ראש הממשלה מודאג מ"מכת ההדלפות" - אבל אלו לא פוסקות, וכך גם הביקורת של שר הכלכלה ניר ברקת נגדו ונגד התנהלות הממשלה. "הכלכלה לקראת התרסקות", אמר ברקת לשרים, במהלך ישיבת הממשלה.
נתניהו בפתח ישיבת הממשלה
(צילום: עידו ארז)

בדיון הודה ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יש "מכת הדלפות", ואמר כי הוא "לא מוכן להמשיך כך", ושוב אמר כי הורה לקדם את חוק הפוליגרף, לפיו כל מי שיושב בקבינטים ובדיונים ביטחוניים - כולל הדרג המדיני והמקצועי - יעבור פוליגרף.
בדיון הזהיר ברקת ממצבה של הכלכלה: "חסרים לנו 170 אלף עובדים זרים. מצד אחד אמרנו שלא נכניס פועלים פלסטינים ומצד שני משרד האוצר מונע כניסה של עובדים זרים ממדינות אחרות. התעשייה כולה תקועה כבר שלושה חודשים בגלל הרשלנות של האוצר".
מזכיר הממשלה יוסי פוקס: "למה לא מייצרים שיח בין המשרדים?".
הכותרת
ציר הדמים שישראל רוצה לחזור לשלוט בו
18:39
2 צפייה בגלריה
ישיבת הממשלה ביום ה-93 למלחמה
ישיבת הממשלה ביום ה-93 למלחמה
ישיבת הממשלה, היום
(צילום: יריב כץ)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ: "נכנס את הקבינט הכלכלי בתחילת השבוע הבא".
השר ברקת: "לא יכול להיות שהכלכלה הישראלית תהיה תלויה בידיים העובדות של הפועלים הפלסטינים. לא יכול להיות שאחרי שהקבינט הכלכלי החליט לאסור כניסת פועלים פלסטינים ולייבא פועלים ממדינות אחרות - משרד האוצר מחליט לנהוג אחרת. למה צריך בכלל קבינט? הרי זה קבינט שלא מקשיבים לו. מחליטים החלטות ובפועל דבר לא קורה. מה אנחנו, ממשלת בובות?"
שר הפנים ארבל: "גם משרד הפנים מעורב ורוצה לקדם את הבאת העובדים הזרים".
השר ברקת: "ענפים שלמים במשק לא ישרדו בלי ידיים עובדות. חייבים מיד להכניס עובדים זרים ממדינות אחרות שיחליפו את הפלסטינים".
2 צפייה בגלריה
ישיבת הממשלה ביום ה-93 למלחמה
ישיבת הממשלה ביום ה-93 למלחמה
נתניהו: "חייבים לחמש עוד אנשים"
(צילום: יריב כץ)
השרה אורית סטרוק, שבשבוע שעבר שאלה שלה הובילה לסערה, תהתה הפעם: "מדוע לוקחים נשקים מכיתות הכוננות ביהודה ושומרון? זה מסכן את התושבים".
האלוף אליעזר טולדנו: "משחררים חלק מהמילואימניקים וחלקם שירתו ביו"ש, כשהם משתחררים הם מפקידים את הנשק. אז יש פחות נשקים בהגנה המרחבית ביו"ש. אין אפשרות להחזיק מילואים בלי הגבלה".
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "חייבים לתאם שלא יירד מספר הנשקים ביו"ש. אין סנכרון עם משרד הביטחון".
ראש הממשלה נתניהו: "זו סוגיה שמחייבת לתת מענים. חייבים לחמש עוד אנשים".
השר ברקת: "אסור לחזור על השבעה באוקטובר. אנחנו חייבים לשנות תפיסה. תרחיש הייחוס אחרי השבת השחורה הוא כיבוש של יישובים ביו"ש, כמו שעשו לנו בעוטף עזה. אנחנו חייבים להיערך אחרת לגמרי. יש תחושה שיש מי שנרדם בשמירה ותקוע בשישה באוקטובר".
ראש הממשלה נתניהו: "אנחנו חייבים להצטייד בכוח אווירי שיוכל להתערב במהירות באירוע".
השר ברקת: "אני מסכים. אנחנו חייבים להיערך לתרחיש ייחוס של התקפה גדולה וכיבוש של יישוב ישראלי ביו"ש או בערים הסמוכים ולא לפיגוע בודד. במקביל להיערך עם האמצעים שלא היו בשבעה באוקטובר כמו מסוקי קרב. אסור שהשבת השחורה תקרה לנו ביו"ש".
בפתח ישיבת הממשלה, שבה הודיעו נתניהו, סמוטריץ' ושר הביטחון יואב גלנט על תוכנית הסיוע למילואימניקים, אמר נתניהו: "יש לי מסר ברור לאויבינו - מה שקרה ב-7 באוקטובר לא יקרה שוב. זאת המחויבות של הממשלה בראשותי, וזאת הסיבה שלוחמינו מחרפים את נפשם בשטח. המפקדים והלוחמים, בסדיר ובמילואים, בצפון ובדרום, חוזרים ואומרים דבר אחד: 'לא חוזרים - עד שמבצעים', ואני אומר: 'לא עוצרים - עד שמנצחים'".
"אסור לעצור את המלחמה עד שנשלים את כל יעדיה - חיסול חמאס, החזרת כל חטופינו והבטחה שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל", הוסיף נתניהו. "אני אומר זאת הן לאויבינו והן לידידינו. זאת האחריות שלנו וזאת המחויבות של כולנו. צריך להניח כל שיקול אחר בצד, ולהמשיך יחד עד לניצחון המוחלט. הניצחון הזה יושג רק כשנשלים את יעדינו וכשנחזיר את הביטחון לתושבי הצפון והדרום כאחד".
הוא איים על חיזבאללה באומרו: "אני מציע לחיזבאללה ללמוד את מה שחמאס כבר למד בחודשים האחרונים: אף מחבל אינו חסין. אנחנו נחושים להגן על אזרחינו ולהשיב את תושבי הצפון בבטחה לבתיהם; זה יעד לאומי שמשותף לכולנו ואנחנו פועלים באחריות להשיגו. אם נוכל, נעשה זאת בדרכים מדיניות, ואם לא, נפעל בדרכים אחרות".