האזינו: איש כוחות הביטחון בשיחה עם אבי המבוקש
(צילום: מתוך טוויטר )

כוח צה"ל מיחידת דובדבן פשט הבוקר (שלישי) על מחנה הפליטים ג'ילזון שליד רמאללה, במטרה לעצור שלושה פעילי טרור המזוהים עם הג'יהאד האיסלאמי. מתוך השלושה נעצר מבוקש אחד בלבד, מאחר שהאחרים לא שהו בביתם. בתיעוד שפרסמו הפלסטינים נשמעה שיחה בין איש כוחות הביטחון לאבי המבוקש, אייהם נחלה, ובו נשמע האב מבטיח כי ינסה להסגיר אותו עוד היום.
אחיו של המבוקש, מג'ד נחלה כבר נעצר, והוא, לפי דברי האב, אמור להתחתן ביום שישי הקרוב. "אני צריך שאייהם (המבוקש – ע"ח ואב"ק) יגיע אליי", נשמע איש כוחות הביטחון אומר לאב בשיחה בין השניים. האב השיב לו: "אתה רוצה שאייהם יבוא אליך? אינשאללה, אם אוכל להביא אותו אביא אותו היום". הגורם שאל באיזו שעה, והאב ענה: "אני לא יודע. אני רוצה לדעת איפה הוא. כשאשיג אותו אביא אותו. לחזור אליך למספר הזה?".
כוחות הביטחון פועלים בג'ילזון, הבוקר

איש כוחות הביטחון הישראלי השיב לאב: "זה הגיוני שאבא לא יודע איפה הבן שלו נמצא?", והאב ענה: "וואלה אני לא יודע. יכול להיות שהוא ישן אצל חבר או אצל מישהו אחר. אני מתקשר אליו והוא לא עונה. ברגע שאמצא אותו ואדבר איתו אני אביא אותו אליכם". איש כוחות הביטחון אמר לאב: "אני יודע שיש לכם חתונות במשפחה", והאב ענה: "יש לנו חתונות ביום שישי. אתם עצרתם את החתן". איש כוחות הביטחון השיב לו: "אינשאללה אייהם יחזור לפני יום שישי. אין בעיה, האח שלו יתחתן".
על פי ההערכות, המבוקש צפוי להסגיר את עצמו בזמן הקרוב, ייתכן שאחרי השיחה בין איש כוחות הביטחון לאביו. במהלך פעילות המעצרים בג'ילזון התפתחה הפרת סדר וכוח דובדבן השיב באמצעים לפיזור הפגנות. ככל הידוע, פלסטיני אחד נפצע ברגלו. לא היו נפגעים בקרב הכוחות.
במקביל, נמשכים המאמצים לתפיסת המחבל השלישי שלקח חלק בביצוע פיגוע הירי בבקעת הירדן ביום ראשון האחרון. כוחות צה"ל פשטו היום על ביתו של המחבל הנמלט בכפר ג'יפטליק שבבקעה ואספו ממצאים. לפי שעה, מתמקדים כוחות הביטחון בין היתר במאמצים לאיסוף מודיעין שיוביל למקום מחבואו של המחבל מאהר אלסעיד, שזהותו נחשפה אתמול ב-ynet.