בית הדין במחנה עופר האריך הבוקר (שני) ב-10 ימים את מעצרו של אבראהים מנצור, פלסטיני תושב השטחים, שחשוד ברצח סוהר שב"ס יוחאי אבני. הוא הודה במיוחס לו, ולמרות שהוא מזוהה עם חמאס, טען כי הרקע לאירוע פלילי ולא לאומני. "לא תכננתי לרצוח אותו. זה היה בהפתעה", אמר לאחר ששחזר את המעשה. כמו כן, המשטרה ושב"כ הודיעו כי עצרו קרוב משפחה של החשוד ברצח, בן 24 מהעיירה הפלסטינית בידו שליד ירושלים, וגם הוא יובא בהמשך לדיון הארכת מעצר.
תיעוד מעצר החשוד ברצח
(צילום: דוברות המשטרה)

1 צפייה בגלריה
יוחאי אבני לוחם שב"ס שנרצח בדירתו
יוחאי אבני לוחם שב"ס שנרצח בדירתו
יוחאי אבני
(באדיבות המשפחה)
בינתיים, במשטרה ובשב"כ מתקשים לקבוע גם הם את המניע לרצח האכזרי. יוחאי אבני אותר לפני שלושה שבועות ללא רוח חיים בדירתו בגבעון החדשה, בעודו דקור בכל חלקי גופו. החשוד גם הודה שהצית את דירת איש השב"ס לאחר המעשה, זאת לטענתו כדי "להעלים ראיות".
מנצור נעצר יומיים לאחר הרצח על ידי יחידה 33 בלהב 433 (הגדעונים). אירוע הרצח מעלה שאלות קשות כיצד הצליח אותו שב"ח להיכנס לתחומי גבעון החדשה, שכן מאז 7 באוקטובר המקום מאובטח על ידי כיתת כוננות וחיילי צה"ל. דירתו של אבני, שבה כאמור התרחש הרצח, ממוקמת מאות מטרים מנקודת משטרה ביישוב.
החשוד שנעצר היה עצור מנהלי של שב"כ על רקע פעילות הסתה, והוא השתחרר בחודש אפריל. אותו שב"ח לא נעצר בכלא עופר, שם עבד אבני, ולא הייתה ביניהם היכרות. הוא מתגוררת בעיירה הפלסטינית בידו שבהרי ירושלים, שנמצאת בסמוך לגבעון החדשה. נבדק שבאותו היום ניסה החשוד להיכנס לדירות נוספות ביישוב, אך ללא הצלחה.