מאות ליוו למנוחות את רס"ל (מיל') מלכיה גרוס ז"ל, לוחם שריון בחטיבה 205, שנפל בסוף השבוע במהלך פעילות ברפיח. "ה' נתן וה' לקח יהי שם ה' מבורך", קרא בבכי אביו דובי.
הלווייתו של רס"ל (מיל') מלכיה גרוס ז"ל

"שאפת תמיד לחבר את שני הערכים – של קודש וחול. מכיתה י' ועד לחופשה האחרונה שלך התנדבת בזיכרון מנחם, עמותה של ילדים חולי סרטן", הוסיף האבא. "כל הזמן הרחבת את מעגל החברים שלך, תמיד יצא שאתה מכיר מישהו והוא חבר שלך. לאחרונה החלטת שצריך להנגיש את ההיסטוריה הישראלית בצורה הומוריסטית והכנת פודקאסט. החלטת גם לא ללכת להיי-טק, אלא לחנך ולהשפיע. שוב, חיבור הקודש לחול".
"בשמחת תורה עוד לא היית משובץ למילואים והוקפצת כמו כל חיילי צה"ל. לא ידעת בכלל איפה הימ"ח שלך, אבל בכל זאת יצאת. הצלחת למצוא את הגדוד שאליו היית משויך. העבירו אותך להיות נהג נגמ"ש, היה לך קשה עם זה, אבל אמרת 'הנני' ונשארת בתפקיד", סיפר האב. "מלכיה, חיית חיים קצרים אבל מלאים בלימוד ובהרבה מאוד עשייה. במילואים האחרונים שלך ברפיח השלמת את מצוות 'הנני'".
האם מיכל ספדה לו: "אתה קרוי על שם אמי, סבתא מלכה – עכשיו תפגוש אותה בשמיים. התלבטנו איפה לקבור אותך – בסוסיא, או כאן, איפה שכל חבריך קבורים. כאן, ממרום הר הרצל, תשקיף על זיכרון מנחם, שם התנדבת במשך 9 שנים. מה יהיה עכשיו על הילדים? אולי מלמעלה תשלח להם כוחות. מלכיה, נוח בשלום על משכבך ותבקש מהקב"ה להביא את הגאולה".
2 צפייה בגלריה
 הלוויתו של רס"ל מלכיה גרוס ז"ל
 הלוויתו של רס"ל מלכיה גרוס ז"ל
אימו של מלכיה סופדת לו: "עכשיו תפגוש את סבתא בשמיים"
2 צפייה בגלריה
 הלוויתו של רס"ל מלכיה גרוס ז"ל
 הלוויתו של רס"ל מלכיה גרוס ז"ל
האבא דובי. "במילואים האחרונים שלך ברפיח השלמת את מצוות 'הנני'"
האח בניה ספד: "מי שהכיר את מלכיה ידע שהוא תמיד התלבט על המון דברים, הוא כל הזמן היה בהתלבטות. אבל כשמישהו אחר היה צריך – לא הייתה שום התלבטות. עם ישראל איבד אותך". האח אחיה הוסיף: "בשנים האחרונות אמרו לי שאני ממש דומה למלכי. תמיד צחקתי על זה טיפה, אבל זה גם קצת צבט לי בלב. עכשיו, כשאין לי את מלכי לידי בבית המדרש, אני מבין שאם כבר להיות דומה למישהו – אז להיות דומה למלכי".
"מלכיה, אני מחכה שמישהו יבוא הביתה. בימים האחרונים נכנסים אלינו המון אנשים – ורק אתה לא נכנס", ספדה האחות נויה. "אתה ומוות לא קשורים אחד לשני, כנראה שהקב"ה לוקח את הכי טובים. כל מה שאגיד, אתה פשוט היית יותר מזה. מלכיה, היית הבן-אדם הכי לא סנוב שאני מכירה, כל החיים שלך לא פגעת בזבוב, תמיד דאגת לכולם. אני אתגעגע לשיחות שלנו בלילה. אני בטוחה שאתה עושה עכשיו ביטבוקס לילדים שם למעלה".
האחות אביה ספדה: "מלכיה, אחי היקר והאהוב, איך אפשר לדבר עליך בזמן עבר? רק לפני כמה ימים ישבנו לאכול גלידה ביחד. אתה איש של שיח, אדם שאוהב את כולם ויכול לאהוב כל אדם ששונה ממנו. מאוד הייתה חשובה לך התורה, ודאגת שנלמד יחד בחברותא. תחסר לי כל כך מלכיה, איך העולם ימשיך בלעדיך? בלי האור שלך?".