רשות החירום הלאומית (רח"ל) במשרד הביטחון וצה"ל הודיעו הבוקר (יום א') על הוספת 14 יישובים לתוכנית הפינוי בצפון הארץ, בטווח של עד חמישה ק"מ מהגבול, במימון המדינה. מדובר ביישובים שניר, דן, בית הלל, שאר ישוב, הגושרים, לימן, מצובה, אילון, גורן, גרנות הגליל, אבן מנחם, סאסא, צבעון ורמות נפתלי.
הוספת היישובים לתוכנית אושרה על ידי שר הביטחון יואב גלנט. בהודעה משותפת לצה"ל ומשרד הביטחון נכתב כי "פיקוד הצפון עדכן את ראשי המועצות בהחלטה. התוכנית תנוהל על ידי הרשויות המקומיות, משרד התיירות ורח"ל במשרד הביטחון".
(צילום: אסף מגל, ירון ברנר)
הכותרת
בין ישראל, איראן והפלסטינים: הדילמה של מדינות ערב
30:45
היישובים הללו נוספו לתוכנית הפינוי לאחר מאבק שניהלו בדרישה לפנותם. משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה ויו"ר פורום קו העימות שהוביל את המאבק, אמר כי "לאחר ימים ארוכים של מאבק שניהלתי ביחד עם ראשי הרשויות של קו העימות, צלחנו גם את זה. נפגשתי אתמול עם שר הביטחון כדי להסביר מה מתחולל בשטח ולהעביר את מצוקת התושבים שסופגים טילים מידי יום וראויים לפינוי מסודר ומוצדק. אנחנו במלחמה בכל כך הרבה חזיתות ולפחות את הנושא הזה אפשר לשים עכשיו בצד ולתת לצה"ל לנצח".
בריאיון ל-ynet Live אמר הבוקר דוידוביץ כי "הגזרה חמה, הולכת ומחריפה, אנחנו ערוכים פה היטב עם כיתות הכוננות שלנו. האסקלציה ברורה. ברור לאן הם מכוונים. כרגע כשהרצועה מפונה ומי שנשאר ביישובים זה כיתות הכוננות בלבד, צה"ל יכול להיכנס עם כוחות לתוך אותם יישובים, לתפוס אותם כמוצבים ולאפשר לכל אורך הגזרה מהים ועד הגליל המזרחי לייצר קו מגע עם האויב ואם יש צורך גם לפעול לא רק כדי לסכל חוליות מחבלים אלא לפעול גם מול חוליות רדואן שנמצאות פה לאורך כל הגזרה".
1 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל בגבול במלחמת חרבות ברזל
כוחות צה"ל בגבול במלחמת חרבות ברזל
כוח צה"ל בגבול הצפון
(צילום: אפי שריר)
הבוקר תקף צה"ל חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר אזור אביבים שבגבול לבנון. "החוליה זוהתה בזמן שניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר שטח ישראל במרחב אביבים, כוח צה"ל תקף את החוליה בטרם בוצע שיגור", מסר דובר צה"ל.
מוקדם יותר, כלי התקשורת בסוריה דיווחו כי ישראל תקפה באזור נמלי התעופה בדמשק ובחלב. לפי ערוץ הטלוויזיה הלבנוני "אל-מיאדין", שדה התעופה בחלב הותקף בארבעה טילים. לפי התקשורת הסורית, שני נמלי התעופה הושבתו בעקבות התקיפות.