4 צפייה בגלריה
חשוד ברצח רבאב אבו סיאם מובא להארכת מעצר בבית המשפט
חשוד ברצח רבאב אבו סיאם מובא להארכת מעצר בבית המשפט
רבאב, הבנות והחשוד בהזמנת הרצח
(צילום: יריב כץ)
רבאב אבו סיאם נרצחה בחודש יולי האחרון לעיני בנותיה בלוד, אחרי תקופה ארוכה שבה הייתה מאוימת על-ידי הגרוש שלה. זמן קצר לאחר הרצח הוא נעצר בנמל התעופה בן גוריון בחשד שהזמין את הרצח - אך בהמשך שוחרר. כעת הוא דורש לקבל חזקה על בנותיהן המשותפות (3, 6 ו-11), ובגלל שעדיין לא הוגש נגדו כתב אישום הוא גם יכול לקבל אותן לרשותו. ביום שני יתקיים דיון בבית הדין השרעי כדי להחליט מי יהיה האפוטרופוס של הילדות, ואמה ואחיותיה של רבאב נשבעו להילחם כדי שהן לא יגיעו לידי מי שהן מגדירות כרוצח שלה - שכעת, לדבריהן, מאיים גם עליהן.
החשוד בהזמנת הרצח בבית המשפט
(צילום: משי בן עמי)

תיעוד הרצח של רבאב אבו סיאם

4 צפייה בגלריה
רבאב אבו סיאם, שנרצחה בלוד (באמצע). מימין אמא שלה אמינה אבו סיאם ומשמאל אחותה הודה אבו סיאם
רבאב אבו סיאם, שנרצחה בלוד (באמצע). מימין אמא שלה אמינה אבו סיאם ומשמאל אחותה הודה אבו סיאם
"במשטרה יודעים שהוא שילם כסף לרוצח". רבאב אבו סיאם, שנרצחה בלוד (באמצע). מימין אמה, ומשמאל אחותה
אמה של רבאב, סבתן של הבנות, סיפרה ל-ynet כי הבנות שוהות עמה - והיא לא מוציאה אותן מהבית עד לדיון. "הוא מחפש אותי ברחובות, הוא רוצה את הבנות", אמרה האם. "כשהוא יראה אותן, הוא ירצה לקחת אותן. הוא רוצה להרחיק את הילדות שלו ושל רבאב עד כמה שאפשר מסבתא, סבא והדודות שלהן. הוא לא רוצה שיקבלו חינוך ראוי ושיגדלו כראוי. הוא עדיין לא הרפה מרבאב, אפילו אחרי שנרצחה בגללו. עכשיו הוא ירדוף אותי, את בעלי ואת הילדים שלי.
"לא מספיק מה שעשה לרבאב?", אמרה האם בכאב. "עדיין לא הספיק לו. הוא חיה, אפילו המשטרה לא יודעת עם מה אנחנו מתעסקים ומה יש לו בפנים".
4 צפייה בגלריה
רבאב וזירת הרצח בלוד
רבאב וזירת הרצח בלוד
רבאב וזירת הרצח בלוד
(צילום: נדב אבס)
4 צפייה בגלריה
זירת הרצח בלוד
זירת הרצח בלוד
זירת הרצח בלוד
(צילום: נדב אבס)
רבאב נרצחה כשבנותיה היו עימה ושיחקו איתה. אחת מהן, לדברי המשפחה, אמרה כי הרוצח היה הדוד שלה - אחיו של החשוד. "רבאב הייתה מאוימת במשך שנה", אמרה האם. "הוא איים עליה בפנים, איים עליי, איים על בעלי. כמה וכמה פעמים היו לנו תקריות איתו. במשטרה יודעים שהוא שילם כסף, אבל לא, זו לא הוכחה, והם אומרים שהם לא יכולים לעשות כלום. ועכשיו אנחנו צריכות למסור את שלוש הבנות לאדם שלא יודע אפילו מתי הן נולדו?".
אחרי הרצח הדגישו במשטרה כי אכן היה מידע שרבאב מאוימת, והיא הוגדרה בדרגת הסיכון הגבוהה ביותר. הפתרון של המשטרה היה להרחיקה מלוד ולמעשה גם מבנותיה - וכשחזרה לעיר, היא נרצחה. כעת טוענות אמה ואחיותיה שגם הן מאוימות על-ידי אותו אדם, וכי המשטרה לא עושה מספיק כדי להעמידו לדין.
לדברי האם, "עד שהוא לא ירצח אותנו המשטרה לא תתאפס. הוא מפריע לנו, כל הזמן מסתובב מול הבית שלי. הוא מתגרה בי, אני רואה אותו מרחוק. הוא שולח אנשים ברכבים לעקוב אחרינו, והראיתי את זה למשטרה. הוא פשוט לא מרפה".

"הילדה מפחדת שאבא יחטוף אותה"

הודא, אחותה של רבאב, סיפרה ל-ynet: "אחיות שלי עלולות להירצח. רק לפני שבוע חשדנו ששמו ברכב של אמא שלי מטען חבלה, כי ראינו אנשים מתעסקים לה ברכב. מהר הזעקנו את המשטרה, והם ברחו. אנחנו מפחדות לצאת מהבית. אנחנו רוצים שמישהו יעשה צדק עם הבנות שלה, ושירחיקו אותו מאיתנו".
הקיר בבית משפחת אבו סיאם אחרי הרצח

היא הוסיפה כי "הרוצח של אחותי עדיין מסתובב חופשי. ביקשנו מהמשטרה לדעת מה קורה, ואמרו לנו שלוקח זמן לפענח תיקי רצח - ושיש מצב גם שלא יצליחו לפענח. למרות כל מה שעברנו, בא האבא ומסתובב בשכונה, ברכב, ועוקב אחרינו. ועכשיו הוא מבקש את הבנות".
רבאב זכתה במשפט בבית הדין השרעי, וקיבלה משמרת על בנותיה. היא הייתה בהליכי גירושים מהחשוד ברצח שלה, ובדיון האחרון בבית הדין - לפני שנרצחה - הוא אמר לה לטענת המשפחה, "חכי מה יהיה לך לכבוד יום ההולדת".
"השמענו הקלטה שהוא שם כסף על הראש שלה", סיפרה הודא. "הילדה בת ה-11 מסרבת ללכת לבית הספר כי היא אומרת שהיא מפחדת שאבא יחטוף אותה. הילדות שלו מפחדות ממנו. הבנות סיפרו לי ולאמא שלי, סבתא שלהן, שכשהיו אצלו במסגרת המשמורת הן שמעו שהוא רוצה לרצוח את אמא. לפני שאמא שלהן נרצחה הן אמרו לה ש'דוד ס' ואבא יהרגו אותך. אנחנו שמענו אותם מדברים'. אחת הבנות גם ראתה נשק במגירה של הבית, ואבא שלה אמר לה שזה סתם משחק.
"הילדות עלולות להישאר אצלו", הוסיפה הודא. "הוא אמר לאחותי שמשטרת לוד אצלו בכיס, ושלא יעזרו התלונות. לפני שרבאב נרצחה הגיע מפקד משטרת לוד ואמר לאבא שלי שיש צו חיסול על הראש של הבת שלו. איך זה הגיוני שלא הוגש כתב אישום? איך הוא יכול להחזיק בבנות?
"כרגע ברור שאנחנו הבאות בתור", היא הוסיפה. "או האחיות, או אמא שלנו. והכול בגלל שאנחנו שומרות על הילדות של אחותי שנרצחה בדם קר".
מהמשטרה נמסר: "המשטרה מנהלת חקירה מקצועית ונחושה, תוך הפעלת כלל האמצעים, היחידות והסמכויות העומדות לרשותנו על-פי דין, במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם מבצעי הפשיעה האלימה במגזר הערבי".
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.