בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (שלישי) 10 שנות מאסר בפועל על טל אלמלח (22) שאנס שתי חיילות באילת לפני שלוש שנים, בזמן שהיו מחוסרות הכרה. השופטים קבעו כי אלמלח יפצה כל אחת מהן ב-80 אלף שקל.
אלמלח הורשע, אחרי שניהל משפט ודיוני הוכחות, כי לקח את שתי החיילות שהיו תחת השפעת אלכוהול לחדר מלון יחד עם צעיר נוסף שרצה לעזור להן - ואחרי שעזב את המקום תקף אותן. לפי הכרעת הדין, אלמלח דאג "לסלק" כל מכשול בדרך להשגת מטרתו - להגיע עם המתלוננות לחדר המלון שבו שהו. שם, כתבו השופטים, "ניצל אותן לטובת סיפוק יצריו ואנס אותן מבלי שגילה אמפתיה למצבן המעורפל ומבלי שיש ביכולתן לגבש הסכמה למעשיו".
1 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
(צילום: shutterstock)
סגן נשיאת בית המשפט, נתן זלוצ'ובר, והשופטות דינה כהן וטל לחיאני שחם, מתחו ביקורת קשה על קו ההגנה שבחר אלמלח, שטען כי החיילות התנהגו "בצורה פתיינית" שהובילה אותו למסקנה שגויה שהן מעוניינות במגע מיני איתו. בית המשפט ציין כי חלקו של אלמלח בביצוע העבירה היה אבסולוטי, ושאין בסיס לטענה שמוטב היה להימנע ממנה.
בגזר הדין קבעו השופטים כי "לאחרונה שומעים אנו חדשות לבקרים אירועים מצערים שבהם נוטים נאשמים לייחס למתלוננות הסכמה לקיום יחסי מין, כאשר הן אינן במצב בו הן יכולות לגבש הסכמה שכזאת. ישנה חשיבות רבה להעביר מסר חד-משמעי ושאינו משתמע לשתי פנים, כי קיום יחסי מין כאשר אישה נמצאת תחת השפעה של משקאות משכרים או כל גורם אחר אשר מונע ממנה לתת הסכמה חופשית לקיום יחסי המין, יש בו כדי לפגוע באופן אנוש בזכויותיה הבסיסיות של אותה אישה והוא מהווה עבירה פלילית חמורה שבצידה עונש משמעותי".
התובעת, עו"ד טלי פלדמן מפרקליטות מחוז דרום, ביקשה להטיל עליו עונש של עד 18 שנות מאסר בגין הפגיעה החמורה בזכותן לכבוד, לפרטיות, לביטחון ולאוטונומיה על גופן, ובשל גרימת נזק כבד למתלוננות. הפרקליטות טענה כי אלמלח יכול היה לסגת מתוכניתו לפגוע בהן - אך לא השכיל לעשות זאת מאחר שראה לנגד עיניו רק את סיפור צרכיו המיניים.
פלדמן ציינה כי "הנאשם פעל לצורך סיפוק צרכיו תוך התעלמות מוחלטת מהפגיעה במתלוננות, מצרכיהן, מרגשותיהן ומהנזק שנגרם להן. הנאשם נהג בהן כבובות מין ולא כבבנות אנוש ורק ענישה מחמירה בעבירות מסוג זה, תהווה הרתעה לנאשמים הפועלים כך".
סנגורו של אלמלח טען מנגד כי הפגיעה בשתיים פחותה כיוון שהן עובדות למחייתן ולא נגרם נזק כפי שתיארה הפרקליטות. לדברי עורך הדין, יש לקחת בחשבון את האינטרס הציבורי שבמתן הסיוע לאלמלח. "אנחנו רוצים כציבור לעזור לו ולא לקבור אותו", טען. הוא ציין כי לפי שירות המבחן, לענישה מחמירה יהיו השלכות הרסניות לטווח ארוך שיפגעו בסיכוייו של אלמלח להשתקם בעתיד.
השופטים קבעו כי "כאשר מדובר בנאשם שאנס שתי נשים צעירות בזו אחר זו ולא לוקח אחריות אלא מפיל אותה על המתלוננות", ואמרו שהמלצות שירות המבחן על כך שלא תהיה תרומה לנאשם הן "מנותקות, תלושות ומתעלמות מחוברת העבירות ורמת הענישה הנהוגה".