3 צפייה בגלריה
כתובות הגראפיטי שרוססו
כתובות הגראפיטי שרוססו
כתובת גרפיטי בכפר תורמוסעיא. חשד לפשע שנאה
(צילום: מועצת תורמוסעיא)
על רקע ההסלמה הביטחונית ויום אחרי פיגוע הירי בחדרה שנגמר במותם של שני לוחמי מג"ב, אלמונים הציתו הלילה (בין ראשון לשני) חמישה כלי רכב בכפר הפלסטיני ג'אלוד שבבנימין. בנוסף, התקבל דיווח על ניקוב צמיגים של כלי רכב בכפר תורמוסעיא, שליד אריאל. התושבים בכפר דיווחו כי כתובות רוססו על קירות בתים בהן נכתב "נקמה" ו- "לא שותקים על רצח אחינו", וכן רוססו סמלי מגן דוד.
במוקד המשטרה של מחוז ש"י התקבל דיווח אודות הנזק, ועם פתיחת החקירה כוחות משטרה וצבא נכנסו לכפרים על מנת לאסוף ממצאים.
3 צפייה בגלריה
כתובות הגראפיטי שרוססו
כתובות הגראפיטי שרוססו
"לא שותקים על רצח אחינו". כתובת גראפיטי בכפר תורמוסעיא
(צילום: מועצת תורמוסעיא)
בשבוע שעבר, יממה אחרי הפיגוע בבאר שבע בו נרצחו ארבעה בני אדם, בוצעו פשעי שנאה נגד פלסטינים ביהודה ושומרון. משטרת מחוז ש"י פתחה בחקירה בחשד לניסיון הצתה של מסגד בכפר זיתא ג'מעין שבשומרון. לפי החשד, רוססו בכפר כתובות "יהודים לא שותקים שאנחנו נרצחים" (הטעות במקור). בנוסף, רעולי פנים ניפצו שמשות של מספר כלי רכב בכפר מכמס שבשומרון, והושחתו מכוניות בעיר אל-בירה שליד רמאללה.
במערכת הביטחון מזהים עלייה בכמות ובחומרה של פשעי שנאה נגד פלסטינים, שמכונים "תג מחיר", שכן הצתות נחשבות לחמורות יותר ביחס להשחתת רכוש. המטרה כרגע היא לנסות ולהרגיע את השטח באזור הנפיץ ממילא. חשוב לציין שאת שני הפיגועים האחרונים ביצעו ערבים ישראלים, ולא פלסטינים תושבי יהודה ושומרון.
3 צפייה בגלריה
המסגד לאחר ניסיון ההצתה
המסגד לאחר ניסיון ההצתה
המסגד בזיתא ג'מעין לאחר ניסיון ההצתה בשבוע שעבר. מערכת הביטחון מזהה עלייה באירועי "תג מחיר"
(צילום: מועצת זיתא)
בארגון "תג מאיר" מסרו בתגובה לאירועים הלילה: "תקיפות הטרור היהודי על פלסטינים חפים מפשע בתגובה לפיגועי דאעש בבאר שבע וחדרה נעשות ללא הפרעה ממשית של כוחות הביטחון. מי אמור להגן על הפלסטינים המותקפים? ומי אמור לעצור את הטרור היהודי?".