שלושה לוחמי מג"ב במילואים, שהיו במשימת ביטחון שוטף באזור לוד, נטרלו את המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בצומת ניר צבי שבאזור צריפין. בזירת האירוע הם שחזרו בצהריים (ראשון) את הרגעים שבהם ירו על המחבל שדרס ארבעה ישראלים - ופצע שניים מהם באורח אנוש וקשה.
ד"ר אסנת לבציון-קורח, מנהלת המרכז הרפואי שמיר, לשם פונו הפצועים, סיפרה שבבית החולים נלחמים על חייו של הפצוע שמצבו אנוש. קרוב משפחה של הפצוע הקשה, בן 21, אמר: "אנחנו מתפללים שהמצב שלו יהיה טוב. הוא בחור זהב".
באסף הרופא מעדכנים על מצב הפצועים
(צילום: עוז מועלם )

"נערמו התרעות". המפכ"ל בזירת הפיגוע
(צילום: עוז מועלם, מאיר תורג'מן)

3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע המשולב בצומת ניר צבי
זירת הפיגוע המשולב בצומת ניר צבי
"חתרו למגע". מפקד מג"ב נפגש עם הלוחמים שנטרלו את המחבל
"נסענו ברכב וקצת לפני צומת ניר צבי שמעתי בום", סיפר אחד הלוחמים. "הסתכלתי שמאלה וראיתי בתחנת האוטובוס רכב עם חייל ששכוב מתחתיו. באותו הרגע הסתובבתי, ונסעתי לשם מהר. פרקנו מהרכב, הלכנו לחלק האחורי שלו ודרכנו את הנשקים. שוטר נוסף הצטרף אלינו באותו שלב". הוא המשיך: "שמעתי ירייה, והגבתי בירי גם. היו עוד כמה יריות, ואז אמרתי לכולם לעצור. רציתי לראות שהבחור נוטרל כדי שנוכל לטפל בחייל. הורדנו את הנשקים, ואז שברתי את החלון וראיתי שהמחבל מת".
מפקד משמר הגבול, ניצב יצחק בריק, הגיע לזירת הפיגוע וקיבל סקירה על המצב ועל פעולת הלוחמים לנטרול המחבל. הוא שיבח את פעולתם, ואמר כי "זו עבודה מקצועית וראויה לציון. הנטרול הזה חשוב מאוד - אנחנו נמצאים בתקופה מאוד מאתגרת, עם לא מעט התרעות. עשיתם עבודה מקצועית ורצינית, ויש לכם גיבוי מלא על הפעילות הזאת - כל הכבוד לכם". הוא הדגיש כי "הלוחמים מוכיחים כל פעם מחדש שמערך המילואים של משטרת ישראל ומשמר הגבול הוא המערך הכי רציני ואיכותי שיש, שמתגבר את משטרת ישראל".
נ', חיילת המשרתת בבסיס צריפין שהוקפצה למקום הפיגוע, סיפרה בשיחה עם ynet כי "יש תחנה של שאטלים (היסעים), שמשם נוסעים לתחנת האוטובוס. שם זה קרה, וזה היה פיגוע משולב. המחבל נסע עם הרכב לתוך התחנה, היה ירי - וכמה נפצעו. הקפיצו את כיתת הכוננות ורק אז הבנתי שהיה פיגוע".
"הייתי ממש בפאניקה", היא הוסיפה. "אני עוברת שם כל יום, וכולנו פה בתוך הבניינים לא יוצאים. ממש מפחיד. זו לא פעם ראשונה שיש פה פיגוע והדרך לבסיס ממש מפחידה. צריך להגביר יותר שמירה מחוץ לבסיס, במיוחד באזור של השאטלים - זה מקום שיש בו הרבה חיילים שנמצאים מחוץ לגבולות הבסיס".
3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע המשולב בצומת ניר צבי
זירת הפיגוע המשולב בצומת ניר צבי
זירת הפיגוע
(צילום: Menahem KAHANA / AFP)
3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע המשולב בצומת ניר צבי
זירת הפיגוע המשולב בצומת ניר צבי
"אנו נמצאים בתקופה רגישה". המשטרה המשיכה בסריקות
(צילום: יריב כץ)
בפיגוע הדריסה, כאמור, נפצעו ארבעה ישראלים. מצבם של שניים מהם, צעירים כבני 20, מוגדר אנוש וקשה. שני הפצועים הנוספים נפצעו באורח בינוני וקל. צוותי מד"א פינו את הפצועים לבית החולים שמיר-אסף הרופא.
מפקד מחוז מרכז במשטרה ניצב אבי ביטון הגיע לזירה אחרי הפיגוע, ומסר עדכון: "המפגע ככל הנראה תושב מזרח ירושלים. הוא הגיע ממזרח למערב, וביצע פיגוע דריסה בתחנת האוטובוס. הוא המשיך כמה מאות מטרים, ביצע פניית פרסה וביצע פיגוע דריסה נוסף. כוח של מג"ב שעסק פה בביטחון שוטף מזהה את המחבל, חותר למגע ולמעשה מנטרל אותו כשהוא יושב ברכב".
הוא נשאל אם לדעתו יש קשר בין הפיגוע ובין ניסיון החיסול של בכיר חמאס מוחמד דף. "אנחנו נמצאים בתקופה רגישה מאוד והמשימה הראשונה של משטרת ישראל זה ביטחון שוטף", ענה. "עכשיו המשימה היא לבדוק אם מדובר במחבל בודד, או אם יש סייענים".
בהמשך, גם מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי מסר עדכון מהזירה. "מאז אתמול נערמו ההתרעות והגברנו כוננות", אמר, בהתייחסות לניסיון החיסול של ראש הזרוע הצבאית בחמאס מוחמד דף, שלאחריו קרא ארגון הטרור לפלסטינים "להסלים את ההתנגדות". שבתאי אמר כי במסגרת היערכות המשטרה "הוצאנו כוחות נוספים והפעילות שראיתם על הצירים זה חלק מהפעילות שלנו למתן תגובה ומענה מהיר". כשנשאל בנוגע לזהות המחבל, אמר כי בשלב זה במשטרה מעריכים שמדובר במפגע בודד, וכי "לא מכירים עבר ביטחוני למחבל".