"הייתי כל כך גאה בבן שלי", אומר בדמעות דמיטרי (דוד) איטקין, ששכל בערב החג את בנו רס"ל נזר איטקין (21), לוחם ביחידת אגוז בעוצבת הקומנדו, בקרב בדרום לבנון. "אמרתי לו, בני, תשמור על עצמך, אתה היחיד שאני חי למענו. והיום אני מבין שלא הספקתי להיפרד ממנו. כאשר קיבלתי את ההודעה על נפילתו הבנתי שאני לא יודע איך לחיות עם זה. הכאב הוא גדול מאוד".
"כל החיים רציתי שלנזר יהיה הכי טוב. שירכוש השכלה ויצליח בחיים", מספר האב. "הוא מאוד רצה לעלות לארץ, לחיות פה, ללמוד, לעבוד ולרכוש השכלה. הוא היה מאוד מרוצה שהתקבל לשרת באגוז".
3 צפייה בגלריה
דוד איטקין עם בנו נזר ז"ל
דוד איטקין עם בנו נזר ז"ל
דוד איטקין עם בנו נזר ז"ל
אמו ואחיו הבכור של נזר, מתגוררים בקייב באוקראינה. לאחר היוודע האסון, החל האח סטס (32), את דרכו לישראל כדי להשתתף בהלוויית אחיו. שלוש יממות הוא היה בדרכים והגיע אל בית האב בקריית אתא, הבוקר בשעה שש.
"נזר ואני דומים מאוד באופי", מספר האב דוד. "שנינו אנשים מאוד מחושבים ומסודרים, וכך גם תכננו את העלייה לארץ. בניתי לו תוכנית. לפני העלייה עשינו סיבוב במספר מדינות באירופה. בכל פעם שאלתי את נזר, 'בא לך לגור וללמוד במדינה הזאת?' וכל פעם נזר ענה לי: 'לא'. בשלב מסוים, נזר אמר לי, 'סבתא שלי גרה בישראל, אני רוצה להגיע לישראל ולבקר את סבתא שלי. הגענו לארץ בשנת 2014, נסענו לצפון ולדרום, ונזר אמר לי, 'אבא, אני מרגיש כאן כמו בבית. פה אני רוצה לחיות. בחרתי איפה בא לי לחיות'".
האב ובנו חזרו לקייב, שם סיים נזר את שנת הלימודים, והשניים עלו לישראל. "שמעתי ברדיו בשפה הרוסית על כפר הנוער אלוני יצחק שזכה בפרס ראשון. החלטנו לבדוק את המקום ונזר התחבר אליו מיד. התלהב מהמקום. למד וגר שם ומאוד הצליח. לאחר מכן יצא ללמוד שנה במכינה".
במשפחה מספרים כי נזר חלם להתגייס לסיירת מטכ"ל אך לא עבר את מבחני הקבלה. "הפנו אותו לאגוז. הוא שמע שזו יחידה מצוינת וחשובה ורצה לשרת שם. הבן שלי עבר מסלול מאוד קשה. החברים שלו סיפרו לי שהוא הצליח בהכול. הוא היה אהוב מאוד על ידי החברים. הבן שלי אדם מאוד תחרותי. ספורטאי בנשמה. הבאתי אותו לישראל כדי שיתקדם בחיים, שיהיה במקום טוב ומסודר עם העם שלו. עכשיו הוא נהרג ואני מרגיש שהכול התפרק. כל כך הייתי גאה בבן שלי. שמעתי מהחברים שלו שבמהלך הקרב הוא נלחם גם כאשר נפצע. הוא נהרג בקרב והיה גיבור".
3 צפייה בגלריה
נזר איטקין
נזר איטקין
נזר איטקין ז"ל. "שמר על סודיות ולא סיפר סיפורים על הצבא"
(ללא)
3 צפייה בגלריה
דוד איטקין, אביו של נזר ז"ל, בימיו כלוחם בצבא אוקראינה
דוד איטקין, אביו של נזר ז"ל, בימיו כלוחם בצבא אוקראינה
דוד איטקין, אביו של נזר ז"ל, בימיו כלוחם בצבא אוקראינה
מיכאל, שכן של המשפחה, סיפר כי השיחה האחרונה בין נזר לאביו התקיימה במוצאי השבת שעברה. "נזר התקשר אליו, ואמר לו, 'אבא, אני מנתק את הטלפון לכמה ימים עד להודעה חדשה'. האבא הבין שהוא נכנס לפעילות".
"נזר לא היה אדם שמתרברב. הוא שמר על סודיות ולא סיפר סיפורים על הצבא. הבנתי שהוא בקומנדו ועושה צבא קשה ורציני. עצוב לי מאוד", אמר מיכאל.
ראש העיר קריית אתא, פרסם בערב החג, הודעת אבל בשם העירייה ותושבי העיר: "בצער רב, התבשרנו על נפילתו של תושב העיר, נזר איטקין ז"ל, לוחם אגוז, בקרבות בדרום לבנון. הבשורה המרה מגיעה ערב השנה החדשה וממחישה את המחיר הנורא שהמלחמה על קיומנו גובה מעם ישראל. תנחומינו למשפחה שקיבלה את הבשורה המרה מכל. נעדכן על מועד ההלוויה. נזר, גיבור ישראל, תושבי קריית אתא מצדיעים לך. יהי זכרו ברוך".
טרם נקבע מועד להלווייתו של רס"ל נזר איטקין.