משפחתו וחבריו של פראחן קאדי, בן 52 מרהט שחולץ משבי חמאס אחרי 326 ימים, חוגגים את השחרור המפתיע: "ברוך השם, אנחנו אומרים תודה רבה לכולם ומקווים לראות אותו בבריאות. שמחים מאוד שאנחנו מקבלים את הבשורות האלה", אמר אחיו חאתם. בשניות הראשונות של המפגש אמר האח: "יש לנו דמעות בעיניים. הוא שאל על הילדים ועדכנו אותו שכולם בסדר. הוא רזה יותר אחרי 11 חודשים. לא פשוט להיות במנהרה ולחזור ממוות".
4 צפייה בגלריה
קאיד פרחאן אלקאדי
קאיד פרחאן אלקאדי
קאיד פרחאן אלקאדי. נחטף מאזור קיבוץ מגן
4 צפייה בגלריה
פרחאן קאדי, החטוף שחולץ משבי חמאס
פרחאן קאדי, החטוף שחולץ משבי חמאס
פראחן קאדי, החטוף שחולץ משבי חמאס במפגש הראשון
(צילום: דוברת סורוקה)
חאתם הוסיף: "אנחנו מקווים שהשמחה הזו תהיה אצל כל משפחות החטופים, מקווים שהיום הזה יגיע. שתהיה עסקה כבר שכל החטופים ייצאו וכל הרגשות שאנחנו מרגישים שכל ההורים והמשפחות של החטופים ירגישו כך. האמנו שהוא שם, לא ידענו אם הוא חי או מת. היום קיבלנו הפתעה, קיבלנו אדם חדש שיצא ממוות. הוא קם לתחייה היום".
אח אחר הוסיף כי הוא ראה את פרחאן יורד מהמסוק על הרגליים. מבית החולים סורוקה נמסר: "עם הגעתו עבר בדיקה רפואית ראשונית במלר"ד על מנת להעריך את מצבו ובמטרה להעניק לו טיפול רפואי מתאים. הוא בהכרה מלאה ומצבו הכללי טוב. הוא נפגש כבר עם בן משפחה בהתרגשות גדולה".
מאזן אבן סיאם, חבר של המשפחה: "פרחאן גר קרוב לאשל הנשיא בפזורה, היה לו יום הולדת 54 בשבי. הוא אב ל-11 ילדים, הוא נחטף בחיים למרות שדיברו שהוא נרצח. שמענו על החילוץ המוצלח שלו לפני שעתיים. המשפחה מחכה בסורוקה לפגוש אותו. כל הנגב בחגיגה, אנחנו מאוד מבסוטים ומקווים שגם שאר המשפחות במדינה יזכו לחבק את היקרים שלהם. אנחנו לא מאמינים, אחרי 326 ימים יש בשורה משמחת. יש לנו עוד 3 חטופים שנמצאים שם. ועוד חטוף אחד שככל הנראה נרצח שם. אני בטבע שלי מאוד אופטימי, לשמוע דבר כזה משמח, באמת כל הקבוצות שלנו עם חגיגה. כולם החליפו לתמונה שלו. אנחנו ידענו שהסיכוי של השבויים לשרוד נמוך אחרי תקופה כל כך ארוכה ולקבל אותו חי ועל הרגליים זה מאוד משמח".
משפחתו של החטוף קאיד פרחאן אלקאדי במרכז הרפואי סורוקה לאחר חילוצו משבי חמאס
(צילום: הרצל יוסף)

בן דוד פתחי אמר בהתרגשות: "הרגשה טובה. אנחנו מבקשים לראות אותו, לא מאמינים עדיין, כבר 11 חודשים מחכים שיהיה משהו . הופתענו שאמרו שהוא השתחרר ומחכים לו".
פאיז, בן משפחתו, אמר: "קיבלנו את ההודעה המשמחת שפרחאן יצא בריא ברוך ה', ואני עכשיו רוצה להיכנס לסורוקה כדי לעדכן על המצב שלו ולחבק אותו. זה כל כך קשה , אני נרגש. אנחנו לא יודעים על נסיבות החילוץ. אח שלו קיבל הודעה מהצבא שפרחאן חולץ שלם ובריא, ומיד אחי התקשר אליי אומר לי פרחאן חופשי. אח שלו בצפון אז הוא מגיע ממש עכשיו אני כנראה אגיע לפניו, אז נחכה לאח שלו ונתעדכן על המצב שלו. זה כ"כ משמח, כ"כ מרגש. אין מילים לדבר על זה, אוצר המילים שלנו מאוד דל והלב פועם כ"כ בגלל ההתרגשות הזו".
4 צפייה בגלריה
משפחתו של החטוף קאיד פרחאן אלקאדי במרכז הרפואי סורוקה לאחר חילוצו משבי חמאס
משפחתו של החטוף קאיד פרחאן אלקאדי במרכז הרפואי סורוקה לאחר חילוצו משבי חמאס
משפחתו של החטוף קאיד פרחאן אלקאדי מגיעה לסורוקה
(צילום: הרצל יוסף)
4 צפייה בגלריה
משפחתו של החטוף קאיד פרחאן אלקאדי במרכז הרפואי סורוקה לאחר חילוצו משבי חמאס
משפחתו של החטוף קאיד פרחאן אלקאדי במרכז הרפואי סורוקה לאחר חילוצו משבי חמאס
פרחאן מגיע במסוק צה"לי
(צילום: הרצל יוסף)
פרחאן, אב ל-11, חולץ 326 ימים אחרי שנחטף ב-7/10 מאזור קיבוץ מגן, שם עבד כשומר. הוא חולץ בחיים במבצע מורכב שבו לקחו חלק לוחמי שייטת 13, יהל"ם ושב"כ. מצבו של פרחאן תקין, הוא פונה לבדיקות בבי"ח. עד כה חולצו 8 חטופים בחיים, עוד 108 נותרו בשבי.
ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם פרחאן בטלפון ואמר לו כי עם ישראל כולו מתרגש משחרורו. בהודעה שפרסם הוסיף: "ברוך שובך הביתה, פרחאן קאדי. אני מברך את צה"ל והשב"כ על עוד מבצע שחרור מוצלח. אנחנו פועלים ללא לאות להחזיר את כל חטופינו. אנחנו עושים זאת בשתי דרכים מרכזיות: במשא-ומתן ובמבצעי שחרור. שתי הדרכים גם יחד מחייבות נוכחות צבאית שלנו בשטח, ולחץ צבאי בלתי-פוסק על החמאס. אנחנו נמשיך לפעול כך עד שנחזיר את כולם הביתה".
ראש הממשלה בנימין נתניהו בעדכון לאחר שיחתו עם פרחאן קאדי החטוף שחולץ משבי החמאס
(צילום: דוברות ראש הממשלה)

שר הביטחון יואב גלנט מסר בעקבות החילוץ: "במסגרת הפעולות הנועזות והנחושות של כוחות צה"ל ושב"כ בעומק רצועת עזה, לוחמינו הצליחו לחלץ את פראחן קאדי ולהשיבו לחיק משפחתו בישראל. המבצע הזה מצטרף לשורת פעילויות מבצעיות מרשימות, המקרבות אותנו להשגת כל מטרות המלחמה. אני חוזר ומדגיש: אנו מחויבים לממש כל הזדמנות להחזיר את החטופים לביתם".
שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "פראחן קאדי, ברוך שובך! ילדיך, משפחתך המורחבת ועם ישראל כולו ציפה לשובך. אני מברך את כוחות צה"ל והשב"כ על הפעולה המוצלחת. מדינת ישראל חייבת להגביר את הלחץ הצבאי כדי להשמיד את חמאס ולהשיב את כל החטופים הביתה".
שר החוץ ישראל כ"ץ: "אני מברך, ביחד עם כל אזרחי ישראל על חילוצו של החטוף קאיד פרחאן אלקאדי, אזרח בדואי מוסלמי שנחטף לעזה ב-7 באוקטובר על ידי ארגון הטרור האסלאמי רדיקלי חמאס. ארגון הטרור חמאס שמומן וחומש על ידי איראן חטף ורצח יהודים ומוסלמים ב-7 לאוקטובר, וגם במהלך השבי. אני מודה ללוחמינו הגיבורים שמסכנים את חייהם בכל יום עבור המטרה הקדושה להשבת אחינו ואחיותינו, החיים ואלו שאינם בחיים, לאדמת הארץ. מדינת ישראל תעשה הכל כדי להחזיר את כל החטופים הביתה ולהשמיד את ארגון הטרור חמאס".