ההערכה בישראל שחיזבאללה יתקוף בקרוב - ורק מחכה למשבר במשא ומתן לעסקת חטופים, שעברו כעת לקהיר, כשאחריו יבצע ירי נרחב לעבר ישראל מלבנון, כולל לתל אביב, לראשונה במלחמה. כך נסראללה לא ייראה כמי שפוצץ את העסקה, אבל מבחינתו תהיה לו הצדקה לתקוף. נציין כי מדובר בהערכה עדכנית ולא בידיעה, אך ישראל נערכת גם לתרחיש הזה.
2 צפייה בגלריה
חסן נסראללה
חסן נסראללה
יכוון לתל אביב? נסראללה
(צילום: Al-Manar TV via REUTERS)
גורמי ביטחון בכירים אמרו כי מתקפת הנקמה האיראנית, או זו של חיזבאללה, לא חייבת להגיע במתקפת טילים וכטב"מים כמו שמצפים, ויכולה להגיע גם בצורת ניסיונות להתנקש באישים ישראלים, לרבות שרים, חברי כנסת, קצינים בכירים בצה"ל בעבר ובהווה ובכירים לשעבר במוסד ובשב"כ. בעקבות החשש הזה, שב"כ הגביר את הכוננות שלו וגם הוריד הנחיות מחמירות לכל הגופים המונחים.
מאז רצף הסיכולים המיוחסים לישראל, ובמיוחס זה של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה בטהרן, ישנה הערכה שפגיעה בבכיר ישראלי תיחשב להישג, ועל רקע זה מתקיים שיח עם בכירים לשעבר במערכת הביטחון, במל"ל, שרים וקצינים. ההמלצה לכולם היא להגביר ערנות. הנושא עלה לדיון במהלך ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני. במהלך הדיון, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ציין כי הוגברה השמירה עליו באופן אישי.
המגעים לעסקה עברו כעת כאמור לקהיר, ומשלחת ישראלית בדרגי עבודה יצאה לבירת מצרים לפני זמן קצר. במקביל לאיומים, חיזבאללה פרסם שלשום סרטון הפחדה ממתקן תת-קרקעי המכונה "עמאד 4". ברקע נשמעים איומים של מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה לגבי יכולות ארגון הטרור, ובסרטון נחשפו מנהרות ענק של חיזבאללה, מצוידות במחשבים, תאורה, בגודל ועומק המאפשרים מעבר משאיות בקלות וכמובן גם אופנועים. לחיזבאללה, נציין, פרויקט מנהור אסטרטגי שכולל בסיסים תת-קרקעיים גדולים ברחבי לבנון, וגם מנהרות לחימה בדרום לבנון.
בתיעוד שפורסם ביום שישי, נראית נסיעה באחת המנהרות, החושפת מבוך ארוך ומואר של ארגון הטרור מתחת לאדמה. משאיות ממוספרות עוברות בזו אחר זו ללא הפרעה. בסוף הסרטון ניתן לראות את פלטפורמות שיגור הטילים הנשלפות מתחת לאדמה ואת שם המתקן. ברשת "אל-מיאדין" המזוהה עם חיזבאללה צוין כי "הסרטון מציג את הסודיות הנשמרת סביב מיקום יכולות הטילים של חיזבאללה. המתקן נמצא עמוק מתחת לאדמה, רחוק מיכולות מודיעין עוינות ומספק גם הגנה מפני מטרות עוינות".
"סרטון ההפחדה" של חיזבאללה

2 צפייה בגלריה
תרגיל תדלוקים אווירים ומטוסי קרב
תרגיל תדלוקים אווירים ומטוסי קרב
תרגיל תדלוקים אוויריים ומטוסי קרב
(צילום: דובר צה"ל)
במקביל, בישראל הראו איתות על מוכנות לכל תרחיש. צה"ל פרסם שלשום תיעוד מתדלוק אווירי של מטוסי קרב, כחלק מתרגיל שבוצע על רקע האיומים מאיראן. בתרגיל השתתפו מטוסי "אדיר" (F-35), "בז" (F-15) ומטוס "ראם" לתדלוק אווירי (707).
לפי צה"ל, "התרגיל התקיים כחלק ממוכנות חיל האוויר, ודימה טיסה בטווחים ארוכים בעומק שטח האויב, תוך תדלוק אווירי, מספר פעמים, בפרקי זמן קצרים. תדלוק אווירי הוא כשירות חשובה והכרחית במערך הקרב, ומאפשר שהיית זמן ממושכת באוויר".
צה"ל, נזכיר, כבר התנסה במלחמה הזו בתדלוק אווירי של מטוסי קרב לצורך תקיפה הרחק משטח ישראל - במסגרת התקיפה בנמל חודיידה בתימן, שמרוחק כ-1,700 ק"מ מישראל (כ-200 ק"מ רחוק יותר מטהרן).