האימהות מהגן בבת ים מדברות
(צילום: חגי דקל)

"היו נורות אדומות, היו שינויים בילד, אבל לא האמנתי שזה יקרה בגן הזה. בטחתי בלב מלא". כך אמרה אם לפעוט בגן ילדים פרטי בבת ים, שנחשפה בסרטונים והקלטות להתעללות קשה מצד סייעות.
האם בת אל סיפרה כי שלושה מילדיה היו באותו גן. היא פרצה בבכי בריאיון לאולפן ynet כששחזרה: "ביום שישי אני מקבלת טלפון מאחת האימהות, שאומרת לי שהיא שמה הקלטות ושמעה את הבן שלי. אמרתי לה שאני לא מאמינה, שאין מצב, שזה לא הגן שלנו. ואז היא השמיעה לי ובאותו רגע הרגשתי שכל העולם קורס עליי".
תיעוד ההתעללות בפעוטון בבת ים

היא אמרה כי באחד הימים "שאלתי את הגננת 'איך היה לו?' היא אמרה לי 'היה נהדר'. ואז את מגלה שהטיחו אותו על מזרן, כיסו לו את הראש בשמיכה במשך 20 דקות. 20 דקות הבן שלי שוכב על מזרן עם שמיכה על הראש ופשוט לא זז.
"את רואה שם פחד על הילדים. איך הם כמו רובוטים, אף אחד לא זז כי הוא יודע שאם הוא יזוז יקרה משהו. יש הקלטה שסייעת מאיימת על ילד בן שנה וחצי שאם הוא לא יפסיק לבכות הוא ייכנס לחדר, ואז את שומעת אותה אומרת לו 'אני סופרת עד שלוש'. היא ספרה עד שלוש, לוקחת לו את היד וגוררת אותו ואת שומעת טריקת דלת וממש שומעת אותו אומרת 'תבכה עד מחר'".
את חוששת שגם שני הילדים האחרים שלך חוו את זה? "בוודאי, בוודאי. אנחנו מטופלים בטיפולים רגשיים והיום את מבינה למה, מה הם עברו. ואני פשוט לא ראית. הייתי עיוורת וזה כל כך מתסכל אותי".
1 צפייה בגלריה
תיעוד ההתעללות בגן הילדים בבת ים
תיעוד ההתעללות בגן הילדים בבת ים
הסרטונים חשפו את ההתעללות
אם אחרת, עדן דדון, הייתה זו שהציבה מכשיר הקלטה לאחר שחשדה שדבר מה שאינו כשורה מתרחש בגן. ההקלטות חשפו צרחות של הסייעות והגננות כלפי הפעוטות, ולטענת ההורים הגננת מחקה את רוב הסרטונים שנשמרו ממצלמות האבטחה בגן.
למרות המחיקה לכאורה, מספר סרטונים שהגיעו לידי ynet חשפו את ההתעללות הקשה. סייעת נראית בהם הופכת מזרן של פעוט שישן ומטיחה לכאורה את ראשו של הפעוט במזרן, סייעת אחרת זורקת פעוט על מזרן ומכסה את ראשו בשמיכה.
ההורים הגישו בשבוע שעבר תלונה בתחנת משטרת בת ים. הגננת ושתי הסייעות בגן נחקרו ושוחררו למעצר בית של חמישה ימים. בינתיים, ההורים הפסיקו לשלוח את הילדים לפעוטון. "אני זו שהחלטתי להקליט", אמרה עדן. "היו לי חשדות, היו התלחשויות. הבן שלי חזר עם סימנים כמו שטפי דם, התעוררות בלילה, תפרחות חיתולים ודברים שלא אמורים להיות".
אבל לא ציפית להיחשף למה שראית בסוף. עדן: "לא. אני לא ציפיתי בכלל. לא לשמוע ולא לראות. שמנו את המקליט, חזרנו הביתה, והזדעזענו ממה ששמענו. אמרנו לגננת שרק מההקלטה מבחינתנו זה התעללות. איך שמדברים לילדים, איך שצועקים עליהם. לתינוקות? לחסרי ישע? ככה אתם מדברים? את שומעת את הילד שלי אחרי מה שהיא עשתה לו, צורח מבכי וצועק 'אמא, אמא'. זה היה מזעזע לשמוע את זה. לא נתפס. האנשים שכל כך סמכנו עליהם".