בנט לפני המראתו לארה"ב
(צילום: עומר מירון, לע"מ)

ראש הממשלה נפתלי בנט המריא הלילה (בין שבת לראשון) לניו יורק, שם ינאם לראשונה בפני העצרת הכללית של האו"ם ביום שני בשעה 16:00 (שעון ישראל). עיקר הנאום יעסוק בישראל ובהיותה אי של יציבות וחדשנות באזור, כמו גם על היחס של הקהילה הבינלאומית כלפיה.
3 צפייה בגלריה
רה"מ בנט לפני המראתו לישראל
רה"מ בנט לפני המראתו לישראל
"אביא את הקול של ישראל"
(צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
עם עלייתו למטוס אמר בנט כי "זו במה בינלאומית חשובה, ואני מאוד שמח על ההזדמנות להביא את הקול של ישראל". לדבריו, "זו הזדמנות לספר את הסיפור שלנו, על המקום של ישראל במרחב, על הרוח המיוחדת של הישראלים ועל התרומה שלנו לעולם".
3 צפייה בגלריה
העצרת הכללית של האו"ם
העצרת הכללית של האו"ם
העצרת הכללית של האו"ם
(צילום: EPA)
הוא התייחס להחלטת בית הנבחרים האמריקני לאשר את מימון סוללות כיפת ברזל ומיירטים עבור ישראל: "בזמן האחרון היו כמה רגעים חשובים, בראשם הניצחון הגורף בהצבעה בבית הנבחרים האמריקני. ראינו שברגע האמת נציגי העם האמריקני תומכים תמיכה גורפת בישראל. יש קבוצה קטנה, אנטי-ישראלית שעושה הרבה רעש - אבל החבר'ה האלה נכשלו". בנט הוסיף: "אנחנו לא מגדירים את עצמנו לפי אחרים, לא לפי איראן ולא הפלסטינים, ובכלל - אני מציע למנהיגים שלהם לעסוק באנשים שלהם, בשיפור המצב שלהם, ולהפסיק באובססיה הזאת למדינת ישראל".
"לא מנצחים את הגרעין האיראני עם בריסטולים", אמרו גורמים בסביבת בנט שטענו כי נתניהו שהרבה להשתמש בגימיקים בנאומיו באו"ם הציג "שרטוטים מגוכחים שבסופו של דבר התגשמו במשמרת שלו", כלשונם, ואמרו שבנט יימנע מכך. "שנים של עזרים ויזואליים ונאומים מרשימים בכל יום השואה וכינוס של האו"ם שבסופן איראן בנקודה הכי מתקדמת בתוכנית הגרעין שלה וחצתה את הקווים האדומים שהוא עצמו הציב", הוסיפו.
לאחר הנאום באו"ם ייפגש בנט עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטיירש ובהמשך ינאם בפני הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה וראשי ארגונים נוספים. כמו כן ייפגש עם שגרירת ארה"ב באו"ם לינדה תומאס גרינפילד. בנט צפוי להיפגש במהלך ביקורו גם עם ארגונים יהודים בארה"ב, ויציג להם את הרכב הממשלה הנוכחית כדי לקרב מחדש את אלה שהתרחקו מישראל בשנים האחרונות.
שלשום מסר דוברו של בנט כי נאומו הראשון בעצרת האו"ם יהיה שונה מהסגנון של קודמו בתפקיד, בנימין נתניהו. "לא יהיו עזרים, בריסטולים, ציורים וכיוצא באלו", כתב. "יהיה גם פרק שיוקדש לאיראן, אבל המסר הוא לא אזהרות והתרעות אלא אמירה פשוטה - נעשה את מה שצריך", נמסר. בנט צפוי לנחות בישראל ביום רביעי בערב.
אמש נאם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בפני העצרת הכללית והציב אולטימטום של שנה לנסיגה מיהודה ושומרון. אמנם לא מדובר באיום של ממש, אלא חלק מקריאתו של אבו מאזן לחדש את המשא ומתן המדיני מול הממשלה החדשה בישראל בראשות נפתלי בנט - אם כי זה שלל כל מפגש עם אבו מאזן או כל חידוש של המשא ומתן המדיני.
נאום אבו מאזן בעצרת האו"ם
(צילום: רויטרס)

"יש לישראל שנה אחת לסגת לגבולות 1967 כולל מזרח ירושלים", אמר אבו מאזן בנאום שהוקלט מראש. בניגוד למנהיגים רבים אחרים, יו"ר הרשות בחר לשאת את נאומו מרחוק ולא להגיע גם השנה למטה האו"ם בניו יורק, כמו אשתקד בעיצומה של מגפת הקורונה. "במהלך השנה הזאת נשרטט את הגבולות ונעבוד על הסדר קבע בחסות הקוורטט ולפי החלטות הקהילה הבינלאומית", הוסיף הנשיא הפלסטיני. הוא אמר כי במקרה שישראל לא תעמוד באולטימטום שלו, "נלך לבית הדין בהאג כדי שיקבל החלטה לגבי החוקיות של הכיבוש".