3 צפייה בגלריה
עו''ד משה אלנקווה ז''ל
עו''ד משה אלנקווה ז''ל
עו''ד משה אלנקווה
(באדיבות המשפחה)
עו"ד משה אלנקווה (43), תושב קריית מוצקין שלפי החשד נרצח בדקירות סכין במהלך עימות בחוף קריית ים, הובא אתמול (יום א') למנוחות. אחרי שהתברר לבני משפחתו של המנוח כי הוא היה חתום על כרטיס אדי, הם אישרו מיד לתרום את איבריו. "בחיי הבן שלנו הציל חיים, והוא עשה זאת גם במותו", אמר גבריאל, אביו של הנרצח.
עו"ד אלנקווה יצא ביום שני שעבר לריצה באזור חוף קריית ים. מהפרטים שידועים לחוקרי תחנת זבולון במשטרה, במהלך שהייתו בקטע שבין בריכת גליה לחוף קריית ים פרץ עימות מילולי בין עו"ד אלנקווה ובין כמה גברים. הוא נדקר בפלג גופו העליון, וצוות של מד"א פינה אותו במצב קשה מאוד לבית החולים רמב"ם בחיפה. ביום חמישי שעבר נקבע מותו.
המעורבים בדקירה הקטלנית נמלטו מהזירה, אך ממצאים שנאספו בזירה על ידי חוקרי הזיהוי הפלילי הובילו למחרת ללכידת שלושה חשודים. לחשוד המרכזי, תושב קריית ים בן 21, מייחסת המשטרה רצח באדישות. מחר תבקש המשטרה להאריך את מעצרו פעם נוספת. שני חשודים אחרים, תושבי קריית ים וקריית חיים בשנות ה-30 לחייהם, שוחררו בתנאים מגבילים.
3 צפייה בגלריה
זירת אירוע הדקירה בקריית ים
זירת אירוע הדקירה בקריית ים
זירת הדקירה
(צילום: דוברות המשטרה)
"ברור לנו שזה לא היה מפגש מתוכנן, והוא גם לא קשור לעבודתו של המנוח", הסביר סגן-ניצב זיו מלמוד, קצין חקירות ומודיעין בתחנת זבולון. בסופו של אותו מפגש, מצא עצמו האיש דקור בפלג גופו העליון. אנחנו גם לא לגמרי מבינים על מה בדיוק היה הסכסוך. ידוע שהמפגש הזה כלל חילופי מילים והידרדר לדקירה".
מיד עם הגעתו של עו"ד אלנקווה לבית החולים רמב"ם, הוא טופל בחדר הלם והועבר לחדר הניתוח, שם עבר שני ניתוחים מורכבים. במשך שלושה ימים נאבקו הרופאים על חייו במחלקה לטיפול נמרץ, עד שנאלצו כאמור לקבוע את מותו.

"נהג לייצג אנשים שלא הייתה בידם הפרוטה"

"הבן שלנו עזר כל החיים לאנשים חלשים", סיפר האב גבריאל. "הוא נהג לייצג אנשים שלא הייתה בידם את הפרוטה, או לתרום להם כסף כדי שיזכו לייצוג הוגן. הוא נקטף מאיתנו על משהו כל כך מטופש, החוקרים אומרים שהבן שלנו היה במקום הלא-נכון בזמן הלא-נכון".
עו"ד אלנקווה הותיר אחריו את ההורים עליזה וגבריאל, אח בן 41 ושתי אחיות תאומות בנות 37. הוא היה בעל משרד עריכת דין במרכז חורב בחיפה. המשפחה מספרת כי עסק בתחום הנדל"ן, הנזיקין ועבירות צווארון לבן.
"ביום שני שעבר משה היה אצלנו בבית ועבד באחד החדרים", תיאר האב. "בסביבות חמש אחר הצהריים הוא סיים את העבודה, לבש בגדי ספורט ויצא לרוץ באזור חוף קריית ים כפי שנהג לעשות. משם הוא לא חזר".
3 צפייה בגלריה
עו''ד משה אלנקווה ז''ל
עו''ד משה אלנקווה ז''ל
עו''ד משה אלנקווה. "יצא לרוץ ולא חזר"
(באדיבות המשפחה)
האב אמר עוד: "אנחנו לא יודעים מה קרה שם, אנחנו כן יודעים שאיבדנו את הבן שלנו לאחר שדקרו אותו בבית החזה. דיברנו עם החוקרים, והם אומרים שעדין לא סיימו את העבודה של החקירה. אנחנו ממתינים לתשובות.
"משה מטבעו, אהב תמיד לעזור. הוא היה מפריד בין אנשים שרבו וניסה תמיד לפשר ולגשר. מה קרה שם שגרם לחשוד הזה לדקור אותו למוות? הבן שלנו לא היה אדם אלים ולא פתר בעיות באלימות".
על תרומת איברי בנו סיפר גבריאל: "הריאות של הבן שלנו הושתלו בחולה בן 70, כליה אחת הושתלה באישה בת 64, וכליה שנייה בבחור בן 55. הכבד שלו הושתל בחולה בן 32. יש עוד איברים שלו, קרניות, מסתמי לב ועור שיושתלו בחולים אחרים".
עו"ד תמי אולמןעו"ד תמי אולמן
עו"ד יובל זמר המייצג את ז'ק רביבועו"ד יובל זמר צילום: גיל נחושתן
בני המשפחה ביקשו מהמשטרה למצות את החקירה על מנת שהרוצח יועמד לדין ויבוא על עונשו. עו"ד תמי אולמן, יו"ר לשכת עורכי הדין מחוז חיפה, אמרה: "למרות שלכאורה אין קשר בין הרצח לבין מקצועו של עו"ד אלנקווה, הרי שלא ניתן להתעלם מהעובדה כי מדובר ברצח שני של עורך דין באזור חיפה (הקודם היה עו"ד אפרים ארנון שנרצח במרץ בשנה שעברה בנשר. ל"א) קשה מאוד לחיות עם האלימות הגואה ועצוב לחברים ולמשפחה".
החשוד ברצח מכחיש באמצעות פרקליטו, עו"ד יובל זמר, כי דקר את המנוח אך מאשר עימות ביניהם.