ה"ג'ואיש כרוניקל" עדכן כי פיטר בתום "חקירה יסודית" את העיתונאי העצמאי אילון פרי, שפרסם בחודשים האחרונים בעיתון הבריטי-יהודי ידיעות בנושא המלחמה בעזה. הטענות נגד פרי הועלו לאחר שדיווח על דפי העיתון כי מנהיג חמאס יחיא סינוואר תכנן להבריח את עצמו לצד חטופים ישראלים דרך ציר פילדלפי לסיני ומשם לאיראן. דיווח שחלקים ממנו אף צוטטו על ידי רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו בפגישה עם משפחות חטופים.
"פתחנו בחקירה יסודית נגד העיתונאי העצמאי אילון פרי, שהחלה לאחר שהועלו האשמות על הרקורד שלו", נמסר בהצהרה מטעם העיתון - כיממה וחצי לאחר שהודיעו על פתיחה בחקירה. נכתב כי "חלק מטענותיו לא סיפקו אותנו". בעקבות כך החליט העיתון להסיר את הדיווחים עליהם הוא חתום מהאתר: "סיימנו כל קשר עם מר פרי".
1 צפייה בגלריה
הכתבה בעיתון ג'ואיש כרוניקל על "תוכנית סינוואר להברחת חטופים לאיראן"
הכתבה בעיתון ג'ואיש כרוניקל על "תוכנית סינוואר להברחת חטופים לאיראן"
הדיווח שסיבך את פרי. "התוכנית של סינוואר להברחת חטופים לאיראן"
ה"ג'ואיש כרוניקל" אף התנצל בפני קוראיו: "אנחנו שומרים על הסטנדרטים העיתונאיים הגבוהים ביותר, ואנו מצטערים מאוד על השתלשלות האירועים שהובילה לנקודה זו. אנו מתנצלים בפני קוראינו הנאמנים, ונבדוק את התהליכים הפנימיים אצלנו כדי שהדבר לא יישנה".
ב-ynet חשף מוקדם יותר השבוע רונן ברגמן כי הפרסום של הג'ואיש כרוניקל היה כוזב, ובא אחרי שורת פרסומים כוזבים אחרים מפי אותו כתב, חלקם מסייעים לנתניהו (יש רק 20 חטופים שנותרו בחיים, והם כפותים ליד סינוואר, שאין סיכוי שישחרר אותם) וחלקם סתם פנטזיה (אנשי מוסד, רבים מהם לבושים בירוק, מסתתרים על עצים מסביב לבית שבו התאחסן הנייה, ומנווטים משם את מבצע החיסול) התברר כי לא רק הסיפורים הם פנטזיה, אלא במידה רבה גם הכותב עצמו, אילון פרי.
ב"הצינור" פורסם כי שמו האמיתי אינו אלון פרי, אלא אלי יפרח, והוא לא היה, כפי שטוענת הביוגרפיה שלו, גם לוחם במבצע אנטבה, גם פרופסור באוניברסיטה, גם מסתערב וגם עיתונאי במשך 25 שנה. אלא שמדובר בחייל שנכלא והסתבך בנסיבות קשות. בהצהרה מטעם העיתון נמסר כי החקירה העלתה שהוא אכן שירת בצה"ל.