2 צפייה בגלריה
הבית שבו התגוררו ההורים
הבית שבו התגוררו ההורים
הבית שבו התגוררו ההורים
(צילום: רענן בן צור)
ארבע וחצי שנים מהגשת כתב האישום, בית המשפט המחוזי בחיפה גזר שש שנות מאסר בפועל על אב מאזור חדרה שתקף את בנו התינוק ב-2016 ו-2017, היכה אותו, טלטל אותו וגרם לו לעיוורון. כמו כן נגזרו על האב שנת מאסר על תנאי ותשלום פיצויים בסך 50 אלף שקלים. האם, שהועמדה גם היא לדין, הורשעה בעבירה של אי דיווח - ונגזרו עליה שישה חודשי מאסר בפועל בלבד, שגם הם ירוצו בעבודות שירות.
המעשים התגלו אחרי שבאחת הפעמים, אחרי שהותקף, התינוק פונה לבית החולים כשהוא מפרכס. מאז המקרה ההורים התגרשו, והילד - כבר בן 6 - מתגורר כיום בבית אחותה של האם שמשמשת לו משפחת אמנה ועדיין מתמודד עם הנזקים הקשים שהסב לו אביו. גם היום, חמש שנים אחרי, הוא עדיין סובל מפגיעה קשה בראייתו.
2 צפייה בגלריה
"אחד האירועים המזעזעים, האנטי-טבעיים ונטולי המוסר שהיו". בית המשפט בחיפה
"אחד האירועים המזעזעים, האנטי-טבעיים ונטולי המוסר שהיו". בית המשפט בחיפה
"אחד האירועים המזעזעים, האנטי-טבעיים ונטולי המוסר שהיו". בית המשפט בחיפה
(צילום: אבישג שאר-ישוב)
בכתב האישום של פרקליטות מחוז חיפה נכתב כי בזמן שהיה בן כמה חודשים, נהג אביו לתקוף אותו, ובחלק מהמקרים גרם לו לחבלות של ממש. חלק מהמעשים התרחשו בנוכחות האם, והיא נהגה לחפות על האב. כך למשל, היא הלבישה את התינוק בבגדים ארוכים כדי להסתיר את החבלות שעל גופו.
"הנאשם נמנע לאורך כמה חודשים מהבאת בנו לבדיקה רפואית", טען התובע עו"ד ענאן ג'אנם. "מהיותו של הקטין בן ארבעה חודשים לערך, נמנעו הנאשם והאם מהבאתו למרפאת טיפת חלב להמשך מעקב וטיפול רפואי כמתבקש לקטין בגילו".
באחד המקרים, כשהאב טלטל את בנו באלימות, החל התינוק לפרכס ולאבד את הכרתו. האב והאם שהבחינו בכך הזעיקו את מד"א שפינה את בנם לבית חולים, שם נמצאו על גופו סימני אלימות, שריטות מרובות, סימנים שנראים כמו סימני נשיכה, סימני חבלה בלחי ודימום מוחי. התינוק הועבר כשהוא מורדם ומונשם לבית החולים "דנה" לילדים באיכילוב, שם אובחנו בגופו דימומים מוחיים רבים טריים וישנים, ודימומים מרובים ומפושטים ברשתיות של העיניים וכן חבלה חמורה בעיניים. הוא עבר שני ניתוחים בעיניים ואושפז זמן ממושך בבית החולים.
האב כפר בעבירות שיוחסו לו, אבל הורשע לאחר ניהול משפטו בעבירות של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות כלפי בן משפחה. בשלב הטיעונים לעונש אמר התובע ג'אנם כי "מדובר באחד האירועים המזעזעים, אנטי-טבעיים, אנטי-אנושיים ונטולי המוסר שידענו. הקטין נפגע בידי אביו, בשר מבשרו, שאמור היה לספר עבורו את כל צרכיו ולשמור עליו מכל משמר. מעשיו של הנאשם הותירו בקטין נזקים נפשיים וגופניים שבשלב זה לא ניתן לאמוד אותם, אך כבר עתה ניתן לומר כי מדובר בנזקים עצומים ומתמשכים".
מנגד, ההגנה ביקשה להתחשב בעברו הנקי של האב ובכך שנקלע - לטענתה - למצב משפחתי מורכב לאחר לידת בנו בצל מצבה הנפשי של האם. לפני גזר הדין פנה האב לשופטת רונית בש ואמר: "שיתפתי פעולה לאורך כל הדרך ועמדתי בכל החלטות בית המשפט. אני מאוד רוצה לראות את הבן שלי. שלוש שנים לא ראיתי אותו. אני מבקש להתחשב בנסיבות שלי. אני לא עבריין. פעם ראשונה שאני בבית המשפט. אני מבקש מבית המשפט להתחשב בחיים הקשים שהיו לי ולרחם עליי".
בגזר הדין אמרה השופטת: "אין לתאר במילים את חומרת הפגיעה של אב בבריאותו ובשלמות גופו של בנו הקטין, עד כדי העמדתו במצב חמור של עיוורון כתוצאה מדימומים מוחיים בעיניו ובמוחו שאף סיכנו את חייו. קטין בן מספר חודשים בלבד, הותקף ללא רחם שוב ושוב על ידי אביו מולידו בביתו-מבצרו, במקום בו אמור היה להיות מוגן מפני פגעי העולם, וזאת עד שבסופו של דבר, כתוצאה מטלטולו על ידי האב נגרמו לו חבלות חמורות".
"מעשיו הנפשעים של הנאשם כלפי בנו הרך וחסר הישע צריכים לגרור תגובה עונשית קשה והולמת למען יראו וייראו", הוסיפה השופטת, וגזרה על האב, כאמור, שש שנות מאסר בפועל.