3 צפייה בגלריה
רצח הדופלגנגר
רצח הדופלגנגר
שרבאן (מימין) והנרצחת חדיג'ה
חמישה חודשים אחרי שנחשפה פרשת הרצח המחריד בבוואריה אישרה היום (ב') התביעה בגרמניה את הדיווחים על המניע למעשה: צעירה ממוצא עיראקי שרצתה לזייף את מותה כדי לרדת למחתרת פיתתה לשם כך באינסטגרם צעירה הדומה לה, ורצחה אותה. היא ושותפה למעשה עומדים כעת בפני מאסר עולם.
החשודה המרכזית ברצח היא צעירה בת 23 בשם שרבאן ק', אזרחית גרמניה בעלת שורשים עיראקיים: כשב-16 באוגוסט של השנה שעברה התגלתה גופה מרוטשת של אישה במכונית מרצדס באינגולשטאט, עיר מגוריה של שרבאן בדרום גרמניה, התעורר החשד שהיא הנרצחת, וקרובי משפחתה בעצמם סברו כי מדובר בה.
3 צפייה בגלריה
גרמניה רצח הדופלגנגר הנרצחת חדיג'ה
גרמניה רצח הדופלגנגר הנרצחת חדיג'ה
הנרצחת חדיג'ה. פותתה בהצעה עסקית
אלא שנתיחה שלאחר המוות שנערכה ביום המחרת העלתה ספק בדבר, ובחקירה מעמיקה יותר התברר כי החשד הראשוני היה שגוי. הנרצחת התבררה כחדיג'ה א', בלוגרית יופי מהעיר הגרמנית היילברון, שהזכירה את שרבאן ברבים ממאפייניה: גם היא הייתה בת 23; גם לה היה שיער שחור, ארוך וחלק; גם היא הייתה מאופרת בכבדות; וגם שורשיה היו מזרח תיכוניים – משפחתה באה מאלג'יריה.
ב-19 באוגוסט, שלושה ימים לאחר גילוי הגופה, נעצרה שרבאן, ויחד איתה נעצר ידיד קוסוברי שלה בשם שקיר: התביעה אישרה היום לעיתון "בילד" כי בחקירה התברר שבעקבות סכסוך משפחתי רצתה שרבאן לזייף את מותה וכך "להיעלם" ולנתק מגע עם קרוביה, וכדי לעשות זאת היא החליטה לרצוח צעירה בעלת מראה דומה, כך שהכול יחשבו שהיא הנרצחת.
3 צפייה בגלריה
דופלגנגר רצח אילוסטרציה
דופלגנגר רצח אילוסטרציה
הגופה הוסעה מהחורשה אל גדת הדנובה, המשפחה חשבה: "זאת שרבאן"
(צילום: shutterstock )
החוקרים גילו כי בשבוע שלפני הרצח פנתה שרבאן דרך יוזרים שונים ברשתות החברתיות לכמה נשים המזכירות אותה במראה שלהן, וניסתה לשכנע אותן להיפגש. את חדיג'ה הצליחה לפתות למפגש כזה בטענה שהיא רוצה להציג לה הצעה עסקית. כמו חדיג'ה, גם שרבאן הייתה מעורבת בעסקי היופי, ועבדה כקוסמטיקאית.
ביום הרצח אספו שרבאן ושקיר את הצעירה חדיג'ה במכונית מרצדס, הסיעו אותה לחורשה – ושם דקרו אותה יותר מ-50 פעמים. את פניה השחיתו לחלוטין, כנראה בניסיון להקשות את זיהויה ולהגביר את הסיכוי שתיחשב לשרבאן. אחר כך העמיסו את הגופה בחזרה למכונית, הסיעו אותה לאינגולשטאט – והחנו את הרכב על גדת הדנובה. במקום הזה התגלתה הגופה ב-16 באוגוסט, ומי שגילו אותה היו בני משפחתה של שרבאן שחיפשו אחריה, וחשבו כי היא הנרצחת.
בתקשורת הגרמנית זכתה הפרשה לכינוי "רצח הדופלגנגר", על בסיס המילה "דופלגנגר" שמשמשת לתיאור אדם הדומה מאוד פיזית לאדם אחר בלי שקיימת קרבה משפחתית ביניהם.