אחרי שאמר כי הוא "גאה על כך ששישה מיליון נשרפו בשואה", בית הדין של הליכוד החליט להחזיר את פעיל המפלגה איציק זרקא לשורות הליכוד, ולהסתפק בהשעיה בלבד. זאת לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הסתייג מדבריו, והודיע כי יורחק מהמפלגה.
תיעוד התקרית ביולי האחרון

התקרית התרחשה בחודש יולי, כאשר זרקא, המוכר כפעיל ותיק של הליכוד במסדרונות הכנסת ובהפגנות הימין נגד הממשלה הקודמת, קילל מפגינים נגד המהפכה המשפטית בבית שאן, וירק עליהם. "אשכנזים, טפו עליכם, יא שרמוטות, תישרפו בגיהינום! לא סתם 6 מיליון הלכו. אני גאה, עוד 6 מיליון שיישרפו, הלוואי", צעק. המפגינים בתגובה פתחו בשירת התקווה, תוך שזרקא ממשיך לקלל.
זרקא, תומך נלהב של נתניהו, אמנם התנצל על דבריו, שעוררו סערה גדולה, אך חברי כנסת ושרים התנערו ממנו ומאמירותיו בחודשים האחרונים, ונראה היה ברור כי הוא יורחק מהליכוד. נתניהו עצמו הורה אז למנכ"ל הליכוד צורי סיסו לסלק משורות התנועה את זרקא. "לא נקבל התנהגות מבישה כזאת בתנועת הליכוד", אמר נתניהו.
1 צפייה בגלריה
איציק זרכא, בינימין נתניהו
איציק זרכא, בינימין נתניהו
תומך נלהב של נתניהו. איציק זרקא
(צילום: אסף קמר, AP)
עם זאת, זרקא עתר לבית הדין של הליכוד יחד עם שני פעילים נוספים, בהם רמי בן יהודה שהורחק גם הוא, ובית המשפט קבע כי השלושה יוחזרו למפלגה, למרות ההתבטאויות הקשות מאוד שהשמיעו.
מהליכוד נמסר בתגובה להחלטת בית הדין: "עמדת הליכוד בדיון היתה כי יש להפסיק את חברתו של איציק זרקא במפלגה לצמיתות. אנו מצרים על החלטת בית הדין של המפלגה ונערער על עליה בהליכים המתאימים".
במפלגת "יש עתיד" מתחו ביקורת חריפה על ההחלטה להחזיר את זרקא לליכוד. "במקום לבקש סליחה רגע לפני יום הכיפורים ותוך כדי קרע עצום בעם, הליכוד יורק בפניהם של מאות אלפי ניצולי שואה ומחזיר בחיבוק לזרועותיו את אחד ממובילי מכונת הרעל. הליכוד של פעם לא היה קורא לזרקא 'יחיד סגולה'. תתביישו. זאת מורשת נתניהו".