בכירים אמריקנים אומרים כי לישראל יש עוד זמן לפעול בעזה ואין לחץ להפסקת אש. עם זאת, האמריקנים חושבים שיש זמן מוגבל לתקיפות האוויריות האגרסיביות של ישראל בעזה. בראייה שלהם, ישראל תוכל להמשיך בפעולות קרקעיות נגד המנהרות ונגד עמדות חמאס, אך לאורך זמן ישראל לא תוכל להמשיך בקמפיין האווירי האגרסיבי. "אין לכם זמן בלתי מוגבל בתקיפות האלה", הם אמרו ל-ynet.
2 צפייה בגלריה
תקיפות צה"ל בעזה
תקיפות צה"ל בעזה
תקיפות צה"ל בעזה
(צילום: EPA/MOHAMMED SABER)
ביחס לבתי החולים, ארצות הברית הזהירה את ישראל שהיא לא רוצה לראות תקיפות אגרסיביות של בתי חולים וסביבתם ומצפה שישראל תפעל בצורה כירורגית למרות שארה"ב מודעת לכך שחמאס מסתתר מתחת לבתי חולים.
גורמים בכירים בישראל אומרים כי ישראל צריכה לשמור על הלגיטימציה כדי להשיג את היעד, והוא חיסול היכולות הצבאיות של חמאס. בשביל זה צריך תמיכה בינלאומית, בעיקר אמריקנית. ישראל מסכימה עם ארה"ב שצריך להיכנס סיוע הומניטרי נרחב יותר. "אם לא ניתן הכנסת סיוע הומניטרי, המחירים המדיניים יהיו מאוד כבדים – ולא נקבל את התמיכה האמריקאית שכל כך צריך, בדגש על כלכלת החימושים והרכבת האווירית שמגיעה כל הזמן. יש מגבלות על הכוח שלנו וצריך לדעת את זה", אמרו.
הכותרת
פניית הפרסה החדה של ארדואן
26:36
התקפות אוויריות ברצועת עזה

בינתיים, גובר הלחץ על ישראל להסכים להפוגות הומניטריות. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח עם נתניהו על "האפשרות של הפוגות טקטיות בלחימה", כך אמר דובר המועצה לביטחון לאומי ג'ון קירבי. לדבריו, השניים דנו גם במצב בגדה המערבית. קירבי ציין כי "ארה"ב עוקבת אחר הסיוע ההומניטרי שנכנס לרצועת עזה - זה לא מספיק", והוסיף כי "אמריקנים נוספים צפויים לצאת מהרצועה היום". לדברי קירבי, נתניהו וביידן ישוחחו שוב בימים הקרובים.
אתר "פוליטיקו" דיווח שדיפלומטים במשרד החוץ האמריקני מותחים ביקורת על עמדת ממשל ביידן בנוגע למלחמה. אלה סבורים שארה"ב צריכה למתוח ביקורת פומבית על ישראל והטקטיקה של צה"ל בעזה. על פי מסמך פנימי שהודלף יש אפשרות של אובדן אמון גובר בקרב הדיפלומטים האמריקנים בגישה של ממשל ביידן למשבר במזרח התיכון, שלדעתם לא מועילה במקרה הטוב ובמקרה הגרוע פוגעת באינטרסים אמריקנים בעולם.
2 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן
ג'ו ביידן
ג'ו ביידן
(צילום: AP Photo/Evan Vucci)
בתוך כך, מחלקת המדינה גינתה את הדברים של השר עמיחי אליהו על השימוש בפצצת אטום. האמריקנים אמרו שדברים אלה אינם מקובלים עליהם.
בראד שניידר, אחד מחברי הקונגרס הכי אוהדים לישראל, קרא לפטר את השר אליהו והוא לא היחיד: "בזמן שישראל נלחמת בחמאס, צבא טרור ג'נוסייד, אין מקום לאנשים כמו עמיחי אליהו בהנהגת המדינה. צריך לפטר אותו ולא להשעות אותו". קריאה דומה השמיע חבר הקונגרס הפרו ישראלי ריצ'י טורס, שכתב: "השר אליהו, שהציע להטיל פצצת אטום על עזה, הוא חרפה מוסרית. הוא צריך להתפטר או להיות מודח לצמיתות. דמגוגים מסוכנים כמוהו אינם צריכים להתקרב לתפקידים ציבוריים".