אמיתי פורת במסיבת העיתונאים, הערב

יו"ר הרוח הציונית איילת שקד ומספר 2 ברשימתה יועז הנדל הודיעו הערב (ראשון) במסיבת עיתונאים כי מזכ"ל תנועת הקיבוץ הדתי לשעבר אמיתי פורת, בנו של חבר הכנסת לשעבר הרב חנן פורת ז"ל, הצטרף לרשימתם ויוצב במקום השלישי.
פורת, בן 50, נולד וגדל בכפר עציון שבגוש עציון, שם חי גם היום. הוא חבר תנועת הקיבוץ הדתי וכיהן כאמור כמזכ"ל התנועה במשך חמש שנים, עד השנה שעברה. הוא בנו של הרב חנן פורת, איש חינוך שהיה יו"ר האיחוד הלאומי ושימש כחבר כנסת במשך כ-14 שנים. חנן פורת ידוע כאחד ממחדשי ההתיישבות בגוש עציון וממקימי גוש אמונים, והוא הלך לעולמו ב-2011.
4 צפייה בגלריה
אמיתי פורת
אמיתי פורת
"האתגר העיקרי שניצב בפני עם ישראל הוא הפילוג". פורת
(צילום: פלאש 90)
4 צפייה בגלריה
איילת שקד, יועז הנדל ואמיתי פורת
איילת שקד, יועז הנדל ואמיתי פורת
איילת שקד, יועז הנדל ואמיתי פורת במסיבת העיתונאים, הערב
(צילום: מוטי קמחי)
כיום מכהן פורת כיו"ר עמותת אלומה המלווה צעירים מכל גווני החברה הישראלית להכנה לשירות צבאי, כמו גם להכנה וקבלה לעולם ההשכלה הגבוהה ולאחר מכן להשתלבות בעולם התעסוקה. הוא נשוי למיכל ואב לארבעה ילדים, השני מתוך עשרה אחים ביולוגיים ואחות אחת באומנה.
"אמיתי פורת הוא דור שלישי לחלוצי גוש עציון", אמרה יו"ר הרוח הציונית איילת שקד. "מהקיבוץ הדתי, התכליתי והמעשי. מהחקלאות ואהבת הארץ. אמיתי מביא לרוח הציונית את אותה מעשיות. הוא לא מהמדברים - הוא מהעושים. אני מברכת אותו על ההחלטה לקפוץ למים הסוערים של הפוליטיקה. יש כאלה שמסתכלים על הגודל שלנו בסקר כזה או אחר, ואם יש משפט אחד שמגדיר את הכוח שלנו זה המשפט שהפך לכותרת עלון השבת שהוציא לאור הרב חנן פורת ז"ל: 'מעט מן האור - דוחה הרבה מהחושך'".
במסיבת העיתונאים הערב אמר פורת: "אם אנחנו מתבוננים על האתגר העיקרי שניצב בפני עם ישראל - אז הוא הפילוג בינינו. היכולת לחיות ביחד ולא לתת לפוליטיקה להפריד. אחרי סחרור של ארבע מערכות בחירות, לקראת סיבוב 5, אני חי בתחושה שהחוסן הלאומי שלנו נפגע. שלנו - זה אנשים מכל הזרמים ומכל חלקי העם. כל אלה שהמדינה חשובה להם. לכן הפתרון של המשבר הוא חזרה לברית הבסיסית בינינו - אחדות כאידאל לאומי, אבל גם כפרקטיקה פוליטית. זו משימה של העם ושל הציונות הדתית שמבקשת להיות גשר בין חלקי העם".
4 צפייה בגלריה
אמיתי פורת
אמיתי פורת
אמיתי פורת, הערב
(צילום: מוטי קמחי)
שרת הפנים איילת שקד בריאיון באולפן ynet, הבוקר
(צילום: חגי דקל)

"אני שמח היום להצטרף לרוח הציונית, הבית של הציונות הדתית והימין הערכי", אמר פורת לאחר ההודעה על הצטרפותו. "היום יותר מתמיד אנחנו נדרשים להשיב את הרוח הציונית, את החלוציות, את ההתמודדות חסרת הפשרות עם האתגרים העומדים בפנינו ובפני מדינת ישראל ואת הרוח המאחדת והמקרבת. המשימה שלקחנו על עצמנו אנשי הציונות הדתית היא להיות הגשר שמחבר בין כל חלקי העם. כאיש הקיבוץ הדתי אני כאן על מנת לקדם את ערכי החקלאות, ההתיישבות והמרחב הכפרי".
מתנועת הקיבוץ הדתי נמסר: "תנועת הקיבוץ הדתי מברכת את אמיתי פורת, חבר קיבוץ כפר עציון ומזכ"ל תנועת הקיבוץ הדתי לשעבר, בהחלטתו להצטרף למפלגת הרוח הציונית. אנו מחזקים את ידיו בקידום ערכי הציונות הדתית ובחיזוק המרחב הכפרי, ההתיישבות והחקלאות".
4 צפייה בגלריה
חתימת ההסכם
חתימת ההסכם
הרב עמיחי אליהו מצטרף אל בן גביר
בתוך כך, ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) הכריז על הצטרפותו של הרב עמיחי אליהו, בנו של הרב הראשי לצפת שמואל אליהו, לסיעתו "עוצמה יהודית". אליהו, שישובץ במקום הרביעי ברשימת הסיעה, הוא מקים איגוד רבני הקהילות המאגד רבני בתי כנסת ברחבי הארץ, וממקימי בית דין למוגנות מפני פגיעות מיניות על ידי אנשים בעלי סמכות.
לאחר הצטרפותו, מסר אליהו כי "אני שמח בזכות שניתנה לי להיות שליח נאמן לעם ישראל. אני מאמין שיש לנו בשורה גדולה לציבור, למען חיבור קהלים מכל החוגים והמגזרים תחת דגל אהבת התורה, אהבת עם ישראל וארץ ישראל". ח"כ בן גביר בירך על הצטרפותו של אליהו ואמר: "זהו רגע היסטורי לציונות הדתית. אליהו הוא הנציג האותנטי של ציבור חובשי הכיפות הסרוגות והשקופות".
בשבוע שעבר, ועל רקע הנתק במגעים בינו לבין יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' על ריצה משותפת בבחירות, כינס בן גביר מסיבת עיתונאים. הוא הודיע כי סיעתו, שהיא כיום חלק מהמפלגה, תרוץ עצמאית בבחירות הקרובות. "עשיתי הכול, אבל הכול, לרוץ יחד עם חבריי בציונות הדתית. צריך שניים לטנגו", אמר בן גביר. סמוטריץ' הגיב להכרזתו של בן גביר ואמר "מדובר בשגיאה קשה. המחנה הלאומי לא יכול להסתכן בזריקת קולות לפח. בוא חזרה לחדר המשא ומתן, נגיע להסכמות כדי למקסם את הכוח".