4 צפייה בגלריה
עורך דינו של נתניהו: "המספרים לא נכונים". קליין: "היינו קונים לו קופסאות סגורות"
עורך דינו של נתניהו: "המספרים לא נכונים". קליין: "היינו קונים לו קופסאות סגורות"
עורך דינו של נתניהו: "המספרים לא נכונים". קליין: "היינו קונים לו קופסאות סגורות"
(צילום: AP, גלעד מורג)
העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, הדס קליין, מעידה גם היום (רביעי) במשפטו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו. סנגורו של נתניהו, עורך הדין עמית חדד, ממשיך בחקירה הנגדית שלו במסגרת תיק 1000 - תיק המתנות בו נאשם נתניהו בסעיף מרמה והפרת אמונים. חדד פתח את יום הדיונים גם היום בהצגת קבלות של רכישות יין ושתייה קלה, ואז עבר לדבר על התרומות הנדיבות של פאקר.
חדד גם פירט על הוצאותיו הפרטיות של מילצ'ן ואמר כי ישנם חודשים בהם משך מזומנים בגובה 91 אלף שקלים. קליין השיבה: "הוא נוסע לחו"ל אז הוא מושך 9,000 דולר. תשאל את ארנון על ההוצאות הפרטיות. אני צריכה לתת דין וחשבון על כך?".
בשלב מסוים בתחילת הדיון עבר סנגורו של נתניהו לדבר על "קו אספקת הסיגרים", לטענת הפרקליטות, לראש האופוזיציה. "החוקר לוקח את כל הקבלות על הסיגרים, ומזקק מהם את כל הסיגרים, הכול כולל הכול, מכפיל ב-0.98 (בהנחה שנתניהו קיבל 98% מהסיגרים - ג"מ) וכך מגיעים למספר הסיגרים באישום. המדינה באישום קצת שינתה את המספרים בנוגע למילצ'ן - סה"כ 267 אלף שקלים (היקף טובות ההנאה לפי האישום) זה שווי הסיגרים שמילצ'ן קנה".
4 צפייה בגלריה
עו"ד עמית חדד
עו"ד עמית חדד
"מזכיר שאת עדה ולא נאשמת". עו"ד חדד, מנסה לצמצם כמויות
(צילום: אלכס קולומויסקי)
הוא המשיך לפרט את הסכומים שבהם נרכשו הסיגרים ואמר כי ב-2015 נרכשו סיגרים בסך 53 אלף שקלים וב-2016 בסך של כ-47 אלף שקלים. "ברור שהמספרים לא נכונים", טען עו"ד חדד. "יש דברים שצריכים להוציא החוצה, למשל קופסאות שנרכשו ולא נמסרו לנתניהו", אמר. חדד בעצם מנסה לצמצם את כמויות הסיגרים שניתנו לבני הזוג נתניהו. קליין הסבירה כי חלק מהסיגרים שעליהם יצאו קבלות לעולם לא ניתנו לראש האופוזיציה מכיוון שהחלה החקירה.
קליין התייחסה לחקירות הראשונות שלה במשטרה, שלדבריה התקיימו בטרם היו בידיה קבלות על הסיגרים. "אני זוכרת שבמשטרה אמרו לי שהסכומים גדולים הרבה יותר ממה שאמרתי ואמרו לי שאני טועה בהערכות, ושמסכת עדים אומרים שאני שוכחת ולא מעריכה נכון", אמרה קליין באשר לסכומים. עו"ד חדד אמר לה: "אז החוקר אומר לך שזה 5,000 שקל בחודש, ואת אומרת 2,500 הוצאות על סיגרים. את אומרת להם '10,000 בחודשיים? לא נראה לי', והם עושים איתך משא ומתן על להגדיל את הסכומים, ובסוף את מגיעה לסכומים מנופחים". קליין השיבה: "זה היה מהזיכרון שלי, עדיין לא היה לי גיבוי של קבלות בחקירה ההיא".
4 צפייה בגלריה
ארנון מילצ'ן
ארנון מילצ'ן
ארנון מילצ'ן
(צילום: GettyImages)
"את אמרת 8,000 בחודשיים בחקירה, לא נראה לי שזה שיצא אותו סכום. אבל החוקר הוביל אותך", המשיך הסנגור. קליין השיבה: "אני עומדת מאחורי הדברים. בזמן אמת פשוט לא האמנתי שהסכומים מגיעים למשכורת שאנשים מקבלים בחודש". עו"ד חדד מצדו טען שבזמן שקליין נחקרה, היא כבר החזיקה בידיה את הקבלות.
עו"ד חדד ציטט דברים שאמרה קליין בחקירה, ולפיהם "יונתן הנהג זוכר כמה זה עולה, קצת קשה לי כשאני לא רואה ניירות". על כך השיבה קליין: "לא סתם אמרתי סכומים, זה סיגרים שעלו ככה. כשמנסים להעריך איתי כמויות ואומרים שאני לא מעריכה נכון, אז אני מנסה לתכלל את זה. אמרתי שאני יודעת שאנחנו קונים את הסיגרים הדומיניקנים האלה כי ארנון מנסה להפחית כמויות. זה היה חלק מהמארז של תכלול. להגיד לך שאני יכולה לדייק? עד היום אני לא יכולה לדייק".
בהמשך ציין עו"ד חדד כי בחקירותיה הראשונות במשטרה, קליין טעתה בהערכותיה באשר לסכום שאותו הוציא מילצ'ן על סיגרים בשנה בחנות מסוימת. הוא ציין שקליין העידה במשטרה כי קנתה שם סיגרים יקרים בעלות של 450 שקלים, אולם הוא הציג חשבוניות מהחנות שהראו רכישה של סיגרים במחירים זולים יותר. קליין העריכה כי רק חלק מהקבלות נשמרו, ואמרה שתמיד כשהם הלכו לקנות סיגרים הם קנו סיגרים יקרים לצד סיגרים זולים. הפער בין הקבלות לבין הסכומים שקליין טוענת שהוצאו הוא 70 אלף שקלים.
חדד: "אני רואה את החשבוניות בחנות של קוקי, סיגר לא עולה 450".
קליין: "תשאל את קוקי אם יש סיגר כזה".
חדד: "אמרת שקוהיבה עולה 450. כמה כתוב בחשבונית ליחידה? 150".
קליין: "יש סוגים שונים. אני אומרת רק מזיכרון".
השופט בר-עם תהה על עניין הקבלות החסרות. "על יסוד מה ההערכה הכוללת אם מציגים לך סיגרים פשוטים בחשבונית ואת מעריכה שנקנו גם סיגרים יקרים?", שאל אותה. קליין השיבה: "כן, כי לא באנו לקנות את הפשוטים. אני סמוכה ובטוחה שנקנו גם הסיגרים היקרים". עו"ד חדד טען: "את מנסה לחלץ את עצמך". השופט בר-עם שאל את התובע עו"ד אלון גילדין: "אי אפשר להשיג את הקבלות מול הספק?", וגילדין השיב: "הספק לא איתר את הנהלת החשבונות לשנים האלו, בניגוד למקומות אחרים שהתבססנו על קבלות נוספות מעבר לקליין".
חדד הקריא גם את דבריו של בעלי חנות סיגרים בהרצליה, שהתייחס להרגלי צריכת הסיגרים וטען כי הם מוזרים: "התנהגות מוזרה של צרכני סיגרים לקנות סוגים שונים". קליין הגיבה ואמרה כי "זו בדיחה" בעיניה. היא עצמה הזכירה שישה סוגים של סיגרים שנרכשו, על אף שכתב האישום מדבר על 35 סוגים. קליין הסבירה כי "היו גם סיגרים בתפזורת. תשאל את יונתן הנהג, על חלקם הוא יידע להגיד. לא היה מישהו אחר שהיינו קונים לו סיגרים, מלבד נתניהו".
4 צפייה בגלריה
מקורביו שלחו מכתבים, קליין: "הם כולם על אונייה יחד, ראיתי באינסטגרם"
מקורביו שלחו מכתבים, קליין: "הם כולם על אונייה יחד, ראיתי באינסטגרם"
מקורביו שלחו מכתבים, קליין: "הם כולם על אונייה יחד, ראיתי באינסטגרם"
(צילום: רויטרס)
"אני מזכיר לך שאת עדה ולא נאשמת, בטח בחקירה זו", עקץ חדד את קליין. "תתקן בבקשה, לא 'בחקירה הזו'. תמיד עדה רק עדה", העירה לו קליין. חדד השיב וטען כי היא משוטה על ידי המשטרה. לדבריה, "בבית ינאי אם אורח יצא החוצה לעשן סיגר, מיד הייתי ממהרת לקנות קופסה סגורה שתהיה למר נתניהו".
השניים גם דיברו על מכתבים ששלחו מקורבים לפאקר, ולפיהם גם הם לקחו ממנו סיגרים. את החומר הציג עו"ד חדד שלשום, אך הוא אינו קביל עדיין כראיה. קליין פקפקה במכתבים שנשלחו ואף טענה: "זה מוזר לי מאוד שכולם עכשיו על אונייה יחד, כותבים מכתבים עם פאקר כשעל האונייה יש עד תביעה. אני ראיתי באינסטגרם שכולם שם על האונייה ביום שהוא כתב לך את המכתב הזה".
בשלב מסוים קליין פנתה לחדד ואמרה: "יש לי בקשה. יש פה איש אחד שעומד לידי כשאני יוצאת ונועץ בי עיניים. זה לא נעים לי. הוא פה באולם, וכשאני יוצאת החוצה הוא עומד מטר ממני, נועץ בי עיניים ולא רוצה לזוז". אותו אדם הוא אחד מתומכי נתניהו, ואחד המאבטחים בבית המשפט העיר לו על התנהגותו. על כך אמר עו"ד חדד: "אני מבקש לא להיצמד, לא להטריד ולא לנעוץ עיניים - זה מובן מאליו".