בתום מצוד בגרמניה נתפסו שני גברים בחשד לרצח שני שוטרים צעירים, שבדקו את רכבם בכביש.
ירי לעבר שוטרים הוא דבר נדיר בגרמניה. הרצח זעזע גורמים בכירים במדינה – כולל את הקנצלר אולף שולץ. הקנצלר שלח תנחומים למשפחות השוטרים וקרא לחקור במהרה את הרקע לירי. שולץ אמר שהוא "חושב על הרבה שוטרים שמסכנים את חייהם מדי יום כדי להגן עלינו, האזרחים".
4 צפייה בגלריה
גרמניה מצוד אחרי רוצחים של שני שוטרים ליד העיירה קוזל
גרמניה מצוד אחרי רוצחים של שני שוטרים ליד העיירה קוזל
במהלך המצוד אחרי שני החשודים
(צילום:EPA)
4 צפייה בגלריה
גרמניה מצוד אחרי רוצחים של שני שוטרים ליד העיירה קוזל
גרמניה מצוד אחרי רוצחים של שני שוטרים ליד העיירה קוזל
(צילום: GettyImages)
הרצח הכפול היה בשעת לילה מאוחרת, בכביש באזור כפרי בסמוך לעיירה קוזל שבדרום-מערב גרמניה. בשני לפנות בוקר עצרו שני השוטרים רכב מסחרי לבדיקה בכביש. דובר במשטרה אמר שלא ברור אם זו הייתה בדיקה שגרתית, או שהשוטרים הבחינו בדבר חשוד.
בסביבות השעה 04:20 דיווחו שני השוטרים על "אנשים מפוקפקים" בכביש, שרכבם המסחרי "מלא בחיות בר" מתות שאותן צדו. השוטרים הזעיקו תגבורת, וזמן קצר לאחר מכן הודיעו בקשר: "בואו מהר, הם יורים". כשהשוטרים הנוספים הגיעו לזירה שני השוטרים כבר נורו בראשם.
הקורבנות הם שוטר בן 29 ושוטרת בת 24, שניהם בתחילת דרכם במשטרה. החוקרים אמרו שהשוטר ירה 14 כדורים לעבר התוקפים, אך כנראה לא פגע בהם. לאחר מכן נפתח מצוד נרחב אחרי החשודים. המשטרה מצאה בזירה את רישיון הנהיגה של אחד החשודים ואת תעודת הזהות שלו.
שני החשודים בירי, בני 32 ו-38, נעצרו בשני אחר הצהריים בזולצבך - במרחק של 37 ק"מ מזירת הירי. בנוסף מצאה המשטרה גם את הרכב המסחרי עם החיות שאותן צדו החשודים.
לאף אחד מהחשודים אין הרשעות קודמות, אך שניהם מוכרים למשטרה: אחד היה חשוד בעבר בציד, והשני בהונאה. לפי הדיווחים מדובר באזרחים גרמנים ממעמד סוציו-אקונומי נמוך.
התובע הגרמני שטפן אורטן אמר שהחוקרים מאמינים שהחשודים השתמשו בשני כלי נשק לפחות – ברובה ציד, ובאקדח, וששניהם ירו בשוטרים. לדבריו הם מאמינים ש"הרצח של שני השוטרים נועד לטייח את הציד שהיה קודם לכן". כרגע אין סימנים שמצביעים על מניע פוליטי לרצח.