5 צפייה בגלריה
 מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס ומפקד חטיבת הבקעה והעמקים, אלוף-משנה מאיר בידרמן בזירת הפיגוע
 מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס ומפקד חטיבת הבקעה והעמקים, אלוף-משנה מאיר בידרמן בזירת הפיגוע
"ההשתלחות בו אינה ראויה". אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס
( צילום: דובר צה"ל)
ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה אמש (יום רביעי) את ההשתלחויות של חברי כנסת בקואליציה נגד אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס, יותר מיממה אחרי דבריו של חבר הכנסת אביחי בוארון מהליכוד נגדו - ושעות אחרי המתקפה של ח"כ לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית.
"ההשתלחות באלוף יהודה פוקס אינה מקובלת ואינה ראויה", אמר נתניהו. "האלוף פוקס הוא קצין מצוין ומוערך שפועל ללא הרף להגן על אזרחי ישראל באשר הם". יו"ר המחנה הממלכתי הגיב לדברי נתניהו בטוויטר, וכתב כי התגובה של נתניהו למתקפה על מפקד פיקוד מרכז ועל צה"ל - מעט מדי, מאוחר מדי. ראש הממשלה חייב להטיל סנקציות על חברי הקואליציה שמסיתים נגד מפקדי צה"ל".
5 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ' במסיבת עיתונאים
בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ' במסיבת עיתונאים
ראש הממשלה בנימין נתניהו. גינה את הדברים על פוקס - יותר מיממה לאחר שנאמרו
(צילום: עמית שאבי )
שלשום חבר הכנסת אביחי בוארון מהליכוד טען בריאיון לכאן רשת ב' לאחר הפיגוע במעלה אדומים - שבו נפצעו שישה בני אדם, כי "אלוף פיקוד מרכז לא מתעדף ביטחון ישראלים על פני זכות התנועה של הפלסטינים".
לדברי בוארון, האלוף יהודה פוקס "לא שם למעלה את אזרחי ישראל, על חשבון אזרחי הרשות הפלסטינית - וכן, זה על חשבונם, על חשבון המגבלות שלהם". לאחר מכן ציין כי "למערכת, בראשות אלוף פיקוד מרכז בצה"ל, יותר חשוב לאפשר חופש תנועה לפלסטינים על פני שמירה הרמטית על ביטחון הישראלים. והאיזונים הם לא נכונים. זה חמור מאוד מה שאני אומר, אבל זו המציאות. הם לא מתעדפים את ביטחון ישראל".
5 צפייה בגלריה
אביחי בוארון
אביחי בוארון
"למערכת יותר חשוב לאפשר חופש תנועה לפלסטינים מאשר שמירה על ביטחון הישראלים". ח"כ אביחי בוארון
(צילום: נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
5 צפייה בגלריה
ח"כ לימור סון הר מלך בהגיעה למח"ש
ח"כ לימור סון הר מלך בהגיעה למח"ש
"האלוף פוקס מגבה מחבלים". ח"כ לימור סון הר-מלך
(צילום: רפי קוץ)
אתמול בבוקר הצטרפה לבוארון גם חברת לימור סון הר-מלך, שאמרה לרדיו קול ברמה כי "האלוף פוקס מגבה מחבלים ובצד השני מתעמר בתושבי יהודה ושומרון. אני חד משמעית מגבה את דבריו של ח"כ אביחי בוארון". היא הוסיפה כי "באופן עקבי יש דאגה לרווחתם של תושבי איזור יהודה ושומרון הפלסטינים ונגד התושבים היהודים".
שלשום הרמטכ"ל הרצי הלוי פרסם גינוי גינוי חריג לבוארון. בהודעת הרמטכ"ל נכתב כי הוא "מגנה בכל תוקף את האמירה של בוארון כלפי מפקד פיקוד המרכז. האלוף יהודה פוקס, הוא מפקד לוחם, ערכי ומצטיין, אשר תחת פיקודו, מפקדי צה"ל וחייליו פועלים לילות כימים להבטיח את ביטחונם של תושבי אזור יהודה ושומרון".
5 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט, הרטמכ"ל הרצי הלוי וראש הממשלה בנימין נתניהו הערכת מצב לאחר הפיגוע בעלי
שר הביטחון יואב גלנט, הרטמכ"ל הרצי הלוי וראש הממשלה בנימין נתניהו הערכת מצב לאחר הפיגוע בעלי
גלנט והלוי. גם הם גינו את דברי בוארון
(צילום: תקשורת שר הביטחון)
לאחר הודעת הרמטכ"ל, גם שר הביטחון יואב גלנט פרסם גינוי לדברים של חבר מפלגתו, אותם כינה "התקפות מצד גורמים פוליטיים חסרי אחריות", וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "מפקד פיקוד המרכז האלוף יהודה פוקס הוא קצין מקצועי ורב זכויות. האלוף פוקס מקדיש את חייו להגנת עם ישראל - מגנה בתוקף את ההתקפות משוללות היסוד עליו מצד גורמים פוליטיים חסרי אחריות. כל התקפה על קציני צה"ל ע"י אישי ציבור מערערת את ביטחון ישראל".
לאחר פרסום הגינוי מצד גלנט והרמטכ"ל - בוארון ניסה להבהיר את דבריו וטען כי "פוקס ואחרים פירשו ביקורת עניינית כהשתלחות אישית, גם כשהביקורת נאמרת מתוך כבוד והערכה - ולא מתייחסת לביקורת עצמה". לדבריו, "בתקופה בה גרף הפיגועים הגיע לשיאים חדשים היה נכון לעסוק בביקורת בצורה עניינית". עוד ציין חבר הכנסת מהליכוד כי "אני סמוך ובטוח שאלוף פיקוד מרכז עושה לילות כימים בביטחון ישראל. ככל גוף או נושא משרה בישראל, גם אלוף, חשוף לביקורת".
פורסם לראשונה: 20:31, 02.08.23