ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד היום (ראשון) עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן בלשכתו בירושלים. במהלך הפגישה דנו השניים בהמשך המלחמה ברצועת עזה - בדגש על רפיח, בסיוע ההומניטרי לתושבי הרצועה, במגעים להשבת החטופים ובנעשה בגזרה הצפונית.
סאליבן עם נתניהו והרצוג
(צילום: Ziv Sokolov, U.S. Embassy Jerusalem)

לפי ארה"ב, "סאליבן ערך פגישות קונסטרוקטיביות עם יורש העצר של סעודיה מוחמד בן סלמאן, ותדרך את נתניהו בעניין, בנוסף לשיחות על המלחמה ברצועת עזה". בהודעה האמריקנית נמסר עוד כי סאליבן שוחח עם נתניהו על "הפוטנציאל שעשוי להיות זמין כעת לישראל, כמו גם לעם הפלסטיני", בעקבות הפגישות שערך בסעודיה. כמו כן, השניים שוחחו על הצורך בהפחתה של הרג האזרחים ברצועה.
בהודעה שיצאה מהבית הלבן נכתב עוד כי "היועץ לביטחון לאומי אישר מחדש את הצורך של ישראל לחבר את הפעולות הצבאיות שלה לאסטרטגיה פוליטית שתוכל להבטיח תבוסה מתמשכת של חמאס, שחרור כלל החטופים ועתיד טוב יותר עבור עזה". לצד זאת, סאליבן הדגיש את עמדתו הקבועה של הנשיא ג'ו ביידן בעניין הפלישה לרפיח.
בפגישה השתתפו גם השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, ראש המל"ל צחי הנגבי והשליח המיוחד של נשיא ארה"ב לענייני המזרח התיכון ברט מקגורק.
1 צפייה בגלריה
ג'ייק סאליבן ובנימין נתניהו
ג'ייק סאליבן ובנימין נתניהו
דנו במלחמה בעזה ובשיחות שנערכו בסעודיה. סאליבן ונתניהו
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
המסר של בלינקן: "הסכם הנורמליזציה קרוב" ו"המחיר" שנדרש מישראל
(צילום: מחלקת המדינה)

לאחר הפגישה בין נתניהו לסאליבן התקיים דיאלוג בין-סוכנותי בהובלת דרמר והנגבי עם המשלחת האמריקנית, בהובלתו של היועץ לביטחון לאומי האמריקני. במהלך הדיאלוג דנו הצדדים בהרחבה על המשך המלחמה ועל הגברת המאמץ ההומניטרי לעזה.
מוקדם יותר היום דיווחה רשת CBS האמריקנית כי ארה"ב וסעודיה נמצאות במרחק של "ימים" מגיבוש המסמכים של הברית בין שתי המדינות. לפי הדיווח, התקדמות משמעותית נרשמה אתמול בשיחות בין בן סלמאן לסאליבן, במהלך ביקורו של האחרון בריאד. ב-CBS דווח כי המרכיב הראשון בעסקה כולל הסכמים בין ארה"ב לסעודיה, והשני נוגע לנורמליזציה בין ישראל לסעודיה.
גורם המעורה בעמדת סעודיה אמר ל-CBS כי הסעודים הבהירו שדבר לא יכול להתקדם ללא פתרון שתי המדינות, שכולל שלטון פלסטיני עצמאי בגדה ובעזה. לפי הדיווח, משרד החוץ בסעודיה פרסם הצהרה, שבה תיאר את טיוטת ההסכם כ"כמעט סופית".