החות'ים טוענים ששיגרו "טיל היפר-סוני חדש", בצה"ל אומרים כי הטיל התפרק באוויר - ובכל מקרה, עדיין לא ברור אם הטיל הבליסטי יורט - או לא.
בהודעה רשמית של צה"ל נמסר כי "בשעה 6:21 שוגר טיל קרקע-קרקע מתימן לעבר שטח מדינת ישראל. מבדיקה ראשונית, עולה כי ככל הנראה הטיל התפרק באוויר. במהלך האירוע בוצעו כמה ניסיונות יירוט על-ידי מערכות 'חץ' ו'כיפת ברזל'. תוצאותיהם בבדיקה וכלל האירוע מתוחקר".
האיום של החות'ים, אחרי השיגור למרכז

איום התגובה של נתניהו: "לכו לנמל חודיידה"
(צילום: נועם מטרי, לע״מ )

בנוסף ציינו כי זוהו שברי יירוט שנפלו בשטחים פתוחים ובתחנת הרכבת פאתי מודיעין, שם נגרם נזק למדרגות הנעות - ולמרבה המזל איש לא היה במקום בעת הפגיעה. כוחות כיבוי פעלו לכבות שריפה שפרצה בשטח פתוח בסמוך ליישוב כפר דניאל שליד לוד, שם אותר מכתש.
באתרים בעולם ובסוכנויות הידיעות הובלטה העובדה שאזעקה נשמעה בנתב"ג. בהודעה שהועברה מטעם רשות התעופה האזרחית למקביליה כתב מוטי שמואלי, בכיר ברשות: "אני רוצה לתת לכם עדכון רשמי, אף שרובכם בחופשת סוף שבוע. הבוקר שוגר לישראל טיל קרקע-קרקע בודד על-ידי הטרוריסטים החות'ים".
האזעקה בנתב"ג, הבוקר
(צילום: מרקו אלון)

4 צפייה בגלריה
נזק בתחנת הרכבת במודיעין
נזק בתחנת הרכבת במודיעין
הנזק בתחנת הרכבת במודיעין
(צילום: GIL COHEN-MAGEN / AFP)
על אף שלא ידוע אם הטיל אכן יורט, הוא כתב: "הטיל זוהה היטב על-ידי מערכות ההגנה האווירית של צה"ל ויורט בהצלחה 35 ק"מ דרומית-מזרחית לתל אביב. כתוצאה מהיירוט, שברים וחלקי מיירט נפלו בכמה אזורים, קילומטרים מנמל התעופה".
"כצעד מנע, נשמעו אזעקות בכמה אזורים, כולל בנמל התעופה", כתב - לאחר התיעוד שבו נראו הנוסעים בנתב"ג ממהרים למרחבים המוגנים. "התנועה האווירית הופסקה לכמה דקות, ומסלולי ההמראה נבדקו. לאחר שלא אותרו שום שברים או ממצאים חריגים אחרים, חודשה התנועה האווירית הרגילה".
בפתח ישיבת הממשלה התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לשיגור מתימן: "אנחנו במערכה רב-זירתית מול ציר הרשע של איראן שחותר להשמדתנו. הבוקר, החות'ים שיגרו טיל קרקע-קרקע מתימן לשטחנו. הם כבר היו צריכים לדעת שאנחנו גובים מחיר כבד על כל ניסיון לפגוע בנו. מי שזקוק לתזכורת בעניין זה, מוזמן לבקר בנמל חודיידה. כל מי שתוקף אותנו לא יחמוק מנחת זרוענו".
4 צפייה בגלריה
משתטחים ברכבת, בעקבות האזעקה במרכז
משתטחים ברכבת, בעקבות האזעקה במרכז
משתטחים ברכבת, בעקבות האזעקה במרכז
(צילום: אורן רייס)
שריפה בכפר דניאל כתוצאה מנפילת מיירט
(צילום: דוברות כבאות והצלה )

4 צפייה בגלריה
אזעקת צבע אדום בכביש 1, אזור גוש דן
אזעקת צבע אדום בכביש 1, אזור גוש דן
שיגור המיירט
כמה שעות לאחר הירי, החות'ים קיבלו אחריות רשמית לשיגורו וטענו כי מדובר היה בטיל היפר-סוני חדש. הדובר הצבאי של החות'ים, יחיא סריע, אמר היום (ראשון) כי הטיל עבר מרחק של 2,040 ק"מ תוך 11.5 דקות. "ביצענו פעולה איכותית שכוונה למטרה צבאית באזור תל אביב", אמר סריע.
עבד אל-מלכ אל-חות'י, מנהיג החות'ים בתימן, אמר: "הפעולה שביצעו היום כוחותינו, בה נעשה שימוש בטיל תימני מתקדם, היא במסגרת השלב החמישי של ההסלמה. מה שיגיע גדול יותר. פעולותינו ימשכו כל עוד יימשכו התקיפות ויימשך המצור על עזה. נמשיך לתאם עם ההתנגדות בעזה".
דובר חמאס פרסם הודעה בתגובה לשיגור בה נכתב כי "הנשק שנעשה בו שימוש במבצע תימן, היעד אליו כיוונו ופרטים נוספים עליהם הודיעו לנו אחינו בתימן מהווים שינוי יעיל שתהיה לו השפעות חשובות על מהלך ותוצאתו של קרב מבול אל-אקצא. הישות הציונית אינה מסוגלת להרחיב את המלחמה לחזיתות חדשות מהן תקבל אלפי טילים והפתעות רבות".
טיל היפר-סוני הוא טיל שמהירותו גבוהה פי חמישה או יותר ממהירות הקול. איראן הודיעה לפני שנתיים כי ייצרה טיל שכזה, ובישראל הופנתה תשומת לב רבה לכך עוד לפני כן, וכשרוסיה שיגרה לראשונה טילים כאלה במלחמה באוקראינה. בישראל אמרו כי הטיל ששיגרו התימנים היה טיל קרקע-קרקע בליסטי - אבל אישור לכך שאכן מדובר בטיל היפר-סוני לא ניתן. חלק מהטילים ההיפר-סוניים הם טילי שיוט, אבל ביניהם יש גם טילים בליסטיים עם ראש קרב מתמרן.