גורמים בקרב פעילי הר הבית טוענים כי הסכמתו של הרב צבי טאו לאשר ממשלה שנשענת על רע"מ הגיעה בתמורה להסכמה לדרישת סביבתו של הרב להגביל עליית יהודים להר הבית.
2 צפייה בגלריה
הרב צבי טאו בהפגנת תמיכה בעד בנימין נתניהו
הרב צבי טאו בהפגנת תמיכה בעד בנימין נתניהו
ניהל שורת מאבקים נגד עליית יהודים להר הבית. הרב טאו
(צילום: מוטי קמחי)
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו: הודעתי לבנט שאני מסכים שהוא יכהן ראשון ברוטציה למשך שנה
בנימין נתניהו: הודעתי לבנט שאני מסכים שהוא יכהן ראשון ברוטציה למשך שנה
פעילי הר הבית כועסים: "פוגע בריבונות ישראל". נתניהו
הרב צבי טאו הוא ראש ישיבת הר המור ומורו הרוחני של ח"כ אבי מעוז, יו"ר מפלגת נעם וחלק מסיעת הציונות הדתית. בתחילת השבוע הפתיע הרב טאו בהודעה לפיה הוא מורה לחבר הכנסת מעוז שלא לקבל את עמדתו של יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' וכן להסכים להרכבת ממשלה בראשות נתניהו שתישען על הימנעות של מפלגת רע"מ. ההודעה הזו הפתיעה רבים שכן סמוטריץ' ושאר חבריו לסיעה היו נחושים מאוד שלא להסתמך על רע"מ בשום צורה, ומפני שרק לאחרונה הרב טאו בעצמו חתם על מכתב רבנים האוסר להישען על עבאס. ייתכן שכעת נמצאה הסיבה לשינוי העמדה שלו.
הרב טאו נחשב למנהיג הזרם החרד"לי השמרני, וחלק מתפיסת העולם שלו שוללת מכל וכל עליית יהודים להר הבית. רבנים אורתודוקסים רבים אחרים גם הם שוללים עלייה להר הבית, אבל גישתו של הרב טאו היא המחמירה ביותר. יחד עם זאת, בשנים האחרונות יותר ויותר גורמים ובהם רבנים לא מעטים מצדדים בעלייה להר הבית – ויותר ויותר יהודים פוקדים את ההר.
בשנים האחרונות ניהל הרב טאו שורת מאבקים נגד עליית יהודים להר הבית. כחלק מכך התפוצץ ניסיון ריצה משותפת של מפלגת נעם אשר סרה למרות הרב טאו יחד עם מפלגת עוצמה יהודית, מאחר שמי שייצג אז את עוצמה יהודית היה מיכאל בן־ארי – שתומך בעלייה להר הבית. בבחירות האחרונות החליטו המפלגות שלא להתייחס לעליית יהודים במצע המשותף.
גנץ מדבר לפני פקיעת המנדט של נתניהו, אתמול

פעילים מרכזיים בתנועות למען עליית יהודים להר הבית טענו אמש כי בימים שקדמו להודעת הרב טאו גיששה לשכת ראש הממשלה מול סביבת הרב באשר לשאלה מה יכול לגרום לו לאפשר הרכבת ממשלה שתישען על רע"מ. לדברי פעילי הר הבית, גורם בכיר המקורב לרב טאו הודה בפניהם כי ללשכת ראש הממשלה הועבר מסר לפיו הרב חפץ בצמצום עליית היהודים להר הבית.
פעילי הר הבית גם קושרים בין הודעות שקיבלו בימים האחרונים על סגירת ההר ליהודים למשך שמונה ימים לפחות בגלל הרמדאן. לדבריהם, בשנים עברו עלייה להר בחודש הרמדאן הוגבלה בצורה פחות נרחבת. שמועה נוספת שמתרוצצת בין הפעילים נוגעת למתן האפשרות לעלות להר הבית ביום ירושלים, שיחול בשבוע הבא. עד כה הר הבית נפתח ליהודים מדי שנה גם כשחל בתוך חודש הרמדאן. כעת, לדבריהם, ההר עשוי להיות סגור ליהודים ביום ירושלים.
גורם בקרב פעילי הר הבית אמר אמש: "נתניהו פוגע בריבונות של ישראל. אם אחרי כל כך הרבה שנים שהממשלה התעקשה להותיר את ההר פתוח ביום ירושלים הוא ייסגר, זה ייזכר לדיראון עולם – והכל בשביל דיל פוליטי".
ממחוז ירושלים במשטרה נמסר כי ההחלטה על פתיחת הר הבית ליהודים ביום ירושלים תתקבל בשבוע הבא בכפוף להערכת מצב. בלשכת ראש הממשלה הכחישו כי הועבר מסר כזה מסביבת הרב טאו. חבר הכנסת אבי מעוז הכחיש כי ידוע לו על כל מסר הנוגע להר הבית שעבר בין הרב טאו לבין לשכת נתניהו.