יאיר נתניהו (32), ששוהה בעיקר בחו"ל מאז חודש מרץ 2023, שוב תקף את הפרקליטות ובג"ץ ובסטורי ששיתף בחשבון האינסטגרם שלו הלילה (בין שישי לשבת) כתב כי הם: "מחסלים את המדינה". נתניהו הבן שיתף סרטון שבו מצולם ח"כ לשעבר מיכאל בן ארי, שהיה ממקימי עוצמה יהודית, מגיע לבית המשפט לדיון בעניין אחד החשודים ב"רצח מחבל נוחבה" ב-7 באוקטובר בעוטף עזה.
2 צפייה בגלריה
 סטורי של יאיר נתניהו תוקף את הפרקליטות ובג"ץ
 סטורי של יאיר נתניהו תוקף את הפרקליטות ובג"ץ
נתניהו הבן, והסטורי ששיתף מחו"ל
"זה לא סדום זה הרבה מעבר לסדום. לרצוח מחבל נוחבה? מאיפה המילים האלו? 7 באוקטובר, מאות ילדים נשרפים, עולים באש, נשים נאנסות, כורתים להן איברים, והם עוסקים בזה?", אמר בן ארי בסרטון ששותף. "כדי לסרס אותנו? כדי לעשות מה יפית בהאג? טירוף בהתגלמותו - במיוחד שאין להם ראיות. מדובר בשפני ניסיונות, מאות חיילים וקצינים יעמדו לדין, ככה הם עשו בצוק איתן, וככה עכשיו, כדי לסרס את הלוחמים שלנו. זה מה שהוביל ל-7 באוקטובר, הפחד מלחסל את האויב, הם רוצים להביא לנו אסון יותר גדול. לכן אנחנו נעמוד מאחורי החיילים האלה, מאחורי הלוחמים האלה, נעמוד זקופי קומה, אחרת המדינה שלנו הולכת לאבדון".
זו לא הפעם הראשונה שנתניהו תוקף מחו"ל במהלך המלחמה את הפרקליטות או גורמים בצבא. לפני כשבוע וחצי, הוא ביקר בחריפות את החלטת בג"ץ להקפיא את בדיקת מבקר המדינה מתניהו אנגלמן - ורמז שוב ל"בגידה" שהובילה לטבח 7 באוקטובר. "מה הם מנסים להסתיר?", תהה בציוץ ברשת החברתית X, ממקום מגוריו במיאמי - בעודו מאובטח על-ידי אנשי שב"כ. "אם לא הייתה בגידה, למה הם כל כך מפחדים שגורמים חיצונים ועצמאים יבדקו מה קרה?".
לטענתו, אביו לא עודכן על השיחות שהתקיימו בלילה שלפני 7 באוקטובר. "עד היום לא התקבלה תשובה למה לא עדכנו את ראש הממשלה על השיחה בלילה שלפני 7.10? למה לא עדכנו אותו על החומר שהתגלה במסגרת הדוח המודיעיני 'חומות יריחו'? למה ראשי הצבא והמודיעין טענו כל הזמן כי חמאס מורתע? איפה היה חיל האוויר ב-7.10?", הוסיף.
2 צפייה בגלריה
 יאיר נתניהו מתוך ידיעה בדיילי מייל הבריטי
 יאיר נתניהו מתוך ידיעה בדיילי מייל הבריטי
"נהנה מאורח חיים יוקרתי בזמן שבישראל מתחוללת מלחמה קשה". נתניהו במיאמי
כמה ימים לפני כן, שיתף נתניהו הבן סטורי שבו נכתב כי הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, ראש השב"כ רונן בר וראש אמ"ן הפורש אהרון חליוה הם "שלושה כישלונות קטלניים". "מלך הקונספציה", נכתב בסרטון בסטורי, שעוסק ביו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ. הסרטון ששיתף נתניהו הבן מאשים אותו במינוי ה"כישלונות הקטלניים". בעבר הוא גם טען שהלוי ובר היו מעורבים בהפיכה נגד אביו, במאי האחרון שיתף את סרטון ההמרדה שפורסם ברשתות, וגם תמך בשחרור רוצח בני משפחת דוואבשה מהכלא, תוך ביקורת על שב"כ.
כאמור, נתניהו עזב את הארץ לפני כשנה - כמה ימים אחרי הלילה שבו אביו, ראש הממשלה, הודיע על החלטתו לפטר את שר הביטחון יואב גלנט בצעד שהוביל למחאת ענק - ובסופו של דבר לא התממש, לאחר שנתניהו חזר בו. בפברואר האחרון, פרסם ה"דיילי מייל" הבריטי תמונות של יאיר מבלה על מרפסת בדירת היוקרה שבה הוא שוהה בפלורידה, ועלותה נאמדת בכ-5,000 דולר בחודש. בכתבה נמתחה ביקורת חריפה על בנו של ראש הממשלה, שנהנה, לדברי העיתון, מאורח חיים יוקרתי בארה"ב, בזמן שבישראל מתחוללת מלחמה קשה.
רק ביום ראשון בתחילת השבוע, ועדת השרים לענייני שב"כ, בראשות שר המשפטים יריב לוין, החליטה להאריך בשנה נוספת את אבטחת שב"כ על רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, וילדיהם - אבנר ויאיר, שתועד בשבוע שעבר עם מאבטחי שב"כ צמודים בחופשה בגואטמלה. בוועדה המייעצת לאבטחת אישים בשב"כ המליצו להאריך בשישה חודשים, ועדת השרים אישרה לשנה שלמה.
השב"כ סבור שיש להמשיך את האבטחה על בני משפחת נתניהו, אך כי יש להעביר אותה מהיחידה לאבטחת אישים בשב"כ (יחידה 730), לאחריות יחידת "מגן", שמאבטחת גם שרים ופועלת תחת משרד רה"מ. "יש שרים יותר מאוימים ממנו שלא זוכים לאבטחה של היחידה לאבטחת אישים", הסבירו בשירות הביטחון.