאת
עיסא סיאעאת
החטוף שאותר, עיסא סיאעאת
ביום פתיחת החקירה עצרו בלשי הימ"ר שלושה תושבים מאום אל פחם ואחר כך נעצר גם חשוד נוסף, בשנות ה-40 לחייו. בית המשפט האריך את מעצר החשודים. במקביל הגיעה המשטרה לכלי הרכב ששימשו על פי החשד לחטיפה.
יחידת המשא ומתן שפעלה בצמוד לימ"ר מרכז מהשלבים הראשונים של האירוע החלה בבניית פרופיל כל המעורבים בניסיון לאיתור סיאעאת, ומקורבים לו אמרו ל-ynet אתמול כי "קיים חשש ממשי לחייו".
צוות מיוחד לנושא חטיפות החל לפעול בניסיון ליצור מגע עם המעורבים - והערב, בתום פעילות מבצעית מיוחדת, אותר החטוף והובא אל תחנת המשטרה. במקביל, נעצרו מעורבים נוספים בפרשה.
ניצב ביטון שיבח את הימ"ר ואת היחידות המיוחדות על "חקירה מקצועית ויצירתית", כדבריו, שהובילה לשחרור הנחטף ללא פגע. "נפעל למיצוי הדין עם כלל המעורבים", הוסיף.