באיחור של יותר מחודש וחצי לאחר ההסכמה שהושגה בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו, מליאת הכנסת אישרה הבוקר (יום ג') את מינויו של ח"כ דודי אמסלם (הליכוד) לשר נוסף במשרד המשפטים. בנוסף יחליף אמסלם גם את חבר סיעתו יואב קיש בתור השר לשיתוף פעולה אזורי והשר המקשר בין הממשלה והכנסת. המינוי אושר ברוב של 37 ח"כים שהצביעו בעד, מול 25 שהתנגדו.
1 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
אמסלם במליאה, אמש
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אמסלם, נזכיר, סירב להצטרף כשר לממשלה עם הקמתה בסוף השנה שעברה, ואחרי משא ומתן ממושך הוכרז כי ימונה לשר נוסף במשרד המשפטים בתחילת פברואר - אבל מאז המינוי נמרח והתעכב, כשברקע מאבק על הסמכויות והתקנים שיקבל במשרד משר המשפטים יריב לוין.
ב-ynet נחשף בחודש שעבר כי לאמסלם - השר ה-33 בממשלה - לא יהיו סמכויות בתחום מערכת המשפט כפי ששאף. אלה יישארו בידיו של לוין, אולם תחומי אחריות אחרים במשרד הועברו לטיפולו. כך, לדוגמה, יעברו לידיו המחלקה לרישוי נוטריונים, מחלקת חוקרים פרטיים ושירותי שמירה, מחלקת רישוי מתווכים, מועצת שמאי מקרקעין, היחידה הממשלתית לתיאום ומאבק בגזענות, יחידת הצהרות דת העדות הנוצריות ומרשם ברית הסוגיות. גם אגף שומת מקרקעין יעבור לידי אמסלם וכן מחלקת תרגום אמנות בינלאומיות.
בנוסף, כחלק מהמשא ומתן הסכים שר האוצר בצלאל סמוטריץ' להעביר לידי אמסלם את האחריות על רשות החברות הממשלתיות. בעבר כבר הייתה רשות החברות כפופה לאמסלם, כאשר שימש כשר הדיגיטל והסייבר בממשלת נתניהו וגנץ בין השנים 2021-2020. כעת חוזרת אליו הרשות, והוא שוב יהיה השר שיחתום על מינוי הדירקטורים והיו"רים בחברות הממשלתיות (יחד עם השר הרלוונטי שבתחום עיסוקו נמצאת אותה חברה).