דובר צה"ל התיר הבוקר (יום חמישי) לפרסום את שמותיהם של שלושה חללי צה"ל שנפלו אתמול בקרבות ברצועת עזה: רס"ל במיל' אסף פנחס טובול (22) מקריית מוצקין, לוחם בגדוד 77, עוצבת 'סער מגולן' (7), שנפל בקרב בדרום רצועת עזה; סרן במיל' נריה זיסק (24) ממשואות יצחק, מפקד פלגה בגדוד 52 של שריון, עוצבת 'עקבות הברזל' (401), שנפל בקרב במרכז רצועת עזה; רס"ן דביר דוד פימה (32) מכפר יונה, סגן מפקד גדוד 198, עוצבת 'בני אור' (460), שנפל אתמול בקרב במרכז רצועת עזה.
2 צפייה בגלריה
נריה זיסק דביר דוד פימה אסף פנחס טובול
נריה זיסק דביר דוד פימה אסף פנחס טובול
רס"ן דביר דוד פימה, סרן במיל' נריה זיסק ורס"ל במיל' אסף פנחס טובול
בנוסף, דובר צה"ל עדכן כי בקרב שבו נפל רס"ל במיל' אסף פנחס טובול ז"ל, נפצעו באורח קשה קצין ולוחם בגדוד 77, עוצבת 'סער מגולן' (7). כמו כן, בקרב שבו נפל רס"ן דביר דוד פימה ז"ל, נפצע באורח קשה לוחם בגדוד 7107, חטיבת הנח"ל.
מפרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר נפלו 501 חללי צה"ל, ומתחילת התמרון הקרקעי ברצועה ב-27 באוקטובר מספר החללים עומד על 167.
לפני כשבוע: דביר פימה פוגש את אביו

דביר פימה פוגש את אשתו ובנו הראל, לפני חודש

אביו של דביר היה איש קבע ותיק, וקיבל את הבשורה ליד עזה: "מפקד, לוחם, מלח הארץ"

בן דודו של רס"ן דביר פימה ספד לו: "ה' נתן ה' לקח. בן דוד שלי היקר גיבור ישראל, גאווה של המשפחה, מלח הארץ. תודה לך על מה שעשית. בשביל כולם אתה גיבור. מצדיע לך מלך מלך שלנו. ה' ינקום את דמך". חברתו דנה כתבה: "דביר חבר יקר לליבי. רק לפני שבועיים דיברנו וקיווינו שניפגש כולם אחרי שהכול יגמר. היית גאווה ותמיד תישאר, זכות נפלה בחלקי להכיר אדם כמוך. הלב מסרב להאמין, גיבור ישראל. כבר מתגעגעים. השם יקום דמך".
2 צפייה בגלריה
תמונות אחרות של דביר פימה ז"ל מעזה
תמונות אחרות של דביר פימה ז"ל מעזה
התמונה האחרונה של דביר מעזה
אלירן סיפר כי דביר היה נשוי לאופק ואב להראל בן השנתיים, ו"חלם להגיע הכי רחוק שיש בצבא". הבוקר כתבה אופק באינסטגרם: "אני אוהבת אותך אהבת אמת". אביו של דביר, היה איש קבע ותיק וכיום הוא אזרח עובד צה"ל שנמצא במאמץ המלחמתי בעזה. בני המשפחה סיפרו שהוא קיבל את הבשורה מהמג"ד שלו בעת שהיה בבסיס ליד עזה, וכי "הנסיעה לבית שאן הייתה כמו נצח עבורו".
יעל, מורתו של פימה, ספדה לו: "כשמלמדים אותנו להיות מורים, מלמדים אותנו ללמד ,לתמוך, ללוות, להוביל, להבין את המצוקות, הקשיים, לתת כתף. לחבק, ללוות כשסבתא או סבא נפטרים ואפילו כשההורים או חלילה אחד האחים. אבל אף אחד לא דיבר על כך שאנחנו המורים צריכים ללוות אתכם בדרכם האחרונה, להניח זר על קברכם, אבן על מצבתכם, לחבק את ההורים שלכם והאחים שלכם. מה עושים, מה אומרים, מה חושבים. טרם נכתב המאמר למורים".
נתנאל, חברו של פימה, כתב: "הלב כבר לא עומד בזה. מפקד מוערך בחטיבה 460, לוחם על, מלח הארץ. תודה שהגנת עלינו בגופך דוד יקר. בזכותך ובזכות כל הגיבורים שנפלו בקרב אנחנו כאן".

נריה חזר מטיול בדרום אמריקה כדי להתגייס למלחמה

סרן במיל' נריה זיסק הוא הבוגר ה-15 של מכינת עלי שנהרג במלחמה. זיסק הותיר אחריו הורים, ישראל וגלית, ושבעה אחים ואחיות. הוא היה מ"מ בפלוגת ומפיר, השתחרר לפני כשנה, יצא לטיול בדרום אמריקה וחזר במיוחד כדי להתגייס למלחמה.
מתחילת המלחמה נלחם ברצועה בתור סמ"פ. בני משפחתו סיפרו כי הוא היה בחור עם שמחת חיים, מצחיק, אכפתי, אחראי, שקשור להוריו ולאחיו ואחיותיו. הלווייתו תיערך היום בבית העלמין במשואות יצחק.

אסף, ההרוג השני מישיבת פרחי אהרון

רס"ל במיל' אסף פנחס טובול היה בוגר ישיבת "פרחי אהרון" בשכונת קריית שמואל בחיפה, והבוגר השני של הישיבה שנפל השבוע, אחרי סרן אושרי משה בוצחק (21), תושב שכונת קריית שמואל גם הוא, שהיה מפקד בסיירת נחל. נציגי הצבא סיפרו לבני משפחת טובול, כי בנם נפגע בעת שהיה בטנק בחאן יונס, באזור עם בניינים גבוהים. לפי מה שנמסר למשפחה, הטנק נפגע מטיל נ"ט שנורה מגבוה. פינויו של אסף יחד עם שני פצועים מצוות הטנק נעשה במהרה - ותחת אש.
נציג חטיבה 7 אמר למשפחה: "הבן שלכם לחם כגיבור בשעות שלפני הפגיעה וגם בזמן הפגיעה. הם הרגו הרבה מחבלים. הוא איש מילואים צעיר שנלחם להצטרף לפלוגה של חיילים סדירים והיה גאה בכך. אלוהים לוקח את הטובים ביותר".
בישיבת פרחי אהרון פרסמו דברי הספד לרס"ל טובול: "בית הישיבה כואב מרה יחד עם המשפחה היקרה, משפחת טובול על נפילתו של בנם, בוגרינו אסף הי"ד על מזבח העם והארץ. אין מילים לנחמה על אישיות מיוחדת ועדינת נפש. מי ייתן והיושב במרומים ייתן כוחות למשפחה ולנו לעמוד בניסיון גדול זה. שולחים חיבוק גדול ואוהב".
אליה, חברו של רס"ל במיל' אסף טובול, ספד לו: "למה התעקשת ללכת למילואים? אמרת שמשעמם לך שם. אחי אני מתגעגע אליך. למה גם אותך לקחו לי?". חברו טל כתב: "תודה על מי שהיית בשבילי".