תיעוד המרדף שקדם לירי

אמיר דלאיכה, בן 26 מבסמת טבעון, נאשם בדריסת שוטר בעת שנהג בשכרות. לאחר מכן, לפי כתב האישום שהוגש היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בחיפה, הוא נמלט תוך שהוא נוהג בפראות. שוטרים ירו לעבר הרכב שבו נסע וחברו, בשאר זבידאת - נהרג. במקביל, במחלקה לחקירות שוטרים נמשכת חקירת נסיבות הירי. תיעוד המרדף שקדם לירי - בפתח הכתבה.
האירוע התרחש במחסום קורונה שהקימה המשטרה בשכונת חליסה בחיפה לפני כשבועיים. הנאשם נהג ברכבו של חברו, ואילו המנוח ישב במושב שליד הנהג. "הנאשם היה שיכור, נהג ללא רישיון וללא פוליסת ביטוח", נאמר. "כאשר הבחין במחסום, החל בנסיעה מהירה לאחור".
באישום מתואר כי השוטרים פתחו במרדף אחריו וחסמו את דרכו של הרכב עם הניידת, אולם דלאיכה החל בנסיעה לעברם ופגע בדלת הניידת שנסגרה על רגלו של אחד השוטרים. "בהמשך פגע הנאשם בניידת פעם נוספת, וברכב נוסף, והחל להימלט מהזירה".
2 צפייה בגלריה
שוטרים ירו לעבר נהג שדרס שוטר
שוטרים ירו לעבר נהג שדרס שוטר
כוחות בזירה אחרי האירוע
(צילום: דוברות איחוד הצלה)
למרות שחקירת המחלקה לחקירות שוטרים עדיין נמשכת, כאמור, בכתב האישום נטען כי הירי לעבר הרכב בוצע לאחר שהנאשם "ניסה לפגוע עם הרכב בשוטרים ובפקחים שרצו בכביש לעברו, סיכן את חייהם ואילץ אותם לזוז הצידה כדי להינצל מפגיעה על ידי הרכב".
2 צפייה בגלריה
בשאר זבידאת
בשאר זבידאת
ההרוג, בשאר זבידאת
הרכב נמצא נטוש ברחוב הרב יוסף משאש בחיפה לאחר זמן קצר. יושבי הרכב עזבו את המקום והותירו את המנוח בתוכו. הוא פונה במצב קשה לבית החולים רמב"ם בחיפה ושם מת מפצעיו לאחר ארבעה ימים.
"הנאשם נמצא כשהוא מסתתר בחניון לא רחוק מהמקום", נכתב באישום. "הוא טען כי ביקר אצל חברתו". העבירות המיוחסות לו הן חבלה בכוונה מחמירה, היזק בזדון, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, נהיגה בשכרות וכן נהיגה ללא רישיון וללא פוליסת ביטוח.
הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים ומציינת כי האירוע כולו צולם. כמו כן נטען כי הנאשם הכחיש בתחילה שנהג, וטען שישן והתעורר מהירי. לאחר שעומת עם סרטונים שצילמו הוא וחבריו, בהם הוא נראה נוהג, שמר על זכות השתיקה.