חליל זיאדה, ערבי-ישראלי בן 40, נורה למוות הלילה (בין שני לשלישי) על-ידי חיילי הגנה מרחבית בכפר ואדי רחאל שמדרום לבית לחם - שם התגורר. החיילים הגיעו למקום בעקבות טענה של מתנחלים על זריקת אבנים על רכב ישראלי, שאחריה המתנחלים עצמם הגיעו לחווה והתעמתו עם פלסטינים.
בזירה נמצאו 40 תרמילי קליעים מירי החיילים, שממנו נפצעו ארבעה פלסטינים נוספים. לפי חלק מהעדויות, זריקת האבנים הראשונה הייתה על רכב פלסטיני ולא ישראלי. כך ציינו גורמי ביטחון, שהדגישו כי "לחיילי ההגנה המרחבית ביישובים אסור לקחת חלק באירוע שכזה, ובטח לא לירות 40 כדורים". מצה"ל נמסר כי המקרה מתוחקר.
תיעוד מהירי בוואדי רחאל

2 צפייה בגלריה
חליל זיאדה
חליל זיאדה
חליל זיאדה
עם זאת, גורמי ביטחון אחרים מסרו כי "פלסטינים יידו אבנים לעבר רכב ישראלי סמוך לחוות העיטם במרחב חטיבת עציון, ונגרם נזק לרכב. לאחר מכן, פלסטינים יידו אבנים לעבר אזרחים ישראלים נוספים שהגיעו לאזור. במקום התפתח חיכוך הדדי בין שני הצדדים. כוחות צה"ל שקפצו לנקודה הגיבו בירי למול הפרת סדר שהתפתחה במקום, זוהו פגיעות. מוכרת טענה על אזרח ישראלי תושב מזרח ירושלים שנורה ונהרג מירי הכוחות, האירוע יתוחקר".
לפי ההנחיות, חיילי ההגנה המרחבית, המהווים מעין תגבורת מקומית, לא אמורים לצאת מהיישוב שבו הם נמצאים ולא היו צריכים להיכנס לכפר. בשלב זה לא ברור עדיין אם וכמה מחיילי ההגנה המרחבית היו בתפקיד ואם לבשו מדים. הפלסטינים, נציין, מאשימים כי את הירי ביצעו מתנחלים - מה שעשוי להעיד על כך שהחיילים לא לבשו מדים. ואדי רחאל, הוא די קטן, המונה אוכלוסייה של כ-1,500 תושבים, ונשען על חקלאות.
לפי משרד הבריאות הפלסטיני, מצבם של הפצועים בתקרית מוגדר בינוני. ראש מועצת ואדי רחאל, חמדי זיאדה, אמר אמש לסוכנות הידיעות הפלסטינית "שהאב", כי כמה בתי אזרחים הותקפו על-ידי מתנחלים ליד בית הספר במקום, וכי נפתח ירי. לדבריו, "כוחות צה"ל נכנסו אל הכפר כדי לספק הגנה למתנחלים, וירו לעבר האזרחים רימוני הלם וגז, מה שהוביל למקרי חנק". בעקבות מות האזרח הלילה, עולה מספר ההרוגים בגדה המערבית, כולל ירושלים, מאז 7 באוקטובר ל-651.
2 צפייה בגלריה
הפלסטינים: מתנחלים ירו למוות בחליל סאלם חלאווי בואדי רחאל ליד בית לחם
הפלסטינים: מתנחלים ירו למוות בחליל סאלם חלאווי בואדי רחאל ליד בית לחם
זירת הירי, הלילה
דובר צה"ל מסר בתגובה: אמש (ב') פלסטינים יידו אבנים לעבר רכב ישראלי סמוך לחוות העיטם במרחב חטיבת עציון. נגרם נזק לרכב. לאחר מכן, פלסטינים יידו אבנים לעבר אזרחים ישראלים נוספים שהגיעו למרחב חרבת עבדאללה אברהים. במרחב התפתח חיכוך הדדי בין שני הצדדים. כוחות שקפצו לנקודה הגיבו בירי למול הפרת סדר שהתפתחה. זוהו פגיעות. מוכרת טענה על אזרח ישראלי שנורה ונהרג מירי במהלך האירוע, נסיבות המקרה בבירור. בנוסף, נפתחה חקירה של משטרת ישראל בנושא".
האירוע התרחש שלושה ימים בלבד אחרי שכ-10 פורעים יהודים, לפי גורמי ביטחון, הגיעו בשבת לכפר סוסיא בדרום הר חברון, ניסו להיכנס לבתים, ובמקום התפתחו עימותים פיזיים. בכפר רוג'ייב קוסרה הסמוך לשכם, כ-80 מתנחלים הגיעו לאדמות פלסטיניות והציתו עצים ורכוש פלסטיני, יידו אבנים ונוצר חיכוך אלים בין הצדדים. דובר צה"ל עדכן אז כי "התקבל דיווח על עשרות רעולי פנים שהגיעו מהיישוב איתמר - ונכנסו לכפר רוג'ייב. במקום התפתח עימות וזריקת אבנים בינם לבין פלסטינים שהיו במקום. כתוצאה מזריקות האבנים נגרם נזק למספר רכבים של פלסטינים. כוחות צה"ל ומג"ב שהיו פרוסים במקום לאבטחת מטיילים, יחד עם תגבור נוסף שהוקפץ למקום במהירות, בלמו את החיכוך ופיזרו את הפורעים".
שבוע קודם לכן נורה למוות צעיר פלסטיני על-ידי פורעים יהודים בכפר ג'ית שבשומרון, ואדם נוסף נפצע באורח קשה, גם כן מירי. טרם הדיווח של משרד הבריאות הפלסטיני, עשרות פורעים, חלקם רעולי פנים, נכנסו לכפר ויידו אבנים, השליכו בקבוקי תבערה והציתו רכבים ובתים. בעקבות האירוע נפתחה חקירה משותפת של צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל. "צה"ל מגנה אירועים מסוג זה ואת הפורעים, שפוגעים בביטחון, החוק והסדר, ומסיתים את צה"ל וכוחות הביטחון ממשימתם העיקרית לסכל טרור ולהגן על ביטחון התושבים", הוסיפו בצבא.