סיירת החזרת הציוד שנגנב לבעליו: מיכאל אובצינסקי (22), עולה חדש מרוסיה שמתגורר בתל אביב, עבר בסוף החודש שעבר חוויה מטלטלת כשאלמונים פרצו לדירתו וגנבו לו מחשב נייד, אוזניות, מאות שקלים במזומן ותיק אישי. הוא התקשר למשטרה כדי לקבל עזרה, אך נתקל לדבריו באדישות. מיכאל יצא למבצע איתור של חפציו, ולאחר שפרסם פוסט עזרה בפייסבוק - ניאותו ישראלים טובים לסייע לו, ובכללם חיילי מילואים שהשיבו לו את כל הפריטים שנגנבו.
3 צפייה בגלריה
מיכאל והמחשב שהוחזר לו
מיכאל והמחשב שהוחזר לו
מיכאל והמחשב שהוחזר לו
"אחרי שגיליתי שפרצו לי לבית הייתי בהיסטריה", סיפר מיכאל ל-ynet ו"ידיעות אחרונות". "יצאתי לחדר המדרגות וצעקתי 'חבר'ה, אני צריך עזרה'. השכנים יצאו וסיפרתי להם שפרצו לי לבית. הם התקשרו למשטרה, ואני במקביל התקשרתי לחברת האשראי לבטל את הכרטיסים. הגנבים הספיקו להעביר 2,000 שקלים".
מיכאל סיפר עוד: "הייתי בלחץ ממש, אבל חשבתי שאני חי במדינה חוקית ושהמשטרה תטפל במקרה. ראיתי אחרי שעתיים שזה לא קורה, שהמשטרה לא הגיעה. בדקתי איפה האוזניות באפליקציית מיקום והלכתי ביחד עם השכן שלי לאותו מקום בעיר. כשהגעתי לבניין שם, התחלתי לחפש איפה הן יכולות להיות ובינתיים התקשרו אליי מהמשטרה ואמרתי להם איפה אני. הם הגיעו למיקום של האוזניות ואמרו לי שאסור לי להיכנס לבניין והשוטר ביקש ממני שאצא".
3 צפייה בגלריה
מיקום המחשב האבוד באפליקציה של אפל
מיקום המחשב האבוד באפליקציה של אפל
מיקום המחשב האבוד באפליקציה של אפל
מיכאל לא התייאש והמשיך בפעולות האיתור העצמאיות. "התחלתי לדבר עם הומלסים, היה שם הומלס דובר רוסית שהסכים לעזור לי ואמר שהוא ראה את האוזניות אצל בחור ערבי שמוכר סמים. אחרי שדיברתי איתו, הוא הסכים למכור לי בחזרה את האוזניות ב-200 שקלים. דיברתי איתו גם על המחשב ואמרתי לו שהוא נעול ואין לגנבים מה לעשות איתו".
בשלב זה, כך לפי מיכאל, הגבר שעימו דיבר סיפר שישאל את חבריו בנוגע למחשב כדי שקורבן הפריצה יוכל לקנות אותו מהם. "בסופו של דבר זה לא הסתדר, ולא מצאתי את המחשב", סיפר מיכאל. "כל היום הייתי על הרגליים, התקשרתי למשטרה שוב והתחננתי שייקחו אותי הביתה כי גנבו לי את כל המזומן ואת כרטיסי האשראי, ולא יכולתי אפילו להזמין מונית. הם התקשרו בחזרה ואמרו שאני צריך להזמין מונית".
על המשך השתלשלות האירועים, אמר מיכאל: "למחרת נסעתי בבוקר לתחנת המשטרה לב תל אביב כדי להגיש תלונה וחיכיתי שעתיים לחוקר. תוך כדי שחיכיתי לו, ראיתי שהמחשב שלי הוזז לאזור השטחים. הסבתי את תשומת ליבם של השוטרים לכך, והם אמרו שאין מה לעשות ושאחכה לחוקר. הייתי גמור, חזרתי הביתה, וראיתי שהמחשב שלי הגיע לעיר הפלסטינית דורא (באזור חברון. נ"פ)".
3 צפייה בגלריה
פוסט שפרסמו על כול הסחורה הגנובה שנתפסה
פוסט שפרסמו על כול הסחורה הגנובה שנתפסה
פוסט שפרסמו חיילי המילואים על כל הציוד הגנוב שאותר
מיכאל החליט לכתוב פוסט בפייסבוק, ונדהם לגלות שדווקא משם הגיעה הישועה. "חשבתי שאם המשטרה לא עוזרת לי, אולי האזרחים יעזרו לי", סיפר. "כתבתי בהתחלה שהמחשב שלי באזור התחנה המרכזית, ואחר כך עדכנתי שהוא הועבר לשטחים. הרבה אנשים פנו אליי וניסו לעזור ולתמוך בי. פתאום קיבלתי הודעה מחייל שאמר שהוא במילואים והוא מעוניין לעזור לי להחזיר את המחשב. אמרתי למה לא שינסה, אבל ביקשתי שלא יעשו דברים מסוכנים כי מחשב זה כלום ביחס לחיי אדם".
ביום ראשון שעבר מיכאל פתח את הטלפון, וקיבל הודעה מחייל המילואים מגדוד 8106 שהמחשב בידיו. "ראיתי תמונה של המחשב עם הודעה 'זה בידינו'. הייתי בהלם, החיילים אמרו שהלכו לפי המיקום שנתתי להם, והייתה שם מעבדת מחשבים. הם מצאו שם עוד שלושה מחשבים ועשרה טלפונים שנגנבו משטח ישראל".
בהמשך נפגש מיכאל עם חייל המילואים שהחזיר לו את המחשב. "התרגשתי שהם מצאו את זה בשבילי, ובזכות המקרה הזה הם עזרו לכל כך הרבה אנשים. בזכותם הרגשתי שאני במקום בטוח ושאני לא רוצה לעזוב את המדינה הזאת. אני מלא בהוקרת תודה לחיילי המילואים האלה. תרמתי להם כסף וביקשתי מהחברים שלי לתרום להם. אין על החיילים שלנו, יש לנו צבא מדהים וחיילים גיבורים. אני מרגיש בישראל חיבוק גדול, וזה ממש מרגש".
על המפגש המאכזב עם המשטרה, אמר מיכאל: "קצת מבאסת אותי ההתנהלות שלהם. אני עולה חדש ואני עובד ומשלם מיסים ולומד. לאן הולך כל הכסף שאני משלם למדינה? חוץ מהשוטר המקומי שניסה לעזור, אף אחד בתחנת המשטרה לא רצה לעזור לי. כולם יודעים שאם גנבו לך משהו אתה פונה למשטרה סתם כדי שיהיה לך טופס כלשהו, אבל הם לא עושים כלום״.
מהמשטרה נמסר בתגובה: "במקביל לקבלת הדיווח של המתלונן, השוטרים שעסקו בריבוי משימות תעדפו אירוע חשד לפח"ע. מיד עם סיום הטיפול, הגיעה ניידת לבית המתלונן ואף חברה אליו לסריקות אחר המחשב, בהתאם לאיכונו בבניין בתל אביב, אולם  בהתאם למגבלות סמכויות החיפוש על פי חוק לא ניתן היה לחפש במספר דירות".