אחרי הביקורת הנוקבת והמאבק התקשורתי המוצלח של הורים לאפשר ללוחמי הצנחנים לצאת להתרעננות ראשונה חודשיים וחצי מאז פרוץ המלחמה - כעת מגיע גם תורם של הורי לוחמי חטיבת גולני. מאז 7 באוקטובר לוחמי גדוד 12 של חטיבת גולני לא יצאו הביתה, והם למעשה נמצאים כבר קרוב לשלושה חודשים בתנאי אימונים ולחימה בשטח. זאת בשעה שלוחמי גדוד 13 ו-51 כבר זכו לצאת להתרעננות בבית.
2 צפייה בגלריה
תיעוד: לוחמי גולני השתלטו והשמידו כיכר מרכזית בשכונת שג'אעיה בה  פסל המפאר את אסון הנגמ"ש ממבצע "צוק איתן"
תיעוד: לוחמי גולני השתלטו והשמידו כיכר מרכזית בשכונת שג'אעיה בה  פסל המפאר את אסון הנגמ"ש ממבצע "צוק איתן"
לוחמי גולני השתלטו על כיכר מרכזית בשכונת שג'אעיה
(צילום: דובר צה"ל)
"הם התחילו בעוטף, המשיכו באימונים ומאז תחילת התמרון הקרקעי הם בעזה", מספרת אחת האימהות. "אפילו במהלך הפסקת האש לא נתנו להם לצאת הביתה, אישרו רק ארבע שעות מפגש עם ההורים בחניה של עיר הבה"דים בערב. כל ההורים פשוט בכו".
לדברי האם, הניסיונות של ההורים להבין מה עומד מאחורי ההחלטה שלא לאפשר ללוחמים לצאת להתרעננות, עלו בתוהו. "אין לנו עם מי לדבר", היא אומרת. "אנחנו לא מקבלים תשובות, ומטבע הדברים יש נתק גם מהילדים. כן נערכות שיחות קצרות עם מי שיוצא לגבול כדי לתקן את הנמר. עכשיו סיפרו לנו שהמפקדים אמרו להם 'אנחנו יודעים שהאימהות שלכם פנו לתקשורת, תעדכנו אותן שלפני ה-14 בינואר - אין מה לדבר'. זה עוד שלושה שבועות. למה? ממה הם חוששים? כמה ימים בבית זה אומר לעלות שני קילו, לקבל חיבוק חם, להיפגש עם בת הזוג, לישון במיטה שלך. 82 יום הילד שלי לא היה בבית!".
אמא אחרת סיפרה: "הילד יצא מהבית ב-7 באוקטובר ומאז יש נתק כמעט מוחלט. רק אחרי חודש וחצי נפגשנו לכמה שעות מחוץ לבה"ד 1, בקור ובחושך. ישבנו עם הפנס של הטלפון. הוא דיבר איתי כשיצא לגבול לטפל בעניין טכני ואמר לי: 'אני יודע שאת נלחמת שנצא הביתה, תמשיכי להילחם. אנחנו זקוקים לזה'. אני הבטחתי לו שאמשיך".
2 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל הרצי הלוי בהערכת מצב בשג'עייה עם מפקד אוגדה 36 ומפקד חטיבת גולני
הרמטכ"ל הרצי הלוי בהערכת מצב בשג'עייה עם מפקד אוגדה 36 ומפקד חטיבת גולני
הרמטכ"ל הרצי הלוי בשג'אעיה עם מפקדי חטיבת גולני ואוגדה 36
(צילום: דובר צה"ל)
את מצבו של בנה הלוחם תיארה: "הוא נשמע לא טוב. הם רואים וחווים שם דברים קשים, ואין להם אופק למנוחה. הם ישנים בישיבה כבר קרוב לשלושה חודשים. מצבם הבריאותי מדאיג. הם לא מתקלחים, הם סובלים מפטריות, זה לא אנושי. אנחנו חרדים, אני בוכה בלי הפסקה. חייל שחוק זה משהו שמזמין צרות. עייפות החומר זה דבר אמיתי. עם כל המוטיבציה שיש בעולם - מדובר בבשר ודם. אין לנו ההורים שגרה. כל יום אנחנו מתים מבפנים, ואין עם מי לדבר".
אם נוספת שיתפה: "אנחנו פותחים את הבוקר עם ההודעות הקשות על חיילים שנפלו. אין לנו יום ואין לילה. אנחנו בדאגות בלי סוף ובמחשבות עליהם שם. אני יודעת שהם צריכים לנשום את הבית, את החברה, כדי להמשיך. גם אנחנו צריכים. כשהילד שלי יישן במיטה שלו שניים-שלושה לילות, גם אנחנו נישן קצת. אני מרגישה שמפקדים צעירים עורכים ניסויים על הילדים שלנו. מותחים את היכולות שלהם עד הקצה".
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7, ובתוכם לוחמי גדוד 12 של חטיבת גולני, יצאו לרענון של מספר ימים בעוטף עזה. במהלך הרענון הלוחמים נפגשו עם משפחותיהם, התקלחו, הסתפרו וקיבלו מזון, ציוד ועוד".