11 חודשי מאסר בפועל הוטלו על רס"ן בועז אנקרי, שהודה במסגרת הסדר טיעון בביצוע עבירות מין בשלוש מפקודותיו - אחת מהן בדרגת רב"ט. גזר הדין ניתן הבוקר (ראשון) בבית המשפט הצבאי שבבית ליד. בנוסף הוטלו על אנקרי הורדה לדרגת טוראי, וכן תשלום פיצויים בסך 12 אלף שקל לכל שלוש המתלוננות.
עורכי הדין המייצגים את המתלוננות נגד בועז אנקרי
(צילום: שמוליק דודפור )

1 צפייה בגלריה
בועז אנקרי מובא להשמעת גזר דינו
בועז אנקרי מובא להשמעת גזר דינו
בועז אנקרי מובא להשמעת גזר דינו
(צילום: יאיר שגיא)
בפרשה, שנחשפה לראשונה ב-ynet, הואשם אנקרי בעבירות של מעשה מגונה, מעשה סדום ובעילה אסורה תוך ניצול מרות והטרדה מינית של פקודותיו. במעמד גזר הדין הוטח בנאשם כי כשל בתפקידו ומעל בו. אחת המתלוננות הביעה התנגדות להסדר הטיעון. "הוא פגע בחיילות וגרם לפגיעה קשה. הנאשם התקדם בתפקידו ומעל בו, הוא פגע באמון המשרתים תחתיו", נאמר באולם.
"זה סוג של יום טוב", אמרה המתלוננת נ', שהגיעה לאולם לשמוע את גזר הדין. "הדיונים כולם מאחורינו, לשמוע את גזר הדין ואת העונשים שהוא קיבל זה מאפשר מעט נחת, זו עוד דרך לריפוי, לשים את זה לא מאחורינו אלא לידנו. אני מרגישה מאוד חזקה, אני יודעת שהחלטתי טוב כשהחלטתי לעצור ולהתריע, להתלונן. עכשיו באמת זה הגיע לסיום עם גזר הדין, עם העונש, עם זה שהוא נכנס למאסר, שנקבעה לו דרגת מסוכנות. זה מה שאני לוקחת איתי היום, זה מחזק אותי".
עו"ד עידן דביר, שמייצג את סגן ש', הקצינה שבעקבות תלונתה נפתחה החקירה כנגד אנקרי, אמר: "אנחנו מההתחלה התנגדנו לגזר הדין, זה לא סוד. לא רצינו שהסדר הטיעון יכובד. גם לשופטים היו אמירות מאוד נוקבות לגבי רמת הענישה הנהוגה והצורך להחמיר בעניינו של הקצין, שהוא כבר לא יישא לשמחתי דרגות קצין, בועז אנקרי. היה ראוי שהוא ייכנס לכלא לתקופה הרבה יותר ארוכה ויפנים את כל הנזק שהוא יצר אצל הנפגעות. ידוע לנו שמדובר בעבריין מין סדרתי שפגע גם באחרות, שבחרו משיקוליהן שלא להגיש תלונה בועז אנקרי משלם פיצויים של 12 אלף שקל בלבד לכל שלוש הנפגעות. מדובר בפיצויים שלא מבטאים אפילו מעט מהטיפול הפסיכולוגי שלקחו נפגעות העבירה כאשר כל אחת מהן נפגעת ומתמודדת באופן שונה. מדובר בפגיעה הכי חמורה בפרט, מדובר בקצין שפגע בערכים מוגנים, פגע בפיקודיות, פגע ברוח צה"ל, פגע בכבוד הפרט של כל אחת מהבנות האלה ובנות נוספות, ולדעתי הוא לא משלם היום את המחיר".
אל"מ במיל' עו"ד שרון זגגי פנחס ועו"ד אפרת נחמני בר, המייצגות את המתלוננת ח', אמרו: "היום אחרי יותר משלוש שנים של מאבק, נעשה סוף-סוף צדק לח' ולנפגעות הנוספות שהתלוננו נגד בועז אנקרי, קצין בדרגת רס"ן שניצל בצורה צינית ושיטתית במשך שנים ארוכות את הסמכות שלו על מנת לפגוע בנפגעות. ח' במשך שלוש שנים נלחמה בחקירות, בישיבת הגישור, בישיבת הטיעונים לעונש שבה היא השמיעה את קולה, והיום השופטת בבית המשפט התייחסה לדברים שהיא אמרה בקול רם וצלול ובאומץ.
"היא אמרה כיצד הנאשם שלל ממנה את הזכות להיות בת אדם, כיצד הנאשם שלל ממנה את הזכות לשרת בצה"ל, כיצד הנאשם פגע בה. הפגיעות האלה יישארו עדיין בח' ויישארו גם בנפגעות הנוספות, והן יצטרכו להתמודד איתן שנים ארוכות. אבל העובדה שנעשה צדק, העובדה שהוא ירד מכל דרגה, העובדה שהוא יישב עכשיו בכלא תקופה כל כך ממושכת מביאות איזשהו סוג של צדק גם לנפגעות, אבל גם מסר חשוב לכלל הקצינים שמשרתים בצבא שלא לפגוע בחיילות, שלא לנצל מרות ושלא לפגוע בערכים הכל כך חשובים של השירות".
בטור מיוחד ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" חשפה אחת המתלוננות נגד אנקרי, סגן ש', את מה שהוביל אותה להתלונן: "שמונה חודשים שירתי בפיקוד העורף תחת בועז אנקרי, כמפקד הישיר שלי. שמונה חודשים שבמהלכם חוויתי הטרדות מיניות באופן פיזי, מילולי, ובעיקר הטריד אותי באופן פסיכולוגי שקשה לפעמים להסביר. לאחר שמונה חודשים של סבל החלטתי לבסוף לגשת למצ"ח ולהתלונן. חשוב לי לציין שמה שדחף אותי בסופו של דבר לאזור אומץ ולהגיש את התלונה, הוא העובדה שבמהלך השירות אצל אנקרי הכרתי מספר רב של בנות שהזדהו עם החוויות הקשות שעברתי. לאחר ששמעתי אותן, הבנתי שאני חייבת לעשות את זה כדי לשים לזה סוף", כתבה.