3 צפייה בגלריה
שרית אחמד
שרית אחמד
שרית אחמד
בבית משפחת אחמד ביישוב כסרא-סמיע שבגליל המערבי מחכים לבשורות מהמכון לרפואה משפטית, שיתיר להם לשחרר את גופת הבת שרית (18) ולהביא אותה לקבורה, לאחר שנורתה למוות ביום שישי האחרון ליד ירכא. בני המשפחה האבלים מוחים לדבריהם על כך שבכלי התקשורת מיהרו לחרוץ את דינם של שני אחיה הגדולים של שרית, אחרי שהתלוננה נגדם בעבר שאיימו לרצוח אותה, ובעקבות זאת הורשעו ונגזר עליהם מאסר בן חודשים ספורים.
"למה קובעים כולם שהאחים שלה עשו את הדבר הזה? איך אתם עושים את זה? זה שקר וכזב", אמר ל-ynet סאמר סעיד אחמד, אביה של שרית. לדבריו, "המשטרה לא האשימה אותם בדבר כזה, איך כולם קובעים שהם רצחו אותה? שההורים שלהם אשמים? זה שקר. איך הגעתם למסקנה כזאת?". הוא טוען בנוסף כי "במקום להאשים את האחים שלה, שילכו לחפש מי שעשה את זה. אני אבא ורוצה לדעת מי עשה לה דבר כזה. בחיים לא חשבנו שמישהו יעשה לה דבר כזה".
ביום שבת האחרון, אחרי הפגנה של להט"בים לזכרה של שרית בשעות אחר הצהריים בכפר ירכא, הותקף צוות חדשות 13 - העיתונאי אלי מוגרבי, שאושפז בבית חולים, והצלם גדעון לב ארי. השניים עברו ניסיון לינץ' מצד כ-20 תוקפים מהיישוב, שהכו את מוגרבי בכל גופו וניסו לשבור את המצלמה שהייתה ברשותו של לב ארי, שהצליח לחלץ את עמיתו מהמקום. לדברי השניים, שוטרים שהיו עדים לתקיפה ברחו מהאזור.
3 צפייה בגלריה
העונשים שהטיל בית המשפט על האחים שאיימו על אחותם בשל נטייתה המיניות
העונשים שהטיל בית המשפט על האחים שאיימו על אחותם בשל נטייתה המיניות
העונש המביך שהוטל על האחים, שאיימו להרוג את שרית
אתמול אמורה הייתה שרית, בת הזקונים למשפחת אחמד, לעבור מבחן במכללה שבה למדה בסכנין, וביום שישי היא שיתפה בכך את אביה בהתרגשות: "אמרה לי: 'אבא, מחר מה אתה מביא לי מתנה?'. שאלתי אותה: 'למה מה קרה?', ואמרה לי שיש לה מבחן והיא שמחה והתרגשה. לפני שבוע שרית ביקשה ממני שהיא רוצה להיות בחדר לבד והבטחתי לה שאקח חופש ואעשה לה. רק בשישי בבוקר ישבנו בקומה למטה והיא הביאה לי מד מטר וגררה אותי לקומה השנייה למרפסת וביקשה שאתחיל לתכנן לה את החדר, ואמרתי לה שאין בעיה".
אחמד סיפר בנוסף כי "מדדנו ביחד את המרפסת והזמנו ביחד חומרים מחנות לחומר בניין. היא ביקשה אחר כך לעלות עם אמא שלה ואחות שלה לקבר של נבי סבלאן והלכו. כשהם חזרו הלכתי למקלחת וראיתי אותה לבושה ואמרה שהיא עולה לחמש דקות לכפר וביקשתי שהיא לא תאחר כי מגיעים אלינו חברים מסאג'ור. ראיתי שהיא מאחרת והתקשרתי והיא לא ענתה לי. זה היה הסוף שלה אז".
על פי כתב האישום שהוגש נגד שני אחיה הגדולים של שרית לפני כשלוש שנים, ספגה הנערה הדרוזית איומים מבני משפחתה מהרגע שבו החליטה לחשוף את נטייתה המינית. ב-25 באוקטובר 2020 - כשהייתה בת 16 בלבד, "קשרה קשר עם אחר" (ככל הנראה על רקע נטייתה המינית), ואז איים עליה אחד מהאחים כי ישלם 200 אלף שקל למישהו שיהרוג אותה, וחזר על האיום בהזדמנות נוספת.
לפי האישום, האח השני, שהיה אמור להיות במעצר בית, הפר את תנאי השחרור שלו ושישה ימים לאחר מכן הגיע לבית המשפחה ואיים על אחותו ש"ידקור אותה בסכין בתוך הבטן ולאחר מכן ישתה בירה". עוד עולה מהאישום כי האחים, בשיתוף פעולה עם הוריהם, אסרו על המתלוננת לצאת מהבית וגם להחזיק בטלפון נייד.
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח בירכא
זירת הרצח בירכא
זירת הרצח ליד הכניסה לירכא
סגן נשיא בית משפט השלום בעכו החליט לגזור עליהם עונש מקל מזה שביקשה המדינה, וקבע כי "אין מקום להשית על הנאשמים קנס או פיצוי למתלוננת". הוא ציין בהחלטתו כי "כולי תקווה כי לאחר גזר דין זה ימצאו ההורים את הדרך המיטבית על מנת להחזיר את בתם הקטינה לחיק המשפחה, לטפל בה בדרך ארץ, תוך הבנה ושכנוע, ולא בדרך של כפיות ואיומים".
גורם במשרד הרווחה סיפר ל-ynet שבשלב מסוים בשנה האחרונה, לאחר ששהתה במשך תקופה קצרה בביתה, המשטרה העריכה כי חייה של אחמד היו בסכנה גבוהה והעבירה אותה למקלט לנשים מאוימות. באוקטובר, אחרי שלושה חודשים במעון לצעירות מאוימות, היא החליטה לעזוב את המסגרת. מיד הוזעקה המשטרה, והשוטרים שהגיעו למקום ניסו לשכנע אותה לא ללכת, אך היא סירבה להישאר.
"היא כבר יותר משבעה חודשים בבית והיא חיה פה והיה לה לא רק טוב, אלא יותר מטוב", טען אביה. לדבריו, "אנחנו יודעים שהייתה לה איזו בעיה וכולנו קיבלנו את זה, ובמקום לכעוס עליה חיינו עם זה וריחמנו עליה ועזרנו לה, ואנחנו תומכים בילדה שלנו. לא היה חסר לה כלום, ביקשה רישיון נהיגה ועשינו לה ונתנו לה רכב. יצאה לחו"ל עם אחותה. היא הייתה הקטנה של הבית והמפונקת".
אחמד שיתף בנוסף כי "לפני שבועיים ישבנו ביחד ואמרתי לה שאקח אותה לעשות שיפוץ ברכב שקנינו לה, והבטחתי לה שאקח אותה ביום שישי, אבל היא אמרה לי שלא אחשוב על זה כי אחיה הבטיח לה שהוא יחליף לה את האוטו לרכב חדש". לדבריו, "שרית הייתה ילדה מנומסת מאוד ושקטה. אם אני ואמא שלה היינו בוויכוח היא היחידה שהייתה מונעת אותו. הלוואי וכל הבחורות שבעולם היו כמו שרית. ילדה מנומסת ותרבותית. אהבה את המשפחה שלה וכל האחים וההורים".