(צילום: שמיר אלבז, ירון ברנר)

ח', רוקח בבית מרקחת פרטי שנסחט על ידי ארגון הפשע אבו לטיף, סיפר אתמול (ראשון) בריאיון לאולפן ynet על האיומים, פיצוץ המטענים מחוץ לביתו ועל האכזבה מהעונש המקל שקיבל אחד מראשי הארגון. "היה ליווי עם הקלטות ועם איסוף ראיות. אני חושב שבנינו תיק יפה", סיפר ח' על החקירה. "המשטרה עשתה את העבודה שלה, אבל מישהו בפרקליטות לא נותן להם רוח גבית".
2 צפייה בגלריה
ח' - נסחט על ידי משפחת הפשע אבו לטיף
ח' - נסחט על ידי משפחת הפשע אבו לטיף
"כל בוקר אני צריך לבוא כמו אחרון העבריינים לבדוק את האוטו שלי". ח'
(צילום: שמיר אלבז)
לפני כשנה פנה לח' אדם מכפר ראמה שבצפון ואמרו לו שעליו להיפגש עם חאלד אבו לטיף כדי להסדיר חוב של 850 אלף שקל. "לא הבנתי על מה הוא מדבר", אמר ח'. לדבריו, האיש אמר לו: "כדאי לך להיפגש, אם לא תיפגש יש לזה משמעויות".
"התייעצתי עם אנשים שאני מכיר. אמרו לי כדאי, תעלה, תספר את האמת שלך, לא אמורה להיות עם זה בעיה", סיפר ח'. "כשאני מגיע לפגישה, יושב במפגש הזה שהם ארגנו, שותף עסקי שלי לשעבר שפעם ראשונה בחיים הטיח בפניי שאני חייב לו 850 אלף שקל. אני אומר לו אוקיי. נגיד היה והייתי חייב לך 850 אלף שקל, למה אתה צריך להביא אותי לפורום הזה? את מי הם מייצגים ולמה אני צריך לבוא? ולמה אני צריך להתייצב פה? אם כבר, יש ערכאות, אנחנו מדינת חוק, מגיע לך אני אשלם, אם אתה חייב לי, אתה תשלם".
לדבריו, "אבו לטיף אמר, 'אתה תשלם'. אני אומר לו אני לא אשלם, כי אני לא חייב. הוא אומר לי אתה יודע מה, בוא נשאיר את זה ככה, בוא תחשוב, אני אתן לך איזה שבועיים. היה אז סוף הרמדאן, החג שלנו. אחרי החג ניפגש, אבל אתה תשלם. ואני חזרתי ואמרתי לו, אני לא חייב לך שום דבר. אני לא מכיר אותך, אני פעם ראשונה בחיים שלי רואה אותך. ואם אני חייב, אז חייב לאדם הזה, זה לא המקום".
ח' סיפר כי לאחר אותו מפגש חייו השתנו. "אני מפחד. כשאני קם בבוקר אני בודק את האוטו שלי, בודק את האוטו של אשתי, הבן שלי גר בהרצליה, הבן שלי גר בחיפה, אני צריך לעשות סבב טלפונים, לשאול אתם בסדר? הכול בסדר? בלילה כל פיפס קטן ליד הבית שלי מקפיץ אותי, מקפיץ את אשתי. כל יום בבוקר אני צריך לבוא כמו אחרון העבריינים לבדוק את האוטו שלי, שלא הצמידו מטען".
2 צפייה בגלריה
"זה תיק שיש בו הרוג, עם כל הראיות, וזה מוגש על ידי התביעה של המשטרה". ארכיון
"זה תיק שיש בו הרוג, עם כל הראיות, וזה מוגש על ידי התביעה של המשטרה". ארכיון
"זה תיק שיש בו הרוג, עם כל הראיות, וזה מוגש על ידי התביעה של המשטרה". ארכיון
(צילום: דוברות המשטרה)
בעקבות האיומים עליו, הוצמדה אבטחה לח' במשך 24 שעות ביממה. "אני מאובטח בדרגה גבוהה, אבל עד לפני חודש וחצי הייתי מאובטח בדרגה שש, 24/7. יש הערכות מצב, והחליטו להוריד את הדרגה של האיום שלי. אבל גם להיות מאובטח 24/7 זה לא חיים. איבדתי את הפרטיות שלי, את החיים שלי".
לאחר המפגש בראמה ביקש חאלד להיפגש פעם נוספת עם הרוקח לצורך סחיטה באיומים, אלא שהפעם הרוקח חשש ואמר שלא יגיע למפגש. "לא עברו שלושה, ארבעה ימים, היה ניסיון ירי על האוטו שלי ושל אח שלי. היה מעצור ולא הצליחו לירות. לא עוברים עשרה ימים, הם מצמידים לגדר של הבית שלי מטען. עברו עוד עשרה ימים, ביום שישי 22:00 בלילה, כשאני יושב עם הבן הקטן שלי, בן שמונה, בסלון שלי, רואה טלוויזיה, ובום, מרעיש. זה מחזיר אותי ל-2006, כשהיו נפילות של טילים במלחמת לבנון השנייה. בעוצמה כזאת".
לדברי ח', בהתחלה המשטרה לא טיפלה כראוי במקרה. "אחרי הפיצוץ הראשון פנו אליי מהתחנה המקומית. זה טיפול חובבני, באו, לקחו עדות, ואתה מבין שלא יעשו עם זה שום דבר. ולראייה, לא עשו עם זה שום דבר". ח' סיפר כי אחרי פיצוץ נוסף במשטרה הבינו את חומרת התיק והעבירו את החקירה לידי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ). "אז הטיפול היה יותר רציני, עם ליווי ועם הדרכה, ועם הקלטות, ועם איסוף ראיות. ואני חושב שבנינו תיק יפה".
למרות ראיות משמעותיות שנאספו נגד חאלד, אחד מהעבריינים הבכירים בארגון הפשע אבו לטיף, הפרקליטות סירבה באופן תמוה לטפל בתיק והותירה את הגשת כתב האישום בידי תובע משטרתי, שסמכותו מוגבלת ובידו להגיש כתב אישום לבית משפט השלום - מה שמביא לענישה מינורית ביחס לחומרת העבירה. בינואר האחרון נגזר דינו של חאלד אבו לטיף: עשרה חודשי מאסר בפועל בלבד, מאסר של שישה חודשים על תנאי למשך שלוש שנים ופיצוי כספי של 8,300 שקלים למתלונן. אם התיק הזה היה מנוהל על ידי פרקליטות המדינה הוא היה מוגש לבית משפט מחוזי, מה שהיה מביא באופן אוטומטי לענישה משמעותית יותר.
"זה תיק שיש בו הרוג, ליד הבית שלי, עם כל הראיות ועם כל מה שהיה, וזה מוגש על ידי התביעה של המשטרה ולא על ידי הפרקליטות במדינת ישראל. ותיק כזה מנוהל בבית משפט השלום, עם כל המשמעויות של העונשים ומה שקורה בבית המשפט השלום", אמר ח'. "אני בטוח ב-100% שהמשטרה עשתה את העבודה שלה, אבל מישהו בפרקליטות לא נותן להם רוח גבית בשביל שימשיכו בטיפול כמו שצריך. הם עושים את העבודה ומישהו מפנצ'ר להם את הגלגל. זה לא הגיוני וזה לא עובד".
פורסם לראשונה: 22:36, 21.05.23