רבים בצמרת הישראלית התגייסו למען שחרור החטופים מזרועות הטרור בעזה. אבל האם המאמץ החשוב מנוהל בתיאום הנדרש? בכירים במערכת הביטחון הביעו בימים האחרונים תהיות לגבי תפקידו של יוסי כהן, ראש המוסד לשעבר שיצא לאחרונה לקטאר. הבכירים תהו אם יש לכהן תפקיד רשמי ואם הוא פועל בשליחותו של גורם ישראלי מוסמך. מקורביו של ראש המוסד לשעבר ציינו מנגד כי הוא פועל "בסמכות וברשות מטעם ראש הממשלה וקבינט המלחמה".
אותם מקורבים הדגישו שמדובר ב"שטויות ורכילות", ותקפו את "המתדרכים הטיפשים" ממערכת הביטחון "שלא מסוגלים לבלום ארגון טרור כזה על הגבול הכי חם". בהמשך לפרסום, גם גורם מדיני אמר כי כהן פועל ברשות ובסמכות.
3 צפייה בגלריה
יוסי כהן גל הירש דדי ברנע
יוסי כהן גל הירש דדי ברנע
יוסי כהן, גל הירש ודדי ברנע
(צילום: AP, מוטי קמחי, יריב כץ)
שורת בכירים פועלים בסוגיית החטופים, ולא ברור לגמרי מה תפקידו של כל אחד. לפי גורמים הבקיאים בנושא, גל הירש, שמוגדר המתאם מטעם ראש הממשלה לעניין, לא עוסק במשא ומתן עצמו ובעיקר פועל מול המשפחות.
לא רק כהן ביקר בקטאר, אלא גם מחליפו - ראש המוסד הנוכחי דדי ברנע. אמש (שני) הותר לפרסום כי ברנע ערך בסוף השבוע ביקור חשאי בקטאר במסגרת המשא ומתן לעסקת שחרור חטופים, כאשר דוחא היא המתווכת המרכזית - אך לא היחידה. ברנע טס לביקור במטוס מנהלים המשמש בדרך כלל לטיסות של בכירים ישראלים למפרץ, והגיע לקטאר בשעה שבבירתה נמצאים מנהיגי חמאס בחו"ל העומדים מאחורי הטבח ב-7 באוקטובר.
הכותרת
יושב על הגדר: הדילמה של נסראללה
23:20
3 צפייה בגלריה
הילדים שנחטפו לעזה
הילדים שנחטפו לעזה
הילדים שנחטפו לעזה
( צילום: #freethechildrennow)
3 צפייה בגלריה
אורי מגידיש ודודתה
אורי מגידיש ודודתה
אורי מגידיש, החיילת ששוחררה משבי חמאס, עם דודתה
חמאס וארגוני הטרור הנוספים ברצועה מחזיקים עדיין יותר מ-230 חטופים, בהם ילדים קטנים, נשים וקשישים. אתמול המשיך חמאס בטרור הפסיכולוגי כשפרסם סרטון של שלוש חטופות.
בלילה בין ראשון לשני שוחררה משבי חמאס חיילת צה"ל טוראי אורי מגידיש (19), לאחר שנחטפה על-ידי ארגון הטרור ב-7 באוקטובר. החיילת מקריית גת, המשרתת כתצפיתנית, שוחררה בפעולה קרקעית של כוחות הביטחון ברצועת עזה, לאחר שנחטפה בזמן הטבח ממוצב נחל עוז.