3 צפייה בגלריה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי
בן גביר ושבתאי. עוד ניצב הולך הבית
(צילום: עמית שאבי)
זעזוע נוסף במשטרה: ראש אגף התכנון במשטרה, ניצב דני קריבו, הודיע למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי על כוונתו לפרוש מהארגון. כך נודע ל-ynet. קריבו, הניצב העשירי הפורש מסגל הפיקוד הכללי שהרכיב המפכ"ל שבתאי עם כניסתו לתפקיד, נחשב לאחד מהמקצועיים ומהמוערכים שבסגל הפיקוד הבכיר של המשטרה.
קריבו, בן 58, שימש במשך 18 שנה כראש אגף תכנון ותקצוב במשרד לביטחון הפנים וכסמנכ"ל המשרד. ב-2021 הוא נקרא להצטרף לסגל הפיקוד הכללי של המשטרה.
במרץ האחרון זומן קריבו למשרד לביטחון לאומי לדיון על התקציב, לאחר חשיפת ynet ו"ידיעות אחרונות" לפיה בניגוד להצהרות של השר איתמר בן גביר על תוספת של 9 מיליארד שקלים לגופי ביטחון הפנים, המשטרה הכחולה תאלץ להסתפק בתוספת של פחות ממיליארד לשנתיים הקרובות. קריבו היה החתום אז על המסמך. לאחר חשיפת המסמך, קריבו מודר על ידי המפכ"ל שבתאי מדיוני התקציב מול האוצר, מה שרק הביא להחרפת הקרע בין השניים.
3 צפייה בגלריה
ניצב דני קריבו
ניצב דני קריבו
קריבו עם המפכ"ל שבתאי, והשר דאז בר לב
(צילום: דוברות המשטרה )

3 צפייה בגלריה
המסמך שנחשף ועליו היה חתום קריבו
המסמך שנחשף ועליו היה חתום קריבו
המסמך שנחשף ועליו היה חתום קריבו
שבוע לפני חשיפת המסמך, בדיון סגל הפיקוד הבכיר שבו הסמפכ"ל דאז ביתן - שבינתיים פרש מהתפקיד - שיבח את תוספת התקציב למשטרה, הגיב קריבו בספקנות: "נראה אם הכול יגיע".
במכתב ששלח היום (שלישי) הסביר את החלטתו: "לאחר קדנציה של שנתיים וחצי בתפקיד תובעני ומלא בעשייה משמעותית, ו-32 שנים בשירות הציבורי, הגעתי לתחושת מיצוי, יחד עם תחושה עמוקה של סיפוק. בהתאם, ביקשתי מהמפכ"ל לסיים את שירותי במשטרת ישראל".
את קריבו צפוי להחליף ניצב יוסי רופא, ראש אגף לוגיסטיקה כיום. מינויו של רופא כפוף לאישור השר בן גביר.
עם פרישתו מצטרף קריבו לשורה ארוכה של ניצבים שפרשו בתקופת המפכ"ל שבתאי: אמנון אלקלעי, שמעון לביא, משה ברקת, ג'מאל חכרוש, איילת ירוחם, שי קופרמן, אלון אריה, אלי כזרי ודוד ביתן. בנוסף ל-10 הניצבים הללו, ניתן לציין שני ניצבים צעירים שעזבו מיד עם כניסת המפכ"ל לתפקידו, יוסי בכר ועינת גיל צובארי.
ח"כ שרון ניר, (ישראל ביתנו) הגיבה להתפטרות של ראש אגף התכנון וכתבה: "הפשיעה ברחובות שוברת שיאים והבוקר התבשרנו על רצח נוסף ברמלה. במקום שהשר לכישלון לאומי יעסוק בחיזוק שדרת הפיקוד והמנהיגות במשטרה והשבת תחושת הביטחון האישי, הוא מתעסק בפרובוקציות. בן גביר, זה גדול עליך, תתפטר".