הריאיון עם אביו של אנאס ווחוואח
(צילום: נדב אבס)

קאדר, אביו של אנאס ווחוואח בן ה-18 שנרצח ביריות בלוד, לא מפסיק לבכות. יום אחרי שאלמונים ירו למוות בבנו בשדרות צה"ל בעיר, סיפר הבוקר (יום א') האב כי אין לו מושג מי יכול היה לפגוע בו: "בחיים לא ציפיתי שדבר כזה יקרה, אין לנו בעיות עם אף אחד, הילד הלך ככה באוויר, הרגו אותו סתם".
לפי החשד, הצעיר שהשלים בהצטיינות את לימודי התיכון שלו ובחודש שעבר אף זכה לאות מתוכנית המנהיגות של הקרן על שם אילן ואסף רמון, נקלע ללא עוול בכפו לסכסוך דמים בין שתי משפחות. לצד הצטיינותו בלימודים, אנאס התנדב במגן דוד אדום וכחונך ומורה אישי של תלמידים שהתקשו בלימודיהם.
2 צפייה בגלריה
קאדר ווחוואח אביו של אנאס ווחוואח שנרצח בלוד
קאדר ווחוואח אביו של אנאס ווחוואח שנרצח בלוד
"אין לנו בעיות עם אף אחד". קאדר ווחוואח
(צילום: נדב אבס)
בעת הירי אנאס שהה בתוך רכב והמתין לאמו שירדה לכמה דקות כדי לרכוש מוצרים ממכולת סמוכה. "אין ילד כזה, פשוט אין", אמר הבוקר האב והתקשה לעצור את הדמעות. "זה ילד שאהב ללמוד, הוא בחיים לא פגע במישהו. כל החיים שלו היה רק לימודים, זה מה שהיה בראש שלו. הוא היה ילד מחונן".
מאז סיום לימודיו, החל אנאס לעבוד בבדיקות קורונה לנוחתים בנמל התעופה בן גוריון הסמוך לביתו בלוד. בימים שקדמו להירצחו הוא שהה באוקראינה על מנת לסייע לחבר להירשם למכללה. הוא שב לארץ ביום חמישי לפנות בוקר, וכעבור שתי יממות נרצח. "לא הספקנו לראות אותו", סיפר האב.
הוא הוסיף: "אנאס היה עם אימא שלו. היא ירדה לקנות משהו מהמכולת והוא נרצח מול העיניים שלה. אם זה קרה לו, זה יכול לקרות גם לי ולכל אחד. צריך לעצור את הדבר הזה. אני דורש שהמשטרה תעשה את העבודה שלה כמו שצריך. היו לבן שלי הרבה חלומות, והכול נקטע לו. כל הזמן הוא דיבר על לימודים, הוא גם רצה ללמוד טיס".
2 צפייה בגלריה
אנס ווחוואח עם משפחתו בטקס קבלת אות רמון
אנס ווחוואח עם משפחתו בטקס קבלת אות רמון
אנס ווחוואח עם משפחתו בטקס קבלת אות רמון
(צילום: עמית שעל)
פרט למקרה הטרגי של ווחוואח אירעו בחברה הערבית בסוף השבוע והיום עוד שלושה מקרי רצח: גופת גבר תושב שגב שלום בנגב, נשוי ואב לארבעה, נמצאה הבוקר ברכב שהוצת בכביש עפר סמוך למושב חגור בין ראש העין לכפר סבא. במשטרה חושדים שהקורבן נורה למוות בטרם רכבו הוצת. הגופה נשלחה לנתיחה במכון לרפואה משפטית באבו כביר.
אמש נרצח עבד קורמטה, בן 26 מג'לג'וליה, במהלך שהותו בכפר קאסם. הוא נפצע באורח קשה מאוד ופונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה - אך שם נקבע מותו. כוחות משטרה הגיעו למקום ופתחו בחקירת נסיבות הירי.
מגפת הרציחות בחברה הערבית: דיווח של כתבנו חסן שעלאן
(צילום: נדב אבס, אבי חי)

בלילה שבין שישי לשבת נרצח איברהים אבו עמרה, בן 26 מתל שבע שבנגב. אלמונים ירו בו מטווח קצר סמוך לביתו. הצעיר הובהל במצב אנוש לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. לפי החשד הוא נרצח במסגרת סכסוך בין משפחות יריבות.
למרות הקמת אגף "סיף" למאבק באלימות בחברה הערבית - הפשיעה נמצאת במגמת עלייה: מיום הקמת היחידה ב-11 באוגוסט נרצחו שבעה בני אדם ו-23 בני אדם נפצעו קשה ובינוני כתוצאה מירי. מתחילת החודש נרצחו 13 בני אדם בחברה הערבית ומתחילת השנה - 81 קיפחו את חייהם.