"כשנכנסתי לעזה, ראיתי הרבה אנשים. הם חיכו לי, גם אזרחים הרביצו לי". כך סיפר איתן יהלומי בן ה-13, שנחטף מביתו ב-7 באוקטובר ושוחרר בעסקת החטופים. אביו אוהד עדיין בשבי יחד עם 100 חטופים וחטופות נוספים.
העדות המצמררת של איתן יהלומי בן ה-13

בשיחה עם כוכבת הטיקטוק הבינלאומית מונטנה טאקר שחזר יהלומי את רגעי הבעתה שחווה בבוקר הטבח, וגם לאחר מכן בשבי. "התחלנו לשמוע יריות וצעקות בערבית. קצת פחדתי. הם (המחבלים) הראו לי סרטונים שהם הורגים בהם אנשים. הם היו שמחים. לא הסתכלתי הצידה, כי לא נתנו לי. גם ראיתי דברים בעולם האמיתי וזה אצלי בראש כל הזמן".
על תנאי המחיה הקשים בשבי, סיפר יהלומי כי אכל ביום פיתה ומלפפון. גם היום, עדיין מתקשה לישון: "עכשיו אני לא ישן הרבה, כאילו עברתי את הכי גרוע וזהו".
הסרט "הילדים של 7 באוקטובר" בהפקת "קסטינה תקשורת" מיועד להפצה בעולם ועתיד להתפרסם במלואו בעוד כמה שבועות.
1 צפייה בגלריה
תיעוד החזרת החטופים - משפחתו של איתן יהלומי
תיעוד החזרת החטופים - משפחתו של איתן יהלומי
איתן יהלומי, ביום שחרורו מהשבי
(צילום: דובר צה"ל)
בן דודו של ירדן ביבס: "דחקו את החטופים הצידה בגלל לבנון"
(צילום: ירון ברנר)

ובזמן שאיתן בן ה-13 נותן "תזכורת" למצב הרעוע בשבי, חלק ממשפחות החטופים מעידות על תסכול. לדברי קרובי המשפחה, הנושא נדחק הצידה בשל ההסלמה בצפון והעימות הישיר מול איראן.
בריאיון לאולפן ynet אומר אילון קשת, בן דודו של החטוף ירדן ביבס, שציין השבוע יום הולדת 35 בשבי - והיה לחטוף הראשון במלחמה שמציין שני ימי הולדת ברצועת עזה, כי "מאז לבנון כל עניין החטופים נדחק". הוא אומר כי "יותר קל לשים את זה בצד ולהמשיך בחיים. לחטופים אין זמן. הם מתו או נרצחו בשבי".