שני חברי כיתת הכוננות של מטולה נפצעו אמש (יום ראשון) מפגיעת נ"ט, בזמן שסייעו לבני משפחה להגיע לאסוף חפצים מביתם שעלה בלהבות בעקבות הירי של חיזבאללה בשבת. שני הפצועים פונו לבית החולים רמב"ם בחיפה תחת אש.
ברמב"ם עדכנו כי מצבו של אחד מהם, בשנות הארבעים לחייו, מוגדר קשה אך יציב. הוא נותח בלילה ויאושפז בטיפול נמרץ כללי. מצבו של הפצוע השני, בשנות השלושים לחייו, מוגדר קל. הוא אושפז במחלקת טראומה.
השריפות במטולה בעקבות הירי מלבנון, שבת
(צילום: בטחון מטולה)

ראש מועצת מטולה דוד אזולאי סיפר כי מדובר בירי נ"ט לעבר רכב של המועצה - ולעבר רכב אזרחי שהיה צמוד אליו. לדבריו, "שני חברי כיתת הכוננות רצו לעזור לאזרחים שביתם עלה בלהבות ורצו להוציא ממנו דברים. זה פשוט ירי נפשע של חיזבאללה לעבר אזרחים, ומדינת ישראל - וממשלת ישראל - ממשיכה לשתוק. זה בעיניי מאוד חמור ואני מקווה שנצא מפה לדרך חדשה, ושמישהו סוף-סוף יפנים שזה קרה".
אזולאי, שדיבר זמן קצר אחרי פגיעת הנ"ט, אמר כי סייע בחילוץ הפצועים שנפגעו. "אתקלח, אנקה את הדם ואסע לבית החולים", אמר אמש. "מקווה שנדע ימים יפים ושקטים יותר".
ל-ynet אמר אזולאי כי "חיזבאללה לא בוחל בשום אמצעי. הוא פצע לנו שני חברי כיתת כוננות, אחד מהם עדיין נמצא בחדר ניתוח. הייתי בבית החולים עד 4:00 לפנות בוקר, ועכשיו חזרה למטולה וממשיכים בפעילות - זה חלק מחיינו. ממשלת ישראל עדיין רדומה". על מינוי הפרויקטור החדש לצפון אמר כי "מינו כבר פרויקטור, שבעה חודשים עד שקבעו תקציב, ואז מינו פרויקטור - ושוב מחליפים. בטח יחליפו שוב. יש את משרד הנגב והגליל, שזה ייעודו. למה ממציאים שוב את הגלגל?".
אזולאי ל-ynet: "הממשלה רדומה"
( צילום: ירון ברנר)

1 צפייה בגלריה
שריפות במטולה בעקבות הירי מלבנון
שריפות במטולה בעקבות הירי מלבנון
כוח כיבוי במוקד שריפה במטולה, יום שבת
(צילום: כב"ה צפון)
אתמול שיגר חיזבאללה רצף כטב"מים מלבנון - ולפחות אחד מהם יועד לפגוע באזור רחוק מאוד מהגבול, מדרום לכרמיאל. בעקבות פגיעה של אחד מהם, לוחם צה"ל נפצע באורח קשה מרסיסים בכתפו.
אחר כך שוגרו לפחות שני כטב"מים לאיילת השחר שבעמק החולה, נשמע פיצוץ עז ונבדק חשד לפגיעה ישירה. בחיזבאללה אמרו לאחר מכן כי שיגרו נחיל כטב"מים לבסיס באיילת השחר, בתגובה על התקיפה הישראלית שלשום בעיירה אל-חיארה, 50 ק"מ מהגבול. בצה"ל אמרו כי זוהו כמה מטרות אוויריות חשודות שחצו משטח לבנון, מתוכן כטב"ם שיורט בהצלחה על-ידי לוחמי ההגנה האווירית.
בתוך כך, יו"ר המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, צ'ארלס בראון, אמר כי מתקפה ישראלית בלבנון עלולה להוביל למלחמה רחבה יותר - שבה יהיו מעורבים גם איראן והמיליציות שתומכות בה. הוא אמר כי הוא לא יודע מה יהיו הצעדים הבאים של ישראל במלחמה, והדגיש כי יש לה זכות להגן על עצמה, אך לצד זאת אמר: "לחיזבאללה יש יכולות טובות יותר משל חמאס, כולל מספר טילים גדול יותר. איראן נוטה יותר לספק תמיכה לחיזבאללה".