לאחר שני החיסולים הדרמטיים, בביירות ובאיראן, שר הביטחון יואב גלנט אמר היום (רביעי) כי "אנחנו לא רוצים מלחמה, אבל אנחנו נערכים לכל האפשרויות". ישראל לא נטלה אחריות על חיסול מנהיג חמאס איסמעיל הנייה, וגם גלנט התעלם מהפעולה שיוחסה לישראל - לפחות כשדיבר הבוקר עם לוחמים בסוללת חץ.
בדבריו התייחס רק לחיסול של בכיר חיזבאללה פואד שוכר בלב הדאחייה אמש. "הביצוע הלילה בביירות היה ממוקד, איכותי ומתוחם", אמר שר הביטחון.
גלנט, הבוקר: "לא רוצים מלחמה"
(צילום: שחר יורמן, תקשורת שר הביטחון )

בצל החשש כי ההתפתחויות האחרונות יובילו להסלמה של ממש, והאיומים מכיוון איראן, אמר גלנט ללוחמים כי "יש לכם תפקיד חשוב מאוד - להגן על אזרחי מדינת ישראל, על מדינת ישראל, בתנאים מורכבים מאוד כנגד איומים אוויריים".
הוא התייחס למתקפת הכטב"מים והטילים האיראנית בחודש אפריל ואמר כי "מערכת ההגנה האווירית בכללותה, בכל השכבות שלה, עובדת כל יום, בתוך זה מערכת 'החץ' הוכיחה את עצמה בצורה בלתי רגילה לאורך כל המלחמה, נגד ירי מתימן ובמיוחד נגד האירועים שהיו פה בחודש אפריל - שבמהלכם עשיתם הצגת תכלית לכל מדינת ישראל ולכל המזרח התיכון והדבר הזה הוא מאוד-מאוד מרשים".
גלנט שיבח את הלוחמים ואמר כי ״זה שאתם עושים את מה שאתם עושים נותן לנו את הביטחון לעשות את מה שאנחנו צריכים לעשות ועל מה שאנחנו צריכים להחליט".
במקביל, לאחר החיסולים הדרמטיים הוחלט על עוצר יציאות חלקי בצה"ל, בעיקר לפי החלטות מפקדים בחלק מהיחידות הרלוונטיות. עם זאת, נבהיר, לא מדובר בעוצר יציאות כולל - וגם לא ניתנה הוראה כזו על-ידי חטיבת המבצעים במטכ"ל, לפחות בינתיים.
למרות האיומים והגינויים שהגיעו מכיוון טהרן וארגוני הטרור השונים שנלחמים נגד ישראל בעשרת החודשים האחרונים, רשת הטלוויזיה הסעודית "אל-ערביה" ציטטה את סגן נשיא איראן, שאמר לאחר חיסולו של הנייה כי לאיראן "אין כוונה להסלים את הסכסוך".
1 צפייה בגלריה
איסמעיל הנייה פואד שוכר החאג' מוחסן
איסמעיל הנייה פואד שוכר החאג' מוחסן
איסמעיל הנייה ופואד שוכר
(צילום: REUTERS/Mohamed Azakir/File Photo)
צה"ל הודיע אמש כי פואד שוכר, סייד מוחסן, שכונה "המפקד הצבאי הבכיר ביותר בארגון חיזבאללה וראש המערך האסטרטגי של הארגון", חוסל בתקיפה של מטוסי F-35 בדאחייה בביירות. לפי צה"ל, הוא שימש יד ימינו ויועצו לענייני תכנון וניהול מלחמה של מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה.
כמה שעות לאחר מכן חוסל בטהרן בירת איראן ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה. ארגון הטרור הודיע רשמית על מותו - והאשים את ישראל. בחמאס הודיעו כי הנייה חוסל בתקיפה אווירית, וברשת אל-מיאדין הלבנונית, שמזוהה עם חיזבאללה, דווח כי "חוסל באמצעות טיל ששוגר לאיראן ממדינה אחרת".