בארצות הברית קיוו לקדם "עסקה קטנה" - כבדיקת השטח אחרי חיסול מנהיג חמאס יחיא סינוואר - אבל בכיר חמאס אוסמה חמדאן שופך מים צוננים על היוזמה הזו.
לרשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, אמר חמדאן כי "ישראל מנסה לעקוף עסקה מקיפה באמצעות עסקאות חלקיות".
2 צפייה בגלריה
אוסאמה חמדאן
אוסאמה חמדאן
אוסאמה חמדאן
(צילום: REUTERS/Mohamed Azakir)
2 צפייה בגלריה
דוד דדי ברנע ראש המוסד בכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור
דוד דדי ברנע ראש המוסד בכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור
דדי ברנע. נפגש עם ראש המודיעין המצרי החדש
(צילום: יריב כץ)
לדבריו, "ישראל רוצה להחזיר כמה חטופים בתמורה למספר ימים של רגיעה ושחרור אסירים פלסטינים. ישראל מסרבת - באמצעות עסקאות חלקיות - להתחייב להפסקת אש מוחלטת או לסגת מרצועת עזה. חמאס מאשר את דחייתו לעסקאות חלקיות מכיוון שהן אינן עונות על הדרישות העיקריות שלנו להפסקת אש ולנסיגה מוחלטת מרצועת עזה".
בתוך כך, ראש המוסד דדי ברנע שב לפנות בוקר מביקור בקהיר, במהלכו נפגש לפגישת היכרות ראשונה עם ראש המודיעין המצרי החדש חסן רשאד.
אביו של עומר נאוטרה: "בלינקן אמר לנו - עובדים על עסקה קטנה"
(צילום: עידו ארז , יעל צ'כנובר )

השניים דנו בהידוק שיתופי הפעולה, בין היתר בסיכול טרור, ודנו בהרחבה במתווה חדש לעסקת חטופים - ובניסיון לקדמה. בישראל אמרו כי הפגישה נערכה ברוח טובה, מתוך הבנה לחשיבות הגדולה לשיתופי הפעולה ולמקום המרכזי של מצרים בשמירה על הסכמי השלום ובמקום המרכזי שלה באזור ולאורך גבולות ישראל.
הניסיון האמריקני לקדם עסקת חטופים קטנה נאמר למשפחות חטופים ישראלים-אמריקנים על ידי מזכיר המדינה של ארצות הברית אנתוני בלינקן, שנועד איתם. רונן נאוטרה, אביו של החייל החטוף עומר, שיתף אחרי המפגש כי בלינקן עדכן את המשפחות שבארצות הברית "עובדים על עסקה פוטנציאלית קטנה, מעין בדיקה של השטח להרגיש אם יש עם מי לדבר בצד השני".