בסוף החודש שעבר, בהודעה לילית חריגה, טען דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, כי אנשי חמאס הצליחו לחטוף חיילים ישראלים במהלך הלחימה. אבו עוביידה טען שמחבלי חמאס עשו זאת ב"מבצע מורכב" במנהרה במחנה ג'באליה בצפון הרצועה. בצה"ל שללו מכל וכל כי נחטף חייל - אבל כמה ימים לאחר מכן, פרסם חמאס תמונה של פני אחד ה"חטופים", ומאז – הרשתות הפלסטיניות סוערות.
3 צפייה בגלריה
חליל דוואס
חליל דוואס
חליל דוואס. מנותק מהמשפחה ביריחו, ונחשד בשיתוף פעולה עם ישראל
ברחבי הרשתות הפלסטיניות נפוצו אפשרויות שונות לגבי זהות ה"חייל". במחנה הפליטים עקבת ג'בר שביריחו זיהו שמדובר בתושב המקום, ששמו חליל דוואס. כמה תושבים במחנה סיפרו כי דוואס נחשב לתושב שנוי במחלוקת, שנחשד בשיתוף פעולה עם ישראל. לפי אחד התושבים, הוא נעצר כמה פעמים במסגרת מעצר מינהלי בישראל, כדי "לייפות את שמו ולהפיץ שהוא איש ההתנגדות". משרד האסירים הפלסטיני דיווח בין השאר כי הוא נעצר בשנת 2020 בפשיטה על ביתו, הועבר לכלא עופר - ולאחר מכן הוצא נגדו צו מעצר מינהלי - שחודש. הסיבה למעצרו המינהלי, לפי משרד האסירים הפלסטיני, הייתה "תיק סודי" נגדו, ושהוא מהווה איום על ישראל.
במחנה עקבת ג'בר טענו כי דוואס הסגיר לא מעט מהמחבלים שנקשרו בפעולות טרור נגד ישראל בעקבת ג'בר – ואף סייע לישראל לפגוע בהם. "כבר הרבה זמן שהוא לא במחנה ולא ביריחו. יש עליו הרבה שמועות – גם שהוא נמצא בעזה ועוזר לצבא. ראינו את תמונתו מה שמוכיח שהוא עזר לצה"ל", טען אחד התושבים. גם משפחתו של דוואס ביריחו לא נמצאת בקשר איתו.
3 צפייה בגלריה
חליל דוואס
חליל דוואס
חליל דוואס, בתמונה שפרסם חמאס
3 צפייה בגלריה
כלי הנשק של חליל דוואס
כלי הנשק של חליל דוואס
הנשק ש"נתפס" ופרסם חמאס. בעבר פורסם כי יחידות מיוחדות של צה"ל משתמשות ברובים של החברה
ברשתות הפלסטיניות פורסמה זהותו של דוואס, ושם נאמר כי הוא "ברח לישראל אחרי שנרדף על ידי שירותי הביטחון הפלסטיניים מסיבות פליליות וביטחוניות".
דובר הזרוע הצבאית של חמאס טען כי המחבלים הצליחו גם לתפוס אפוד, מחסניות, מכשירי קשר ורובה מדגם צ'כי שזוהה בתור CZ Scorpion. לפי פרסומים בעבר, יחידות מיוחדות של צה"ל עושות שימוש ברובים מתוצרת החברה הזו. בסרטון שפרסם חמאס בליל החטיפה, לפני פרסום התמונה של דוואס, הוא גם הציג לכאורה גופה במדים כהים, שעליהם כתמי דם רבים בעודה נגררת על הקרקע. בסרטון הוצגו גם תמונות של ציוד צבאי, בין היתר של קסדות.