משאל בשוק הכרמל על המצב הפוליטי
(צילום: בראל אפרים, שמולק דודפור)

מצבה של הקואליציה, שאיבדה את הרוב שלה בכנסת בעקבות פרישת ח"כ עידית סילמן ומאז מתמודדת עם שורה ארוכה של משברים, שם את המדינה על סיפן של בחירות חדשות. בימים אלו, הציבור שואל את עצמו אם עדיף לפרק את הקואליציה שמתקשה בהעברת חוקים והגעה להסכמות, או שמא עדיף "לסחוב" את המצב הקיים לעוד תקופה. הבוקר (שני) הגענו לשוק הכרמל בתל אביב כדי לשמוע מאנשים מה הם חושבים על הנושא. צפו במשאל.
יוסי, מוכר בדוכן ירקות, ציין כי לדעתו עדיף שהממשלה תסיים את דרכה בגלל ש"היא העלתה את כל המיסים, וגם מחירי הדירות עלו משמעותית. יוקר המחיה עולה והשכר לא. בנט אמר שייתן עוד כסף לקשישים, ולא נתן להם. בקיצור, המסכנים נשארנו מסכנים והעשירים נשארו עשירים".
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"הממשלה מדברת על יחד ועל שיתוף". ישיבת הממשלה, אתמול
(צילום: יואב דודקביץ')
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
בנט וליברמן. "המסכנים נשארו מסכנים, והעשירים נשארו עשירים"
(צילום: נעם ריבקין פנטון, אלכס קולומויסקי )
לעומתו, אלי אמר כי לדעתו עדיף לא ללכת לבחירות ולהקים ממשלה חלופית בראשות נתניהו בכנסת הנוכחית. כנשאל מה ישתנה אם נתניהו יחזור לשלטון, הוא ציין כי "הממשלה הנוכחית החזירה לאחור את כל מה שנתניהו עשה. יש עכשיו אינפלציה וכל המחירים עלו, ויש גם פיגועים".
בשוק מצאנו גם אנשים שתומכים בהמשך קיומה של הממשלה. למשל, רינת שאמרה לנו כי "אני מאוד מאמינה בממשלה הזו שדווקא כן מדברת על יחד ועל שיתוף של אנשים ממגזרים שונים. הלוואי שיצליחו להחזיק הרבה זמן, לדעתי זה המקום הנכון שאליו המדינה צריכה ללכת". בן זוגה של רינת הוסיף: "שנה אחת זה לא מספיק לממשלה, צריך לתקן נזק של שנים קודמות".