כלי תקשורת ערביים דיווחו הבוקר (יום חמישי) כי כוחות חיזבאללה נפרסו באופן חריג ברובע הדאחייה בביירות, ועורכים בידוקים לעוברים והשבים, ברקע דווח היום באל-אחבאר, המזוהה עם חיזבאללה, על חשיפת "רשת ריגול ישראלית" בלבנון.
1 צפייה בגלריה
הלווייתו של מוחמד עלויה בכיר ארגון הטרור חיזבאללה בביירות, לבנון
הלווייתו של מוחמד עלויה בכיר ארגון הטרור חיזבאללה בביירות, לבנון
אנשי חיזבאללה בלבנון
(צילום: EPA/WAEL HAMZEH)
סוכנות הידיעות אל-עאלם אל-ערבי (AWP) דיווחה מפי עד ראייה כי חיזבאללה פרס היום את כוחותיו "בצורה חסרת תקדים" ברובע הדאחייה, שנחשב למעוז של ארגון הטרור בלבנון. העד הוסיף כי לא ברורה לו הסיבה להחמרת האבטחה, שכוללת בין היתר בדיקה של העוברים ברחובות הרובע. לדבריו, אנשי הארגון מסתובבים עם מסכות שחורות.
גם ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת" דיווח על פריסת כוחות "חסרת תקדים", והדגיש כי אנשי חיזבאללה בודקים את זהותם של העוברים והשבים באזור. בעיתון הלבנוני "א-נהאר" דווח כי פריסת הכוחות בוצעה במסגרת "אבטחה יזומה", אך לא צוין מדוע נפרסו.
באל-אחבאר, כאמור, דווח - מבלי לקשור לפריסת הכוחות של חיזבאללה בשטח - כי נחשפה בלבנון "רשת ריגול" עבור ישראל. לפי הדיווח, שני בני אדם נעצרו בפרשה, והם חשודים בכך שסיפקו לישראל פרטים על אזורים רבים - גם בביירות ובדאחייה. בין השאר מדובר על רחובות, בניינים, שמות חנויות, לוחיות רישוי של מכוניות, מידע על אנשים שעוברים במקום ועוד.
באל-אחבאר נטען גם כי המידע שהעבירו שני העצורים שימש את ישראל לצורך קביעת מיקומם של פעילי חיזבאללה והגעה לטלפונים שלהם. אחד העצורים, צוין בעיתון, "בדק כשבועיים לפני חיסול סאלח אל-עארורי את אזור הדאחייה, מול הדירה שבה חוסל". העצורים טענו כי פעלו עבור חברה שלא ידעו כי היא בקשר עם ישראל.